Aynen katılıyorum sana sürekli güçlü görünmeye çalışmak insanı gerçekten yıpratabilir. Bence zayıflık değil de daha çok bir koruma mekanizması gibi olabilir. İnsanlar genellikle zayıf yönlerini gizlemek için güçlü görünmeye çalışırlar. Bu yüzden güçlü görünmeye çalışmak bir zayıflık değil de daha çok bir savunma refleksi gibi görülebilir.
Çevremdeki insanlar asla beni hiç bir konuda güçsüz olarak görmeye tahammül edemiyorlar. Çünkü güçsüzlük onların bana yakıştırdıkları bir duruş değil. Sürekli birilerinin problemlerini çözen halleden biri noktasında olduğum için güçsüz hissettiğim anlarda bile bir çok kişinin güçlü duruşundan daha güçlü bir noktada buluyorum kendimi. Evet çok yorucu olsada artık bu benim içime işlemiş etimle tırnağım gibi bir hal almış. O yüzden güçlü görünmek kendinde olmayan bir şeyi göstermek gibi olduğu için evet zayıflık olarak kabul edilebilir. Çünkü bir yerde güçlü olmayı taşıyamayıp dağılıyorlar.
Öncelikle soruyu kendimden yola çıkarak anlatmak istedim. Başkalarına göre hayat yaşanmıyor tabi bunu doğru bir şekilde anlatamasamda mizacım sert güçlü bir mentale sahibim. Güçlü olmasam mış gibi davranarak ya da zorundaymışım noktasında bunu taşıyamaz bir yerde cidden çökerdim. Hal böyleyken başkalarına göre bir hayat yaşamıyorum tabi ki nasıl çevremdeki insanlara destek oluyorsam her konuda zor zamanlarımda beni ben yapan özelliklerim konusunda olduğum gibi görmek istiyorlar doğal olarak.
Fırtınada esnemeyen sert bir dalın kırılmaya en yakın dal olması gibi zayıflığa hiç yer bırakmayan bir duruş da aslında insanın kendi hakikatinden ne kadar yorulduğunun sessiz bir kanıtıdır.
Gerçek güç; gerektiğinde yorulduğunu, korktuğunu, incindiğini kabul edebilmektir. Sürekli güçlü görünmek ise bazen bir zırh, bazen de bir kaçış olur bizim için
İçinde bir yorgunluk var gibi hissettim 🌫️ Güçlü görünmeye çalışmak tek başına zayıflık değil ama sürekli maske takmak insanı tüketir. Sen hep dimdik durmaya çalıştığında, duygularına yer kalmıyor olabilir. Gerçek güç bazen “yoruldum” diyebilmekte saklıdır 🌿 Kendini hep kontrol etmek zorunda hissetmen, aslında kırılgan yanını koruma çaban olabilir. Zayıflık değil, sadece insansın 🤍