İnsan köşeye sıkıştığında mı kaçar, karşısındakini alt edemeyeceğini anladığında mı, yoksa kafa dinlemek için mi?

Bir insan neden kaçar? Karşısındaki tarafından köşeye sıkıştığını anlayıp suçluluk psikolojisinden dolayı mı, karşısındakinin zekasını alt edemeyeceğini anladığında mı, yoksa kafa dinlemek için mi?

İkili diyaloglarda hangi durumda bunlardan biri gerçekleşir? Size psikolojik bir soru sormak istedim. Umarım düzgün cevap veren birileri olur da, iki üç seviyeli tartışmamız olur.

Zamanında konuştuğum bir kadın, "sana yalan söyleyemiyorum, anında anlıyorsun, bu çok sinir bozucu" deyip sohbeti kesmişti. İşte o zaman, bazı kaçışların zeka veya alt edememe durumundan kaynaklandığını anladım.

İnsan köşeye sıkıştığında mı kaçar, karşısındakini alt edemeyeceğini anladığında mı, yoksa kafa dinlemek için mi?
İnsan köşeye sıkıştığında mı kaçar, karşısındakini alt edemeyeceğini anladığında mı, yoksa kafa dinlemek için mi?
Cevapla