Peki böyle bir durumda ne yaparsınız?
Açık açık sizi bunalttığını söyler misiniz yoksa görmezden gelip zamanla anlamasını mı beklersiniz 🙄?

Peki böyle bir durumda ne yaparsınız?
Açık açık sizi bunalttığını söyler misiniz yoksa görmezden gelip zamanla anlamasını mı beklersiniz 🙄?

Evet, birinin fazla ilgisi bazen bunaltıcı olabilir. İlgi güzel bir şeydir ama dozunu aştığında insanın alanına müdahale ediyormuş gibi hissettirebilir. Sürekli mesaj atılması, her an ne yaptığını bilmek istemesi, aşırı sahiplenici tavırlar ya da her duygusal boşluğu senin doldurmanı beklemesi bir süre sonra yorar. Bu, karşı tarafın kötü niyetli olduğu anlamına gelmez; bazen sadece bağlanma biçimleri farklıdır. Böyle bir durumda görmezden gelmeyi tercih etmek genelde sorunu çözmez. Sessiz kalınca karşı taraf çoğu zaman “demek ki sorun yok” diye düşünür ya da daha çok ilgi göstermeye başlar. İçten içe biriktirmek ise zamanla daha büyük bir patlamaya dönüşebilir. En sağlıklısı, kırmadan ama net bir şekilde sınır koymaktır. “Beni bunaltıyorsun” demek yerine, “Bazen biraz yalnız kalmaya ihtiyacım oluyor” ya da “Gün içinde sürekli mesajlaşmak beni yorabiliyor” gibi ben diliyle konuşmak daha yapıcı olur. Böylece suçlamadan, kendi ihtiyacını ifade etmiş olursun. Alan istemek sevgisizlik değildir. Mesafe bazen ilişkiyi zayıflatmaz, aksine sağlıklı hale getirir. Önemli olan karşı tarafın bu sınırı anlayıp saygı göstermesidir. Eğer açıkça ifade etmene rağmen değişen bir şey olmuyorsa, o zaman asıl mesele ilgi değil, karşılıklı saygı olabilir. Bazen insan bunaldığında suçluluk hisseder; “Bu kadar ilgi kötü bir şey mi?” diye düşünür. Ama herkesin sevgi alma ve verme kapasitesi farklıdır. Nefes almak istemek nankörlük değildir.
Birinin fazla ilgisinden bunaldığım durumlar olabilir. Böyle bir durumda genelde önce kendi sınırlarımı düşünürüm. Eğer gerçekten rahatsız ediyorsa, en sağlıklısı bunu nazik ama açık bir şekilde söylemek olur. Çünkü karşı taraf çoğu zaman bunaldırdığını fark etmeyebilir.
Mesela kırıcı olmadan “Biraz yalnız kalmaya ihtiyacım var” ya da “Son zamanlarda biraz yoğun hissediyorum” gibi ifadelerle durumu anlatmak mümkün. Böylece hem karşı tarafı incitmemiş olursun hem de kendi alanını korumuş olursun. Görmezden gelmek bazen kısa süreli işe yarayabilir ama çoğu zaman karşı tarafın kafasını karıştırır. Neden uzaklaştığını anlamayabilir ve hatta daha fazla ilgi göstermeye çalışabilir. Ben olsam önce nazikçe sınır koyarım. Eğer buna rağmen aynı şekilde devam ediyorsa o zaman mesafeyi biraz daha net koyarım ve iletişimi azaltırım. Çünkü bir ilişkide (arkadaşlık ya da başka bir şey) iki tarafın da rahat hissetmesi önemli.
Bunu söylemek çok zor. Ben söylemeden ilgisiz kalarak belli etmeye çalışırım. Ya da biraz kötü davranabilirim, aşırıya kaçmadan. Bahsettiği şeyi dinlemediğimi belli ederim filan. İlgi de istemediğin kişiden bir de fazla fazla gelince çok kötü ya. 😄
Aynen, istemedigin kisiyse cekilmioo 😵💫
Oldu. İlgi güzel bir şey ama fazlası bazen insanı sıkabiliyor. Sürekli mesaj, sürekli kontrol hissi olunca samimiyet değil baskı gibi geliyor. İlginin de bir dengesi olmalı. Dozunda olunca değerli, fazlası ise insanı geri çekilmeye itiyor.
