
Ya da mutluluk, binilen doğru durakta inmek midir?
Aklıma gelmişken sitede paylaşmak istedim, akşam dönüş yapacağım. Teşekkürler şimdiden.

Ya da mutluluk, binilen doğru durakta inmek midir?
Aklıma gelmişken sitede paylaşmak istedim, akşam dönüş yapacağım. Teşekkürler şimdiden.
Bence mutluluk doğrudan hedef olunca kaçıyor. Anlamlı bir şeyin peşinden gidince, çabanın içinde yan ürün gibi geliyor. O yüzden binilecek durak başarı ya da haz değil, anlam arayışı. İnsan ne için yaşadığını bildiğinde mutluluk zaten arada bir uğruyor. Amaç net olunca yol daha katlanılır oluyor.
Bence mutluluk kovalanınca kaçan bir şey; anlamın peşine düşünce arkandan usulca geliyor. O yüzden amacın yoluna binmek için hazırım durağını bekleme; küçük bir sorumluluk, minicik bir cesaret anı yeter. Birine fayda sağladığın, bir şeyi gerçekten öğrenmeye niyet ettiğin ya da içini titreten şeye dürüstçe adım attığın durakta bin. Büyük planlar değil, bugün atılan samimi adım. Anlam hareketle büyür; mutluluk da yol arkadaşın olur zaten.
Kesinlikle teşekkür ederim
Benim için mutluluk sonuçtur. ama o yolda giderken de mutlu olabilir insan bazen durup nefes almak gerekebiliyor hatta sevdiğim bir söz var kime ait hatırlamıyorum.
Merdivenden çıkarken aya bakmazsanız manzarayı kaçırırsınız.
Eğer mutluluk sonuçsa bile, yol boyunca nefes almayı unuttuğumuzda o sonucun da tadı eksik kalır gibi.. Merdiveni çıkarken manzarayı görebilmek, belki de amacın yoluna binilen asıl durak abim
🙏
Bence mutluluk ana durak değil zaten yan ürünü ise bineceğin durak anlamın başladığı yer ne seni canlı hissettiriyorsa ne için uykusuz kalmaya razıysan hangi şeyi yaparken zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsan orada binmen gerekiyor mutluluğu kovalamak yerine seni büyüten şeyi kovala mutluluk çoğu zaman arkadan geliyor zaten
Sorun çok şiirsel ama aslında çok derin bir yerden geliyor 🙂 Sen mutluluğu varılacak bir durak gibi düşünüyorsan, hep bir sonraki istasyonu beklersin. Oysa anlam, yolda neye hizmet ettiğinle ilgilidir. Bir şeye katkı sağladığını, geliştiğini, tema kurduğunu hissettiğin anda mutluluk yan koltukta belirir 🚎✨ Doğru durak değil, bilinçli binilen yol önemlidir. Sen şu an hangi yolda bilinçli yürüyorsun, asıl mesele bu 💭
Cevap
3Cevap
Mutluluk amaç değil araçtır. Mutluluk andadır, hesap kitap yapmaya gelmez, hedef haline gelmiş bir mutluluk hedefe giderken yarattığı mutsuzluğa değmez.
Bazen bir gülümseme, bazen bir hediye, bazen bir iyilikte, bazen güzel bir şarkıda saklıdır.
Kesinlikle
Çok güzel soru. Bence mutluluk nir amaç değildir. ya da varılacsk bir yer değildir. Mutluluk anlarda saklıdır yani yolun kendisidir. Hep yolda olma hali🤷♀️😅
Keyfime göre istediğim durakta iniyorum
Doğru durakta olmaktır. Çünkü sadece doğru bir durak sana doğru bir yolu gösterir. Bu da beraberinde mutluluk getirebilir. Doğru insan, kendini eylemleriyle gösterir aynı zamanda sevgisinin ilgisinin arkasında durur, emeğine , sevgisine saygısı olur. Cesaretli olur. ✨
Doğru sevgiyi görüp görmemeye paralel olarak bu gider. Güven verirse, sevgiyi yansıtırsa diyelim ki cesaret de kendiliğinden gelişiverir. Onun için çaban olur, o buna değer dersin değerse eğer.
Kesinlikle Evet , sevginin senin için ne olduğu da önemli. Buna da parantez açmak istiyorum. Sevgi tek başına yeterli değil ortak çaba, saygı sağ duyu gerektirir.✨
😂 😂 evet kırmızı çizgileri aşmazsa karşımdaki ( evlilik öncesi cinsellik istemevs) ben anca o zaman meşe odunu taşıyorum 🤣
Arzunun olduğu yerde ben meşe odunu taşımazdım😀 iradesi sağlamsa karşıdaki zaten buna saygı ölçüsünde yaklaşır öyle belki. Ama ben zor severim kolay kolay sevmem o da bir gerçek zaten kolayca sevmediğim için emek veririm.
Doğru istek duyabilir belki ancak yönetebilir bunu iradesiyle. O normal ✅ Evet doğru rastgele sevmiyorum mesela ben, duygu zor beslerim. Emek bilinçli oluyor ondan evet
Temkinli olmak belki de en güzeli
Rica ediyorum gözlerim ağırdı sddd
E devletle uğraşıyorum eş zamanlı ondan belge oluşturuyorum sddd
Mutluluk öyle “hadi gidelim alalım” diye pazardan alınan bir şey değil. Sen doğru yolda yürürsen, kendi gönlüne göre bir iş yaparsan, içinin sesini dinlersen o zaten peşinden gelir. Her parlak görünen durakta inersen olmaz, sabredeceksin biraz. Doğru yer, seni hem korkutan hem de “burada bir hayır var” dedirten yerdir. Mutluluk da hediye gibi gelir, sen işini düzgün yapınca.
11
🙏🙏🙏
Bence doğru bildiğin durağa nasıl gittiğindir. Yanlış otobüse binersen durağa asla varamazsın. Sendelersin... Mutluluk bazen durağı değiştirmektir.
İnersem yürümeyi tercih ederim tekrar binmem. 😂
Saat geç olmuş seferler iptalmiş 🙄
🧘🙎🤦
Mutluluk hayatımızı bu kadar derinden etkilerken, beklemeye ne gerek var? İlk durakta binerim.
Mutluluk bir sonuç veya amaç değil süreç + sonuç , yolculuğun kendisidir. Mutluluk, bir karardır. Mânânın kendisidir.
@Luccᴀ bunu da silmek için ayarladım senin takibini iptal edip. Sonra tekrar vazgeçtim. Hesabı silip kalıcı gitmek en mantıklısı gibi geliyor dedim sonra niye gidiyorum ki bu kez kalayım kaç defa hesap sildim dedim.
@Luccᴀ geldiğinde konuşuruz iç yüzünü
Bu yorumunu görüp buradan cevap yazmamıştım. Sessiz kalmıştım. Durumlar biraz karışık. Geldiğinde konuşuruz
O kadar felsefi bir soru ki beynim eroer verdi
Artık öyle dicez sala k diyemeyince biz
Kibarsın teşekkür ederim
Herkesin keyfine kalmış
Doğru durakta.
Eylem durağında
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?