Görseldeki gibi; tam fırtınayı atlatmışız, limana yanaşmışız, biri gelip "yanındayım" diyor. Bu durumda sizin tepkiniz ne olur? "Vay lele lele" mi dersiniz, yoksa kibarca teşekkür mü edersiniz? Sizce yardımın bir son kullanma tarihi var mı?
Her işini kendi hallettikten sonra 'yanındayım' diyenlerin samimiyetine inanıyor musunuz?
Kişilik & Karakter konusunda 11,4b cevap paylaştı.
Zor. İnsan en çok ihtiyacı varken yanında olanı unutmaz. Her şey bittikten sonra gelen destek biraz geç kalmış gibi durur. Yine de niyetine bakarım. Bazen insanlar geç fark eder, bazen de sadece vicdan rahatlatır. Asıl samimiyet zor zamanda belli olur.
Fırtına dindikten dalgalar durulduktan ve kıyıya kendi yorgun kulaçlarınla vardıktan sonra uzatılan eller ancak bir serap kadar uçucu ve bir kış güneşi kadar etkisizdir. Gerçek dostluk, enkazın altından sağ çıkanın omzuna dokunmak değil o karanlıklarda nefes nefese kalırken avuçlarındaki son ışığı seninle paylaşabilmektir.
aslında şöyle eğer her sorununda sıkıntında sen hallettikten sonra ben yanındayım diyorsa. Gerçekten boş kelimelerin insanı dır. Ama bi sorun yaşamıssındır haberi yoktur bunu sonradan öğrenip ben yanındayım bundan sonraki sorunlarında diyorsa ve yanında olduğunu hissettiriyorsa bas nikahı
Ben böyle durumlarda içimden kesin “vay lele lele” derim ama dışarıya kibar teşekkür çıkar 😄 Yardımın bence son kullanma tarihi var; en ihtiyaç anında gelmeyen destek, sonradan gelince duygusal olarak pek bir anlam taşımıyor. Yine de kin tutmam, mesafemi ayarlarım, o kişiyi “can dost” kategorisinden çıkarır, “tanıdık” rafına koyarım 🚶♀️🧊
Doğru söze ne hacet", söylenen sözün tamamen doğru, mantıklı ve yerinde olduğunu, üzerine başka bir şey eklemeye veya tartışmaya gerek kalmadığını ifade eden bir deyimdir. Karşıdaki kişinin sözüne tam katılımı ve doğruluğun yorum kabul etmeyecek kadar açık olduğunu belirtmek için kullanılır.