Fazla ilgi bazı anlarda şımartıcı gibi görünür ama doz kaçınca gerçekten bunaltır, bunu yaşaman çok normal 🌿🥴 Sen “ölü taklidi” yaparsan karşındaki ya daha çok üzerine gelir ya da hiç anlamaz. En sağlıklısı, kırmadan ama net bir sınır koyman. “Biraz alana ihtiyacım var” demek zayıflık değil, öz saygıdır 💫 Sen net oldukça karşındaki de duracağı yeri öğrenir 😉
Cevap
42Cevap
Hiç gelemiyorum öyle şeylere çok darlaniyorum , burada öyle bir üye vardı kavga edince engelledi beni ohh bee Dünya varmış dedim 😂 🙈 iyi hoştu ama insani acayip sıkan bir kişiliği vardı
Sevmediğim insandan gelirse aynı resimdeki gibi hagaaa
Hoşuna gidiyorsan boğulmazsın ama sevmediğin birisinin ilgisi rahatsız eder
Bunlarında hiç ayarı yok 🤦🏻♀️
😅😅
İlgi ile baş edebilirim ama yalan ile baş edemem
Ya ben son kerteye gelinceye kadar bir türlü söyleyemiyorum bu arada yarının süper sorusu olsa gerek geceden hazırlık 😀
Bazen soylemek gerekio ama sanirim
İlgiden bunalman, bende öyleyim çünkü, ama kıskançlıktan aşırı bunalırım ki, böyle birşeyi yapmadığım halde kıskanılmaktan nefret ederim, eğer ben sevmişsem, ondan başkasını gözüm görmez zaten, kıskanılmayada pek ihtiyacım yok, tabiki kıskanır insan sevdiğini ama fazlası gerçekten sıkıntı
Fazla ilgi demeyelim de bazen baskı gibi hissediyorsun
Mesela evlilikte olsa herkesin bir alanı olmalı
Birbirimize saygı duymalıyız
Diyelim ki bir şey okuyor bakıyorum
Ya da annemi arayıp bir şey danışıyorum
Hemen işte annenle ne konuşuyorsun yok teli bırak
Yok şu saatte uyuyacağız
Ben çocuk değilim ki
Uyarınca da ne oldu sıkıldın mı diyor
Kafa açmayan her ilgiye okeyiz, sorun etmeyiz şekerim
Kilit nokta kafa diosun 😅
fazla didiklemeye gelemiyorsun yani. Avrat dedigin sana relax olacak😎
Evet dogru, fazla sorgu sual guvensizlikten kaynakli hep
İlgi istemediğiniz yerden gelince bizdir
Alma - verme dengesi önemli. Gereğinden fazla ilgi bunaltabilir ancak sevdiğimiz insanlardan gelen ilgi bana kalırsa bunaltıcı olmaz. İlginin kimden geldiği önemli olan. 🤏
Hayır olmadı ben insanlarla çok fazla samimi olmadım için kimseyle öyle içli dışlı değilim bunyuzdende benimle ne kadar ilgili olduklarına ben karar veriyorum.
Evet bende toksik ilgi kedimi kaybetmiştim üzüntüsünü çekiyordum ha bire neden cevap vermiyorsun diye tribini çekiyordum bide🤦🏻♀️
İlgi , merak sevgiyi doğurur.
Bundan bunaldığını söyleyen hiç bir şeyden anlamayandır.
İlgili olmakla , kısıtlamaya çalışmayı karıştırmayalım.
Evet baydiklari bile oluyor anladık seytan tüyü var bizde ne giysek yakisiyormus felan anladik 10 kerede sölenmezki be
Söylerim ben😅
Ölü taklidi yapamam direk söylerim ama sevdiğim insandan da o ilgiyi beklerim
Merhaba,
Evet irrite edici hoşuma gitmiyordur demek ki! 😅
O yüzden o kıza kısa cevap verip kesip attım katlanmak benim kitabımda yok 😂
Evet yani her şeyin bir dozajı var kaçırmamak gerekiyor
Şöyle hafif hafif sıkacaksın boğazı, sık bırak sık VRAKK
Bi sal beni mk deyip niyetimi de fikrimi de açıkça söylerim
Net olmak lazım oyle durumlards. Evet benide rajatsız eder..
Kadınlara ilgi dinlendirmek gerek dogru ama Türkiye'de böyle bir şey olamaz çünkü köleleri bile var
Şayet bunaltıyorsa ilginin geldiği doğru kişi değildir.
İlgi bunaltmaz sevgi hoslanti ask vs varsa ilgi uçurur
Sevmediğim biriyse olue
sevdiğin biriyse zaten adı "bunalmak" olmaz dimi 🥰
Kurbağaların bizden zeki olması peki dkkdkdjd
Herseyin fazlası zarardır bu her ne olursa olsun fark etmez
Sevdiğim insansa bunalmam
Uzun zamandır hayır..
Evet oldu zor işler ya
Bunaliyorsam eger zaten sevmiyorumdur yoksa seviyorsam sabaha kadar mıç mıç olurum bunalmam
İlginin aşırısı bunaltır, kararında olmasından tarafım ben.
Evet. Bazı insanlar bunaltıyor
Her şey kararında olacak fazlası zarar
Olmaz mı be baci, oldu tabii ki de.
Evet bu mantıklı olabilir 🤔
Evet bir zamanlar oldu kıskançlık da çabası 😯
Vay bee kurbağaların dertlerine bak
Eğer öyle olursa söylerim bende bunaltmam
Evet sıkıldım erkeklerden
Evet şu sıralar ilgi dışında herşeyden bunaldım
Oldu ya mıymıy tipler hiç sevmem
Olmadı. Ben ilgi severim. Bunalmam.
Hiç ilgi gösteren olmadı
Bayar benii sıkar boğazlarcasına nefessiz kalırım
Ben ilgiden sıkılmamm kanka
Çok ve geride bıraktım onları
Hayır ilgiden bunaldığım olmadı.
Fazla ilgi bana hiç samimi gelmez ve zamanla boğar
Hiç o noktaya gelemedim
Sevdiğim kişi değilse ilgiyi sevmem zaten.
Yüzüne kaç kere dedim. Yok akillanmiyor
sevdiğim birinden bile gelen ilgiye bunalıyorum
aşırısı bunaltır evet
Sevmediğim biridir
olmustu
Oldu
Olmadı hiç
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?