Biraz eğlenmek, biraz da soruşturmak için... " İnsan en çok kime yalan söyler? " Esas sorumuzdan bir tanesi bu.. Bir diğer sorumuz da şu... İlk zamanlarda "Ben ve sen ayrımı nasıl oluşmuştur? Sizce...
Esas benliğinizin , yüzde kaçını yansıtıyorsunuz tahmin edeyim mi?
O an için gerçeklerle yüzleşmesi gerekmeyenlere yalan söylerim ben. Yani çocuklara. Bir de kandırılmayı hak edenlere söylerim hem de keyifle. Bir zamanlar herkese, her şeyin en doğrusunu alatmaya çalışan (kendini parçalayan) bana selam olsun 😂
İlk insanlar suda ilk defa yansımaları vasıtasıyla kendilerini görmüş ve tanımış olabilirler.
Sonra başka insanları gördükçe, özellikle o gördükleri yansımaya benzeyenleri "ne kadar da bana benziyor" diye düşünmüş olabilirler. Kendisine benzeyenler "biz", farklı olanlar "onlar" olmuş olabilir.
Ben de kıyafetleri bazen kamuflaj olarak kullanıyorum. Herkesin her şeyi bilmesine de, görmesine de gerek yok.
1
19 Yorumla
Soran
2 ay
Kuziş hemen bakıyorum bir dakika...
%80 kuziş vay be eheheh helal olsun 🙏
Ah be cocuklar : / ... Kandırılmayı hakedenler bi ara şu bahsettiğin sazanlar mı ehehehhe... Selam olsun yav : )
Evet bu mümkün belkide biz , kavramı böyle oluşmuştur kim bilir... ya da herkes cıplaktı biri avladığı hayvanın derisini örttü öylede gelişmiş olabilir... Bilemiyorum...
Evet herkesin herşeyi bilmesine gerek yok bu doğru 🙏
%80 mi 😀 Yarınki sınavdan kaç alabileceğini sormuştum benimkine. 80 demişti. Biraz daha çalış 85 olsun demiştim. 5 dk'da sınava çalışıyor mübarek ehehe Demek ki benim de ortalamamı yükseltmem lazımm
Süslenme insanlığın ilk zamanlarına dayanıyor yeni bir şey değil. Boncuklar, hayvan kemikleri, delikli deniz kabukları süs eşyası olarak kullanılmış. Eminim deriler de kullanılmıştır. Hiyerarşi belli olsun diye de kullanılmış olabilir tüm bunlar.
Evet yav bence cok bile : ) Bence iyi yav dahası nasıl oluyor onu bile bilmiyorum eheheh..
Yani evet ama benim bahsettiğim diğer insanlarda olmayan bir parçayı taşıyan direkt öteki olmuştur , ya da fiziki bir yara olabilir anladın bence yav...
Günaydın kuziş. Bak şimdi okuyunca hemen anladım. Aküsü bitik motor gibiydi beynim gece ehehe
Afrika'nın yerlilerini düşünelim. O izole kabileleri getir gözünün önüne. Binlerce yıldır hemen hemen aynılar küçük bir kısmı. Yüzlerinde boyalar, boyunlarında kemikten kolyeler var genelde. Sesler çıkararak da bağ kurmuş olmalılar. Dil de bu şekilde gelişmiştir. Kabile içindeki bu atraksiyonları bilmeyen, yapmayan herkes ötekidir bence 😀
Kabile içinde liderlik için de kavgalar olmuştur, hep olur. Alfa kadın /erkek gibi düşün. Özellikle zihinsel aktivitesi fazla olan türlerde kaçınılmaz böyle çekişmeler. Çekişmeler olduğu kadar sıkı bağlar da gelişiyor işte.
İnsanlık bir taraftan Ay'a giderken diğer taraftan deli saçması inanışlar sebepli kendisi gibi olmayanları vahşice katledebiliyor..
Savaşlar olmasaydı biz de var olmazdık ki. Her kazanım geri planda verilmiş bir savaşın ürünü.
1800'lerde 1 milyar olan insan nüfusu sanayi devrimi ve akabinde dünya savaşları sonrası gelen kalkınma politikaları sayesinde 8 milyara ulaştı.
Savaşlar korkunç olsa da, birçok toplumsal ve teknolojik ilerleme bu çatışmalar sırasında hızlandı. Örneğin tıp, mühendislik, lojistik ve iletişim teknolojileri savaşlar sayesinde gelişti.
Şimdi biz seninle iletişim kurabiliyorsak da savaşlar sayesinde.
Savaşlar olmasa, insan hâlâ problem çözme, işbirliği ve zorluklarla mücadele mekanizmalarını geliştirmek zorunda olurdu.
Savaşlar olmasaydı demek geçmişe takılı kalmaya sebep olur. Önemli olan bizim bu savaşın neresinde durduğumuzdur 🤓
Her sistem dağılıyor ve yeni düzenler kurulup tekrar dağılıyor.. buna entropi desekte... Bunun sabit kalması mümkün mü bilemiyorum zannetmiyorum... Döngüseldir belkide...
İnsanlar bozmaz inşallah kuzen 🙏.. Bence iyi dayanıyorsun nazar değmesin... Sistemi sabit tutmak yerine daha kararlı kılmak daha iyi bence kuziş..🙏
Estağfurullah öyle anlaşıldıysam özür dilerim çok çok 🙏 ... Yani şunu demek istedim dışardaki tanımlamalardan çok her insan özeldir , aynı zamanda fiziki olarakta sıradan... Bilincimiz ve onu oluşturan parçaları her kelimelere sığamayacak kadar karmaşık yapılar... Benlik kavramının nesi kötü diyeceksin fakat ben karamı olmasa ya da olsun diyelim insanlar biz kavramınada sahip olabilse... Sistem daha düzgün calışırdı (bence)... ego yani herşeyi ben merkezli kabul etme durumu , her insanın kendi hayatının başrolü olduğu durum biraz tehlikeli sanki... Bu gün benlik kavramı yüzünden pek çok savaş oluyor ve durdurulamıyor fakat biz olarak düşünülseydi yani varlığı esas yapbbozun bir parçası olduğunu kabul etmesi ve sistemi buna göre dizayn etmesi daha çok gelişme kat edeceğimizi düşünüyorum...(Bence )
Biz olmayı başarabilmek noktasında hak veriyorum ama ben çok denedim insanlar aynı ortamda nezaketen bile günaydın diyen insanları ezik görüyor bazen de bırakıp her şeyin kopmasını izlemek gerek, belki de her şeyi hak ediyoruzdur. İyi geceler yazın içinde teşekkürler
Ben çok ben gibiyim yaa. Tabii tanı koyanbilmek için tanımak lazım yoksa 2 troll yapıyoruz ironi yapıyoruz diye sanalda olmadığım birisiymişim gibi çok lanse ediliyorum :D
1
7 Yorumla
Soran
2 ay
Bu güzel bir cevap dost , ben gibiyim : ) .. Trol ve ironilerin çok güzel olduğundan şaşırıyorlardır. Bence dost ehehhe...
Sağlık olsun ... O lanse edenleri bi ayklamak lazım sankim
İnsan en çok kendine yalan söyler bence 💭 Çünkü gerçeği tam görmek çoğu zaman acıtır. Aynaya bakarken “iyiyim, sorun yok” dediğin her an, küçük bir yalan daha eklersin.
Benliğin kaçını yansıtıyoruz sorusuna gelirsek; çoğu insan günlük hayatta en fazla yüzde 40’ını gösteriyor. Kıyafetler de tam bu noktada zırh gibi çalışıyor aslında 🧥🖤