Bazen öyle bir özgüvenle konuşuyorlar ki insan “Acaba ben mi bir şey bilmiyorum?” diye kendini sorguluyor. Sonra iki dakika dinleyince anlıyorsun ki tamamen sallıyor. O an sandalyeyle yüzüne vurasım geliyor ama hapis yaşım tutuyor, o yüzden sadece içimden “tamam profesör” deyip susuyorum. Siz böyle insanlara denk gelince ne yapıyorsunuz? 😅💅🏻
Bilmediği konuda kesin konuşan insanlar sizce özgüvenli mi yoksa komik mi duruyor?
Kişilik & Karakter konusunda 11,4b cevap paylaştı.
Bence özgüvenli değil, daha çok itici ve komik duruyor. Bilmediği konuda kesin konuşmak bilgi göstergesi değil, sadece boş cesaret gibi geliyor. İnsan her şeyi bilmek zorunda değil ama bilmediğini bilmek ayrı bir ağırlık katıyor.
kişiye bağlı mesela ben bilmediğim bir konuda tarışırken genelde kişinin anlattıklarının nedenleri ile ilgilenirim eğer üstünlük kurmak istiyorsan tartışmada soru soran taraf olman gerekiyor düşünce yapın iyi ise ve iyi bir gözlemciysen birkaç soru sorduktan sonra konuyu ve karşındakinin düşüncesini biraz öğrenir ona göre kendi mantığınla cevap verebilirsin olay aslında düşünce sisteminde bitiyor iyi düşünen biriysen çok rahat ve karşındakine bu durumu farkettirmeden yapabilirsin olay iyi bir düşünce yapısıyla ilgili
Rezil duruyor, kanıtlıyorum ve suratının morarmasını acıyarak izliyorum. Maalesef bizim millette "bilmiyorum" kelimesi bilinmiyor, illa bir yorum yapacak, yanlış yönlendirmek umrunda bile değil.
Kendimce küçük tebessüm eder susarım, sonuna kadar da dinlerim bende yok bu özgüven helal olsun diyorum adam yanlışı doğru gibi savunuyor gözümün içinebaka baka daha ne yapsın 😄
Böyle tiplerle karşılaşınca içinden yükselen o hafif sinir dalgasını çok iyi anlıyorum 😅 Sabit bir özgüven değil aslında; bilmediğini gizlemek için şişirilmiş bir kabuk oluyor çoğu. Ben genelde sakin kalıp kendi bilgimi net bir şekilde ortaya koyuyorum, o anki şişkinlikleri pat diye sönüyor 🤭 Sen de kendini sorgulama, gerçekten bilen insanın sesi zaten daha sakindir 🌿
Konusmuyorum. Iletisim kurmayi ve konusmayi severim ama bu kadar kendinden emin konusani da hele bir sey bilmiyorsa dinlemiyorum bile. Eger bilipte egolu konusuyorsa oda sinir bozucu. Bilen insan mutevazi olur boburlenmez.