Bende biraz kindarlık var maalesef. Bana yapılan yanlışları kolay kolay affedemiyorum
2 ay
Bende biraz kindarlık var maalesef. Bana yapılan yanlışları kolay kolay affedemiyorum
Sevmem, nefret etmem, kin tutmam ya da affetmem için önce bir duygumun olması gerekir, bir şeyi önemsemiş olmam gerekir.
Bunlar bana uygun değil. Ben zihnimde o şeyi tamamen silmeyi, yok etmeyi tercih ediyorum. Sanki hiç olmamış gibi oluyor, iz kalmıyor. O yüzden kin de tutamıyorum, affetmekle de uğraşmıyorum.
Niye sen robot musun ki duygun yok
Bana ağır bir şey yapılmışsa, bunu unutmam. Affetmek ise karşıdakinin tavrına bağlı olur. Bu kinimden değil obsesyonumdan ve ne kadar koyduğundan olur. Ama biri ortalama bir şey yaptı ve özrünü diledi, üstelemem, affederim.
Kin tutmayı sevmiyorum, o kişi pişmansa veya hatalarını tekrarlamıyorsa affederim. Unutmam o ayrı, eskisi gibi olmayabilir ama yine de affederim. Tabii yapılan hataya göre de değişir. Şimdiye kadar böyleydi
Kin tutmak hiç bana göre değil. Hayatlarını bitirecek büyük zarar verebileceğim insanlar var. Her fırsatta kazık atabiliyorlar onlar ama bana yakışmaz. Ben affediciyim...
Kin tutmak demek zarar vermek demek değil ki. Kindarların en büyük zararı kendine aslında. İçten içe affedemek. Zarar vermezsin ama affedemezsin de bazi yanlışları
Bu bahsettiğin kişiler genelde zarar veremeyecek cürümde olanlar. Zarar veremeyince de içinde patlıyor. Ben içimden affetmediğim kimseyi gerçekten affetmem. Affetmek kendi içinde başlar zaten. Yoksa büyür büyür bir balon gibi insanın aklını oynatır o içinde tuttukları... Kinlenip zarar veremeyen gerçekten beceremeyeceğini ya da başının belaya gireceğini düşünür. Ya da günah der kendi affetmez sadece harekete geçmemek için kendine bahaneler üretir.
Tamam da sonuçta zarar veremeyeceğinden değil. Zarar vermek istemediği için vermez. Yoksa istese herkesin Zarar verebilme potansiyeli vardır kendi çapında
Hmmm. Eğer bu kişi sen isen bence yazdıklarımı farklı bir şekilde düşün. Bir insan affedemiyorsa ve o kişiye zarar vermiyorsa sebepleri vardır. Anneme zarar vereni affetmem mesela verebileceğim en büyük zararı veririm. Ama tutupta benim başıma gelebilecek güzel bir şeyi engellemeye sebep olana kzıarım. Ama kin tutmam. Kin tutarsam bende ona zarar veririm. Çünkü zaten kin tutmak intikam alma amacı taşır. kelime anlamı olarak.
Kin tanımlarımız farklı demek ki. Benim söylediğim kin kendisine yapılan bir yanlışı unutmamak. Zarar vermek veya intikam amacı olmak zorunda degil
Kin tutmak bir nevi affetmemek aslında. İntikam olmak zorunda değil bunda
Ben biraz zor unuturum ama sonsuza kadar kin de tutmam diyebilirim 😊 Bana yapılanı hazmetmem zaman alıyor, önce içimde sindirmem lazım. Hak edene ikinci şansı veriyorum ama aynı hatayı tekrar görürsem tamamen koparım. Seninki de kendini koruma mekanizması aslında, istersen “unutmasam da yükünü azaltmayı” öğrenebilirsin 💫
Cevap
11Cevap
Evet ama olay kin tutmam tuttuğum zamanlarda uzun sürmüyor bir süre sonra kinimle birlikte o kişiyi de silerim. :)
Çok mantıklı :)
Asla olamıyorum sürdüremiyorum davamı güdemiyorum.. tükürdüğümü de yalarım " asla " ile başladığım her sözün başrolün de ben olurum
Kin insanı içten bitirir ben de o yok.
Aşırı kinciyim asla affetmem.
Kindar değilim; bir şeye ikinci defa sinirlenmem ama affedici de değilim.
O insandan soğurum; ya tamamen hayatımdan çıkarırım ya da her daim mesafemi bilmeye başlarım.
Ufak tefek şeylere takılmam. Kin tutmam. Affetsemde unutmam. Yanlış yapan insanla aramıza baya bir mesafe koyarım
Kin tutmadım hiçbir zaman. Değmez çünkü, kendime gereksiz yere yük yapmaya gerek yok.
Kindar değilim ama bitirince de bitiyor bende, o radeyê gelene kadar sabırlıyım sonrası ölsem de inadımdan vazgeçmem
Yok hocam kindar değilim ama eskisi gibi de samimi olamam.
Affetmem de umursamam da salarım
Kolay affetmem
Kindar fakat özürdileyeni affederim
Birsey yapmam. ama afettmem.
Kindarlik biraz mevcut
Kinciyim kolay affetmem
Değilim
Kindarım
Kindarım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?