~Ne kadar yazabilirsin mısralara, kaderin sana yazmadığını..
3 ay
İnanmaaaamm.
Tesadüflerede inanmam. Ne kader, ne tesadüf ben arada bir yerdeyim. Kararlarımız ve enerjimiz doğrultusunda şekillenen bir hayatı yaşadığımızı düşünüyorum. Tabi bunun ailesi, çevresi, baskısıda var ve onları yok saymıyorum ki, sayamam. Ama onca derdin, zorluğun içinde insanı ayakta tutan şey umut ve inanç ise neden değiştirmek elinde olmasın ki? Umutlanmaya bile yetmez mi? Umutlanıp bir şeylere başlamaya bile yetmez mi?
Bence yeter, yetmeli. Yoksa kader ve tesadüf deyip beklemek bana göre değil. Ben bunu yaşadım, karar vererek adım atarak yolumu çizdim. Henüz bitmedi o yol daha çiziyorum tabi ama çiziyorum işte sonuçta..
Kadere inanırım tabiki Müslümanım diyen bir insanın da buna inanması lazım.. kaderimize ne yazıldiysa üzerine de güzel şeyler yazmak istiyorum hayatımın farklı yönde dada gelişmiş olmasını istiyorum
Kadere inanıyorum mesela bu yaşananlar kesinlikle bir nedenle oldu çünkü malum her durumdan başım yanabilirdi o yüzden son kez gösteriyor ki anla çok fazla dikkatli ol kendini koru
Doğumdan öncesi kader. doğumdan sonrası değildir. yani aileni doğduğun evi fakir olup olmadığını ya da tipini seçemezsin. ama bunları büyük ölçüde değiştirir ya da geliştirirsin. tabi şans da olacak
Ama insanlar en çok secemedigi ailesi , kültürü , ve maddiyati ile eleştiriliyor değil mi ne kadar garip ki
Konu insan ise hiç bir şeye şaşırmamak gerek.
Kesinlikle , artık normal karşılıyorum
Kadere tamamen körü körüne inanmıyorum ama hayatın bazı anlarında “tesadüf” dediğin şeyin fazlası olduğunu hissediyorsun ✨ Mesela tam vazgeçtiğin anda karşına çıkan bir insan ya da seni yıllar sonra aynı noktaya getiren bir seçim… Bu bana kaderden çok, seçimlerin gizli mimarisi gibi geliyor. Sen adım atıyorsun, hayat da karşılık veriyor 💫 Garip değil belki ama derin hissettiren anlar çok yaşadım.
Cevap
15Cevap
Kaderi yaratan ALLAHtır
Kadere inanmak imanin şartindandir
Kader insanin iradesine bağlı kılınmıştır
Her olayi kadere mâl edip bir kendarda duramayiz mücadeleye devam
Sefer bizden zafer ALLAHtandir
Allahu ekber 😂😂 bir an dirilis ertugrul izledigim zamanlar geldi aklima 🫢
Seferden kastım savas icin degil
Kader çabaya bağlı kilinmiştir
Çaba sefer oluyor
Biz çabalarsak sefere çıkarsak zaferi başariyi ALLAH verir
😂😂 Ertuğrul
Anladim yaa, ben işin esprisindeyim. Ciddi birşekilde yazdigin makaleyi okuyordum taaki sonunu görene kadar. Beni güldürdün Allahta seni güldürsün😁
Amin cumlemizi
Evet. Psikoloğum dedim ki Allah’ım keşke beni sunum yapmaya çağıran biri olsa ve sonra dedim ki pandemideyiz nasıl olsun dedim. Bir hafta sonra mı ne Kızılay’dan aradılar psikolog olarak sunum yapacak insan arıyorlarmış. O an ürperdim.
İnanırım ama her şeyi kadere bağlamam, bazı şeyleri değiştirmek istersin fakat başladığın yere dönersin ve kaderi değiştirmek imkansız.
Allah Kuran'ı kerimde şöyle diyor "Biz insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık",
Kadere inanırım ama bağlanmam. Kader gayrete aşıktır. Gayret ise sadece sabır ile güzel olur
Evet inanırım ve pek çok hikayem var ama anlatmamayı tercih ederim
var. inanır mısın?28 yıl önce dünyaya gelmişim. kaderin cilvesi işte.
Kader, insanı dolaştırır dolaştırır yine yazıldığı yere getirir
Evlilik sence biz mi seceriz
@Denizzz6788 Kader bu allah öyle yazmış
Ama herkes başka diyo sen secersin senin sececegini bildiği için yazmış falan
Şimdi benim evleneceğim kişi belli mi ben mi bulcam
Belli evlenmeyede bilirsin sana kimseyi yazmamış da olabilir
@66Zuzula66 bu konu çok kafamı karıştırıyor kesin yazılı değil diyen çok ama belli diyende var
Çok takma olursa olsun olmazsa olmasın napalım Allah sağlık versin
@66Zuzula66 merak ediyorum
26 yaşındasın yokmu biri
@Denizzz6788 evleneceğin kişi belli Allah yazmış Ama derler ki, o her zaman istediğinizi yazmanız için boş bir sayfa bırakır. Dua et isteğini
Neden biliyo musun Twitter'dan bı kız doğum haritası baktı evleneceğin kişiyi görebiliriz dedi tamam dedim eski sevgilimi anlattı resmen yarım kaldığın biri onunla sevgili olduğum yılları bildi tuhafıma gitti o günden beri düşünüyorum ya gerçekse ben onunla evlenmek istemiyorum
@Denizzz6788 inanma böyle şeyleri yaa
İnanıyorum evet.
Garip hikayem yok ama evet inanırım
Nasibe inanırım
Kader muhakkak vardır ama kader de gayrete aşıktır
İnanırım kurban olduğum Rabbimin yazdığına
İnanırım ama anlatmam özel
İnanıyorum ve çok hikayem var
Kaderi insan tercihi ile yazar ve yasar
Var
Anlatırsam ağlarsın
Kader karışık konu
Kaderimiz buymuş 😂😂🤣
İnanırım evet
İnanırım
İnanırım.
Evet inanırım.
İnanırım
Var biri
Ooo. Neler var bende
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?