Bazıları +30 yaşın daha da ergen olduğunu söylüyor doğru muuuu
3 ay
Hayır, asla katılmıyorum. Yaş başlı başına insana olgunluk katan bir şey değildir. Yaşadıklarım sana o olgunluğu Katar. Tabi şöyle ki insan büyüdükçe ister istemez hayata bakış açısı bile daha farklılaşabilir ve kimisi buna olgunluk der. Ha ama benim düşünceme göre yaş sadece bir sayıdır ve olgunluğa doğrudan etki etmez. Özellikle insanı değiştiren ve belki de olgunlaştıran şeyler "tecrübelerdir". Hele ki o acı tecrübeler varya sana hayatta bildiğin bütün doğrularını yeniden öğretebilir.
Yorum atayım da boşa gitmesin
Dilenci
Yaşta değil baştadır... Genelleme yapacak olursak, geneli daha da olgunlasiyor tabiki... İllahaki çocuk kalan istisna nadir insanlar da var ama onlar her zaman çocuktu çocuk kaldılar. Kendilerini gelistiremediler. Sen istisnalara denk gelme, yoksa hepimizi ikinci ergenlik çağında zannedersin
Merhaba, bence öyle yani hatta şahsen 25'imden sonra kendimi tam anlamıyla olgun hissetmeye başlamıştım ama düşünce yapım o yaşa göre daha şekillenip oturdu yani giderek olgunlaştım ama herkes için bu durum geçerli olmayabilir elbette.
Karşında ki çocuk ruhluysa ne kadar olgun olursa ne ol heyecanlı olmuyor aynı dili konuşmadığımız için Ben genellikle bukalemun benzetiyorum kendimi Bana kim nasıl yaklaşırsa Ben de ona o şekilde yaklaşırım
Bence 30+ yaş tam olarak “olgunluk garantisi” değil ama “farkındalık dönemi” 🙂 Birçok kişi 20’lerinde deneme-yanılma yapıyor, 30’larda ne istediğini daha net görüyor. Ama bazıları da para kazanıp özgürleşince ergenliğin ikinci sezonunu yaşıyor 😄 Yani yaş tek başına belirleyici değil, bakış açısı ve yaşadıkların daha önemli ❤️
Cevap
32Cevap
kişinin nasıl hayat yaşadığına bağlı
Kadınlar feminist gibi yaşıyıp tüm güçlük ve zorlukları erkeklerin çekmesini ister. Kadınların olgun sevdası bu yüzden. Sorumluluk ve fedakarlığı erkek sırtlansın... Bende özgür ve güçlü bir kadınmış gibi havamı atıyım her ortamda mecrada... Göze görünmeden bana maddi-manevi her anlamda destek verin olgun erkek ama hiç vermedi ne yaptı ki ben güçlü ve femist kadınım diyebilmek. TÜM OLAY BU BAAYBY!
Aslında bu konuyu çok kişisel algılara bağlı. Beynimizin ön lobu 25'e kadar gelişmeye devam eder, ama hayatın içinden geçtikçe kazanılan deneyimlerle olgunluk her yaşta artıyor. Daha doğrusu, yaş sadece bir rakam, psikolojik olgunluk kişiden kişiye değişiyor. Bazıları erken sorumluluk alırken, bazıları asırlık vaatlerde bile ergen ruhlu kalabiliyor.
Bencede öyle mzellikle kendinden yaşça küçükleri tavlamaya çalışanlar, 30+ olup 18 hissediyorum ya diyenler , hepside ergen gibi konuşmalara tavırlara sahipler. Üstüne karşı tarafın yaşına göre davranışlarını değiştirenler var
Ergen demeyelim de geçiş dönemi olduğu için çeşitli kişisel problemler travmalar yaratabilir ama bir sene sürüyor yani 20 li yaşlardan 30 lü yaşlara yeni bir ondalığa geçiş yaşı 30 olduğu için … 31 çekmeye başladı mı yaşın artık orta sınıfı kabul etmiş demeksindir.
Akıl yaşta değil başta derler. 20 yaşında birisinin yeri gelir 30 yaşındakinden daha olgun olabilir. Bu yetişmeye ve çevreye bağlı
Yolun yarısına yakın daha nolcak
Gençlik olgunluk arası diyebiliriz ama o saate kadar olmadıysa zaten olmasın sonra olgunlaşma beklenmesin
Genel anlamda olgunluk dönemleri ama tabii en önemli etken yaşanmışlıklar, bilgi birikimi, deneyimler... Bunlar yoksa yaş 70 olsa ne fayda
30 yaş çocuk bakımın olduğu zamanlar. aktif cinsel hayatın durulduğu dertlerin gün güzüne geldiği yaşlar.
35 ten sonra başlıyor bence artık ergenliğin sonu bence😂
yaşa göre değilde kişiye göre değişir ben 20 yaşımdan sonra olgunlaştım
Bu tamamen yaşam koşullarına bağlı bir etken. Kimisi 40'a geldiğinde hâlâ ergendir, kimisi ise 20'sinde olgundur.
Ruhu olgunlaşmamış adam isterse 70 yaşında olsun yine çocuk
Kadınlar için değil
belki adamlar içn söz konusu olur
Kırılgan oluyor bazı konularda tez kırılabiliyorlar.
30 yaşta ne ergenliği artık yaş 35 yolun yarısı der Cahit Sıtkı Tarancı
Olgunluk aslında yaşla alakalı değil ama 40 yaşından sonra daha ağır başlı oluyor insan
İnsan yaşını kabullenemiyor be gülüm ama hayat yaşattılarından dolayı insanı durgunlaştırıyor
adamına göre değişir adam olan 20 li yaşlarda da olgun olur yaşa bakmaz yani
+30 iyi ya sohbet olarakta. Bana şshsen 25 yaş kadın mı 40 yaş mı deseler 40 derim
Ergenlikten çıkamayanlarda var
Olgunluk ama bazıları ölmeden olgunluk kazanamıyor
Daha ne erğen olsun ya
Aklın başına geldiği yaş
Orta olgunlık diyelim
Bence en verimli dönem
Erkekler geç olgunlaşır
Ergen dönemler çok kişi de he yasta var
Benim ergen tarafım var
Kişiden kişiye göre değişir bu
Kadın olgundur erkek daha yeni başlar
Çok çabuk geçen bir yaş
45 sonrası olgunlaşıyor erkekler
35 yaşındayım hala ergenim
Bence hala genclık ben bögle kabul ediyorum
30. 35
Ergenlik sonu
Olgunluk tabi ki
Dogru
Evet fark ettim
Yarı ergen
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?