
Biri kalmayı, diğeri her şeyi göze alıp doğruyu söylemeyi gerektiriyor… Peki sizce hangisi daha zor?

Biri kalmayı, diğeri her şeyi göze alıp doğruyu söylemeyi gerektiriyor… Peki sizce hangisi daha zor?
Bence en zor olan dürüstlük…
Çünkü sadakat bazen alışkanlıkla, sevgiyle ya da bağlılıkla sürdürülebilir. İnsan kalmayı seçer, kalmaya alışır… Ama dürüstlük öyle değil. Dürüst olmak çoğu zaman risk almaktır. Kırılmayı, kırmayı, yanlış anlaşılmayı göze almaktır. Bazen sevdiğin birini kaybetmeyi bile…
Sadakat kalmayı gerektirir, evet… ama dürüstlük bazen gitmeyi bile gerektirir.
O yüzden bana göre dürüstlük daha ağırdır. Çünkü insan en çok da doğruyu söylemesi gereken yerde susmayı seçer… ve işte asıl zor olan, o an susmamaktır...
Bence bu ikisi birbirine çok bağlı ama dürüstlük daha zor. Çünkü dürüstlük sadece doğruyu söylemek değil bazen kırılmayı göze almak, bazen karşı tarafı üzme riskini almak, bazen de kendi hatanla yüzleşmek demek. İnsan çoğu zaman huzuru bozmamak için susmayı ya da gerçeği yumuşatmayı seçebiliyor. Kısacası: Sadakat seni ilişkide tutar, dürüstlük ise o ilişkinin gerçek olmasını sağlar….
Hiçbiri zor değil insan evladı olan için... domuz değilse bunu becerebilir. hee illede sığır gibi yaşayacağım ben öyleyim demek istiyorsa insan kendine yapsın... herkese kendine yakıştığı gibi davranır. adamlık herkese nasip olmaz :)
@La__llorona tabi ki
Bence dürüstlük daha zor. Sadık kalmak bazen mesafeyle, karakterle ve iradeyle korunuyor ama dürüst olmak insanın işine gelmeyen anda da gerçeği söylemesini istiyor. Çoğu kişi sadık görünmeyi başarır ama dürüstlükte aynı netliği gösteremez. Çünkü dürüstlük, kaybetmeyi göze alacak kadar açık olmayı gerektiriyor. Bana göre insanın en gerçek tarafı da tam burada belli oluyor.
Bence çoğu insanda dürüstlük daha zor 😅 Çünkü dürüst olduğunda kayıp riski var; sevgi, statü, konfor gidebilir. Sadakat ise bazen sadece “ayrılmamak” sanılıyor, yani pasif bir duruş gibi yaşanıyor. Oysa ideal olan, önce kendine sadık kalıp yine de dürüst olabilmek. En çok cesaret gerektiren hep dürüstlük oluyor 💭
Cevap
14Cevap
Benim için ikisi de kolay. dürüst olarak sonda kaybedeceğimi başta kaybederim daha iyi.
Mantıklı 😎
🙏😎
Dürüstlük sadakatten daha zordur çünkü dürüst olmak için kendine bile sadık olman gerekir.
İkisi zor değil ama sadakat daha iyi dürüstlük zor gibi gelir genelde
Maalesef öyle
Şahsiyetli bir insan için ne sadakat ne dürüstlük zor değil. Tam tersi olan insanlar zorlanabilir ancak sağlamakta. 😌
Evet teşekkürler 😎
İkiside çok kolayda karektersiz olana fayda etmez bunlar
Günoooo mikropçum… İkiside olmazsa olmaz ama herkeste yok işte… Bulan varsa çok şanslı…
Dürüstlük zordur herkes kaldıramaz..
Yükün dürüstlükse gücün düşer belki ama başın düşmez..
Bazılarına ikisi de zor. Hatta dürüstlük deyince alerjisi tutacak kişiler tanıyorum.
Dürüstlük daha zor, bazen bazı durumlar insanı gerçekten dürüst olmamaya itiyor.
Bu ilişkide de geçerli. Mesela sadakat için elinden geleni yapıyor, karşı cinsle arana set çekiyorsun. Bir gün biri çıkıyor o seti yıkmaya çalışıyor. Ama sen hayatındaki insan anlayışlı değilse bunu ona söyleyemiyorsun ve dürüstlükten istemeden uzaklaşmış oluyorsun.
Doyumsuz insanlar için sadakat, yalancı insanlar için dürüstlük zor. Benim için mesela sakin ve sabırlı kalmak zor
İkisi de kolay.
Karakter ağırdır herkes taşıyamaz.
Herşeyi göze almak cesaret ister ben dürüstlüğü seçerdim sonunda kazanmak da vsr kaybetmek de ama en azından gönlüm rahat olur, huzur her şey bence..
Benim için ikisi de kolay ama sadakat daha zor gibi
Benim için ikiside kolay, hem sadığım hemde dürüstüm.
Sadakat zordur. Sosyal medya çıkalı istisnalar hariç sadakat sizler çoğaldı...
Karaktersiz insana her ikisi de zor abi, ama genelde çoğunluk sadakatsizdir.
Bence olmayan sadakat ve dürüstlüğe rağmen varmış gibi rol oynamak
Dürüstlük her zaman kolay olmuyo bazen olmaması daha iyi sadakat hiç de zor bi şey değil ama
Tek elle balık yemek daha zor
Dürüstlük en çok zor olan
Benim için ikiside kolay
Keşke herkes dürüst olsa.
Dürüstlük yani insan olmaktır en zoru
İkisi birbirini tamamlar
İnsan kalmak 😂
Hiçbiri de zor değil karakter meselesi
Dürüstlük
Karakterli olana ikisi de kolay.
Dürüstlük zor. Herkes dürüst biri olamaz
İkisi de
Dürüstluk
Sadakat
Dürüstlük
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?