Bazen insan bazı şeyleri içinde tutmayı tercih eder, bazen de her şeyi açık ve net söylemeyi. Bu çoğu zaman karakter, ortam ve güvenle ilgili bir tercihe dönüşür. Siz bir şeyleri saklayan biri misiniz, yoksa her konuda olabildiğince objektif ve açık mı davranırsınız?
Bir şeyleri saklayan biri misiniz, yoksa her konuda olabildiğince objektif ve açık mı davranırsınız?
Ben genel olarak dürüstlüğü seven biriyim, içimden geldiği gibi konuşmayı da severim. Ama şunu da öğrendim ki her şeyi her yerde, her insana aynı açıklıkla anlatmak zorunda değilim. Çünkü açıklık güzel ama sınır koymak da bir o kadar değerli. Her duygu, her düşünce herkesle paylaşılacak kadar “güvenli” olmuyor bazen. O yüzden ben ne tamamen içine atan, ne de filtresiz her şeyi döken taraftayım. Daha çok şöyle Güvendiğim insanlara karşı açık, net ve şeffaf olurum. Ama içimde kalan bazı şeyler de olur, bu saklamak değil aslında… biraz kendini korumak gibi. Kısacası dürüstüm ama ölçülü. Her şeyin bir yeri, zamanı ve insanı olduğuna inanıyorum.
Bu durum aslında karşımdaki kişinin kim olduğuna, onunla aramdaki ilişkiye ve samimiyetimize bağlı olarak değişir.
Her önüme gelene de her şeyi söylemek ve olabildiğince açık davranmak zorunda değilim tabi. Çünkü bu dönemde gerçekten kimseye güven olmuyor ne yazık ki..
Dürüstlüğü severim ama saklama konusu şöyle geçmişimi, dertlerimi anlatmayı sevmem çok nadir insan hayat hikayemi bilir ya da çok nadir kişilere çok bunaldığımda derdimi anlatırım sakladığım bu tarz şeylerdir
Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
Genelde açık davranırım ama her şeyi herkese anlatan biri de değilim. İçimde tuttuğum şeyler olur çünkü herkes aynı samimiyeti hak etmiyor. Yine de önemli konularda net olmayı severim, belirsizlik insanı yoran en sessiz şeylerden biri.
Gördüğün bu maskeli görüntü aslında insanın iç dünyasını çok güzel anlatıyor 😌🎭. Ben genelde açık olmayı seçiyorum ama her şeyi herkese söylemek de şart değil. Güven hissetmediğim yerde içimde tutmak bazen daha sağlıklı oluyor. Samimiyet doğru kişiye denk geldiğinde zaten kendiliğinden akıyor 🌿✨.
Ne demişler; "her şeyin herkese anlatılmayacağını öğrenene kadar; çok tanışacak, çok konuşacak, çok yanılacaksın... sonrası uzun bir seyrediş.. uzaktan.."
Herşeyimi herkesle paylaşmam. Anlatılacak şey var, anlatılmayacak şey var.
Bu konuya göre değişir. Karşılıklı diyaloglarda anlık doğruları söyleme taraftarıyım. Kişisel meselelerde daha çok içine atan tarafım. Beni üzen ya da kafama taktığım herhangi bir sorunu paylaşmıyorum.
Hayatımdaki varlığını seçemediğim insanların fikirlerini dikte etme huyundan ötürü saklarım. Ben de memnun değilim ama artık dürüstlüğün de hak edilir bir şey olduğunu düşünüyorum.