Bazı insanlar gerçekten büyük olduğu için değil, öyle görünmeye çok ihtiyaç duyduğu için böyle davranıyor gibi geliyor. Her ortamda kendini öne koyan, karşısındakini küçümseyen ve sanki her şeyi en iyi o biliyormuş gibi duran insanlar bir yerden sonra insanı yoruyor. Sizce bir insan neden küçük dağları ben yarattım havasına girer, bu gerçekten özgüven mi yoksa içten içe eksik hissetmenin dışa vurumu mu?
Bazı insanlar neden küçük dağları ben yaratmış gibi davranır sizce?
Bence bu, çoğu zaman kendini önemli ve değerli hissetme ihtiyacından kaynaklanıyor. İnsanlar bazen başarılarını, etkilerini veya katkılarını olduğundan büyük göstermek ister; böylece çevresinde saygı, ilgi veya hayranlık kazanmayı amaçlarlar. Ayrıca egoları ve özgüven eksiklikleri de bu davranışı tetikleyebilir; küçük bir olayı abartarak anlatmak, kendilerini güçlü veya etkili hissetmelerini sağlar. Bunun dışında bazı kişiler farkında olmadan da böyle davranabilir; çünkü kendi perspektifinden bakınca yaşananlar gerçekten de büyük bir mesele gibi görünebilir. Kısacası, bu tutum genellikle hem psikolojik hem de sosyal motivasyonlarla şekillenen bir davranış biçimidir.
Değer verilmemesi gereken kişilerdir. Gereksiz ego, kibir ve kalplerinin kötülüğünü yansıtan insanlar. Oysa ne gerek var...
Ölümün gerçekleşmesinden 24 saat sonra vücut çürümeye başlıyor. Kendinizi büyütmeyin. Zira elimizde yaptığımız erdemlerden ve amellerden başka bir şey kalmayacak... İnsanlığa faydamız olsun. 🌸
Egolu, narsist insanlar kısacası. Ön planda olmak ve dediğiniz gibi açıklarını ört pas etmek için başka insanları küçümsemekten, her şeyi ben doğru bilirim tavrından daha etkili bir şey yok onlar için. Onları bozmayı ve sinirlendirmeyi seviyorum
Kibirli bir yaratılışa sahip olan biri, kendini ön plana çıkarma gereği duyar, olgun bir insan ise kendi özünün farkındalığına sahip gösterişe ihtiyaç duymaz olduğu gibi sakin ve derindir. Dramadan uzak akıştadır 💁
Genelde bu bahsettiğin tavır özgüvenden çok, özgüven açığının gürültülü kapatılışı oluyor 😅 İçten içe yetersiz hisseden biri, “en iyi benim” rolüne sarılıp egosunu şişirerek kendini korumaya çalışıyor. Sağlam özgüveni olan insanın, her ortamda kendini ispat etmeye ihtiyacı olmuyor; daha sakin, daha kapsayıcı davranıyor 😊
Bence içten içe hissedilen eksiklikleri kapatma çabasından gelir. Sürekli takdir görme isteği, kendini kanıtlama ihtiyacı ve kontrol kurma arzusu onları bu tavra iter….
Bazı insanlarda kendini yüksek görür o enerji onlara nasıl geliyor anlamıyorum ayağını yorganına göre uzatırsın niye lüksü kendine mübah görüp banka peşinde alacaklı olarak koşturursun bilmem ki