Keşke dinlere inansaydım diyorum kendimi kandırabilseydim veya ruhlara reenkarnasyona vs inanabilseydim arada beni rahatsız ediyor ama idare edebiliyorum sizde durumlar nasıl?
3 ay
Keşke dinlere inansaydım diyorum kendimi kandırabilseydim veya ruhlara reenkarnasyona vs inanabilseydim arada beni rahatsız ediyor ama idare edebiliyorum sizde durumlar nasıl?
Bende senin gibiyim dinlerin gerçek olup olmadığına dair güçlü bir inancım yok maalesef
Ama yok olup gitmek daha güzel daha iyi?
Sorguya çekilip belki de azap görmektense yok olmak daha iyi.
Tamam biz iyi insan olduğumuza inanıyoruz ama belki de inançtan dolayı ufak bir şüphe yüzünden cehennemlik olacaz?
Bence hiçlik, acı çekmekten daha rahatlatıcı ve güzel
Belkide sen yanılıyorsundur
Ben yanılıyorsan müslüman olarak iyi bir insan oldum hakkım helaldir senin gibi bende yok olurum
Ama sen yanılıyorsun 😅 nanay
Çoğu bilim insanının dini var dinsizleştürme trendi son 50 yılın projesi şu tekerlekli sandalyedi bilim insanı epsteyn adasından çıktı mesala
Elitlerin dünya düzenini bozması
Şimdi diyeceksin ki komplo gördün komployu belgeler ile çıktı çoğu zengin özürdileri iran islail savaşında kim farketti kaynadı gitti
Hak ile batıl savaşı var dünyada
ölme düşüncesi değil de ölürken acı çeker miyim uykuda öleyim cehennem azabına nasıl dayanıcam neden iyi biri olamıyorum madem korkuyorum bu rahatlık nerden geliyor gibi sorular zihnimi meşgul ediyor bazen
Ölüm fikri insanda zaman zaman iç sıkıntısı yaratabiliyor, senin bunu hissetmen çok insanca bir şey 🌙 İnsan bir şeye inanmasa bile anlam arayışı durmuyor. Ben de bazen varoluş üzerine düşündüğüm olur ama bunlar beni hayattan koparmıyor. Genelde anın içinde kalmak beni rahatlatıyor 🌿 Kendini kandırmak değil, kendi gerçeklerini sakinlikle taşımak en iyisi bence. DM’e gelmeni gerektirecek bir durum olmadığını da söyleyeyim 💛
Cevap
5Cevap
İnancım olmasına rağmen düşününce ürperiyorum
Sonra şöyle düşünüyorum ölümde doğum gibi her insanın yaşadığı şey doğumu hatırlıyor muyuz hayır ölümüde hatırlayacağımızı sanmıyorum ölümün acısı kederi yaşayanları etkileyecek
Hayır mesela bende aslında sorunlar var ama suyla kendimi kurtarıyorum doğru beslenmeye çalışarak önlemler alarak
Aman müslüman ol yoksa gerçekten durumun içler acısı
Kaygı vermesinin nedeni ne
yok olacak olmam
Bu normal aslında. Korktuğun şey acaba nasıl bir acıyla öleceğin ihtimali mi?
hayır öldükten sonra hissedememek görememek mutlu olamamak üzülememek biliyorum bir şey hissetmeyecegim ama bunların sonlu olması beni kaygılandırıyor
Sonsuz olmasını mı isterdin? Mesela sonsuza dek yaşamak kı?
ne bileyim 150-200 sene ömrümüzün olmasını isterdim en azından ibiraz daha yaşamak
Tamam. 150 yıl yaşasaydın ne yapmak isterdin?
Hiç bu konuda endişem yok
kaygı yaratmiyor korkmuyorum
Niye intihar mı edeceksin 🤣🤣🤣
Hayır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?