Bir insanın gerçekten olgun olduğunu hangi davranışından anlarsın?

Bence olgunluk yaşla gelmiyor;

tavırla, davranışla ve hayatı ele alış şekliyle geliyor.


Bana göre bir insanın olgun olduğunu gösteren bazı işaretler var:


✔ Herkesle kavga etmez, gerekirse susup geçer.

Çünkü enerjisini her şeye harcamamayı öğrenmiştir.


✔ Özür diler.

Egoları yüksek olanlar özürden kaçar, olgun insanlar hatayı fark eder ve düzeltir.


✔ Sınır koyar.

Kimseyi kırmak istemez ama kendini de ezdirmez.


✔ Trip atmadan hislerini açıkça söyleyebilir.

“Ben böyle hissettim” diyebilmek cesaret ister.


✔ Zor zamanlarda paniklemek yerine çözüm arar.


✔ İnsanları olduğu gibi kabul eder, değiştirmeye çalışmaz.


Olgunluk bence;

“Her şeyi kontrol edemem ama kendimi yönetebilirim” diyebilmektir.


Peki sizce?

Bir insanın olgun olduğunu en net gösteren davranış hangisi?

Bir insanın gerçekten olgun olduğunu hangi davranışından anlarsın?
Cevapla