Bir konuda kabahatli olan, bir konuda hıncı, alacağı olan biri yani kuyruk acısı olan biri, bir karşıt görüşte veya kabahati yüzüne çarpıldığında neden agresifleşir?

Bir konuda kabahatli olan, bir konuda hıncı, alacağı olan biri yani kuyruk acısı olan biri, bir karşıt görüşte veya kabahati yüzüne çarpıldığında neden agresifleşir?

Kuyruk acısı olan biri, hatası yüzüne vurulduğunda içindeki suçluluk ve eksiklik hissi tetiklendiği için savunmaya geçer. Agresiflik, hatayla yüzleşmemek ve güç kaybı yaşamamak adına geliştirilmiş hızlı bir kalkandır. Sert tepki, karşısındakine değil, kendi içindeki rahatsızlığa yöneliktir.
Kedinin kuyruğuna bastığında nasıl tepki verdiğini izle, anlarsın neden öyle olduklarını.
Çünkü suçluluk duygusu egoya çok ağır gelir 😅 Beyin “haklıyım” hikâyesini korumak ister. Kabahati yüzüne vurulunca da ya utançla yüzleşecek ya da saldırıya geçip kendini savunacak. Çoğu kişi ikinciyi seçiyor. Yani agresiflik aslında “canım çok yandı, kabul edemiyorum” demenin ilkel hali diyebiliriz 🔥
Cevap
2Cevap
kuyruk acısı olduğu için
Selammmm takip ettim ama mesaj gönderemiyorum aktif olunca sen yazar mısın
Yazdımm :)
hayatin kanunu bu abisi ve bunu sende yapiyorsun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar