Hepimiz içten içe birilerini kıskanırız ama bu ayıp görünüyor toplumda aslında insani bir şey
3 ay
Hepimiz içten içe birilerini kıskanırız ama bu ayıp görünüyor toplumda aslında insani bir şey
Aslında yanlış lanse ediliyor. Kıskanmak, hayatındaki insanı başkasıyla paylaşamamaktır. Fakat ülkemizde maalesef kısıtlanma baskılama söz konusu olduğu için, baskılayınca beni aldatmaz etmez kafasına girenler oluyor. Bu güven sorunu yaşayan şizofrenler yüzünden kıskanma kelimesi insanların kafasında başka bir algıya sebep oldu. Bu sefer her şeye müsade eden erkeğe de qavat dediler. O yüzden tatlı bir şekilde kıskançlık göstermek gerek dozunu kaçırmadan.
ben genel insani ilişkilerden söz ettim ama insan hiç de kıskanmıyorsa bende garipsiyorum onu :)
Evet garip zaten kıskanmamak. Bana göre yeteri kadar sevmemektir ve kaybetme korkusu duymamaktır.
Kıskançlık aslında çok insani bir duygu 🌿 Çünkü sen bir şeyi önemsediğinde, kaybetme ihtimalini hissettiğinde bu duygu ortaya çıkıyor. Ama toplum genelde “olgun insan kıskanmaz” gibi bir algı yarattığı için insanlar bunu bastırmayı öğreniyor. Oysa mesele kıskanmak değil, kıskançlıkla ne yaptığın 💭 Eğer bu duygu seni geliştirmeye itiyorsa doğal; ama kontrol etmeye yöneliyorsa sorun oluyor. Duygun ayıp değil, davranışın belirleyici 💫
Cevap
6Cevap
Kıskançlık dozunda olursa iyidir kontrolden çıkarsa rezillik yaşatabilir
Kıskanmanın insani yönü neresi sanki ihtiyaç gibi bahsediyosun
eksikliğini çektiğin bişeyi görürsen kıskanabilirisin bu gayet doğal her duygu bize bir mesaj verir belkide bir mesaj veriyordur bu duyguda , neden boşu boşuna ortaya çıksınki
Ben kıskanmanın şeytanı bir duygu olduğunu düşünüyorum
arkadan iş çevirirseler ki bu başıma geldi evet şeytani ama beni kıskanıp içten içe masum birini görsem problem etmiyorum bunu asla kuzenimin bile beni kıskandığını gördüm ama bu güne kadar zararı dokunmadı
Senin sahiplenmek isteyenler kıskanır bence o da şeytani
duygu olarak kaldıkça ne önemi varki
Seni sana olduğun için seven insanları kaydetme işten sana kötü hisler besleyen insanlarla işin olmaz
Olmasın
Kıskançlık duymuyorum hiç o düşünceye girmedim
en büyük güzellik
Tabiki doğamızda olan bir şey bu
Benim gönlüm kötü bence herkes mı kıskanıyor be
Olmaması gereken bir şey aslında
nasıl ki zaman zaman öfkeduygusu bile hissediyorsan buda doğal her duygu bence eğerki varsa gayet doğal
Ayıp değil zayıflık
insan kendini korumak isteyen bir varlık birinin gücünün seni tehtid edebilme ihtimali varsa azda olsa çekiniyorsun bu yüzden güvendiğimiz kişileri kıskanmıyoruz bence hiç bir yakın arkadaşımı kıskanmam mesela
İfade edilmemiş duygular asla ölmez, sadece diri diri gömülür ve sonradan daha korkunç şekillerde tezahür ederler" sözü, Sigmund Freud'a ait temel bir psikolojik tespittir
duygularını bu şekilde bastıramazsın
neden
hit travma nedir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?