Ard-arda kaç zemheri,
Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu.
Dışarda gürül-gürül akan bir dünya...
Bir ben uyumadım,
Kaç leylim bahar,
Hasretinden prangalar eskittim.
Saçlarına kan gülleri takayım,
Bir o yana
Bir bu yana...

Ard-arda kaç zemheri,
Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu.
Dışarda gürül-gürül akan bir dünya...
Bir ben uyumadım,
Kaç leylim bahar,
Hasretinden prangalar eskittim.
Saçlarına kan gülleri takayım,
Bir o yana
Bir bu yana...

Bence insanı eksilten şey bazen kaybettikleri gibi görünür ama derine inince asıl yaranın zannettiklerinden açıldığını fark edersin. Çünkü kayıp dediğin şey ne kadar acıtsa da bir noktada gerçeğin kendisidir, insan onunla yüzleşir, yanar, susar ama yine de neyin gittiğini bilir. Zannetmek ise daha başka bir yerden vurur. Orada kaybedilen sadece bir insan, bir duygu ya da bir ihtimal olmaz; onun üstüne kurulan anlam, verilen değer, yüklenen umut da yıkılır. İnsan bazen birini değil, onda sandığı şeyi kaybeder. En çok da buna içi düşer. Çünkü giden şeyin ardından değil, hiç var olmamış ihtimalin ardından yas tutulur. İşte insanı sessizce eksilten de çoğu zaman tam olarak budur.
Böyle bir sorum vardı geçmişte sanmıştım ki … boşluğu doldurur musunuz şeklindeydi demem o ki aynı fikirdeyim zannettiklerimiz bizi sarsar fakat eksiltmez hayatın bir ders verme şeklidir belki de
Öyle 🌸
Bence değer verdikleri ve karşılığında değer göremedikleridir. İnsan, emek ve sevgi harcadığı şeylerden karşılık bulamayınca içten içe eksilmiş gibi hisseder. Kaybettiklerimiz maddi olabilir, ama gerçek boşluğu hissettiren, kalbimizle bağ kurduğumuz ve karşılığını alamadığımız şeylerdir.
Bence insanı eksilten kaybettikleri değil, zannettikleridir. Çünkü kayıplarımız ne olursa olsun, onları bir şekilde kabullenip yolumuza devam ederiz. Fakat zannettiklerimiz, yani beklentilerimiz ve hayallerimiz bizi çok daha fazla etkileyebilir.
İnsanı daha çok zannettikleri eksiltir. Çünkü insan bazen birine, bir ilişkiye ya da bir hayale olduğundan fazla anlam yükler. Gerçek ortaya çıktığında ise kaybedilen şey aslında kişi değil kurulan beklenti ve inanılan şeyler olur. Kayıp acıtır, fakat yanıldığını fark etmek insanı daha derinden sarsar.
Şahane 💫
Yazdıklarında derin bir hasret ve uykusuz bir bekleyiş hissi var, yüreğin ağır konuşuyor 🌙💔 İnsanı asıl eksilten çoğu zaman kaybettikleri değil, o kaybın zihninde büyüttüğü anlam oluyor. Çünkü zannettiklerin, kurduğun hayaller ve “öyle olmalıydı” dediğin senaryolar yıkıldığında içindeki boşluk daha sert hissediliyor. Kaybın acısı zamanla hafifler ama kırılan inanç uzun süre sızlar. Sen bazen gerçeğe değil, ihtimale yas tutarsın 🌹✨
Gece gece şiire düşesimiz geldi hemen tanı koyma 😁
Cevap
14Cevap
Aşırı anlam yükleyip bir anda kaybolan o anlamlar perişan ediyor
💫
İnsanı eksilten elinden yitip giden sevdikleridir gadası
Kaybettikleridir
İnsanı eksilten hem kayıplar hem de zannettikleridir Kaybedilenler somut boşluk yaratır Zannettikler ise yanlış varsayımlar ve beklentiler yüzünden içsel yük oluşturur Her ikisi de duygusal ve zihinsel enerji alır Gerçek ve algı arasındaki fark kişinin hissini belirler
Bence genelde zannettiğimiz şeyler hayatımız boyunca bazı insanları düzgün sanıyoruz ama hiç öyle çıkmıyor
İnsanı kibri eksiltir bence en çok. Kaç kez "ben" dediyse o kadar eksilir insan. Eksile eksile elinde avucunda bir şey kalmaz ve sonunda "hiç" olur ama bu makam öyle kolay kazanılmaz
Bence her ikisi de. İnsanların beynini kemiren düşünceleri. Kaybettikleri de tuzu biberi olur. Ayrıca sitede görüşlerini beğendiğim üyelerden birisin🌺
Teşekkür ederim 🥰🪷
Rica ederim. İltifat değildi bu arada gerçekler. Sitede düzgün insan sayısı az yanlarında parlıyorsun 🙆🙏
Her zaman söylerim güzel bakan güzel görür Allah kalbinize göre versin 🌸🤍
Yaaa çok teşekkür ederim🌺 gizemli olmak durumunda kaldım görüşlere salça oluyorlar maalesef
Estağfirullah nasıl rahat ediyorsanız 🪷
💜 Anlayışlı olman💘
Eksilen birisi hiç olmadım her zaman bir şeyleri kendime kattım.
İnsan ikisini de elde edebilecek akla sahip ama bundan habersiz bir varlıktır
Zannettiklerimiz bence kaybettiklerimizi zaten bile isteyerek kaybediyoruz bazen
İnsanı kaybettikleri değil, yanlış yere koyduğu inançları eksiltir
Zannetikleri bende kaybettiklerini göze almıştır biliyordur kaybedeceğini
Zihninde kaybettiklerini düşündüğü şeydir...
İnsanı eksilten kabullenmemektir
Umduğunu bulamamasi
Zannetmek
Kaybetmekten daha kötü
Zannettileri.
Kaybettikleri
İkiside mümkün ula
Zannettikleri
İkisi kombo
Zannettikleri
Her ikiside
Her ikiside
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?