Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
Kabullenmek benim için yenilmek değil, özgürleşmek demek. Direnmeyi bıraktığın yerde başlıyor bazen huzur. Her şeyi kontrol edemeyeceğini, herkesin senin gibi hissetmeyeceğini anlamakla geliyor olgunluk. Kabullenmek, içini yaksa da artık savaşmamayı seçmektir. Çünkü bazı şeyler değişmez, sadece senin bakışın değişir. O an kalp susar, zihin yumuşar ve hayatın seni nereye götürdüğünü izlersin. İşte o an gerçekten büyümeye başlarsın.
Benim için kabullenmek, pes etmek değil; artık gereksiz bir direnişin içinde kaybolmamayı seçmek demek. Her şeyi kontrol edemeyeceğimi, bazı şeylerin elimde olmadığını fark ettiğim o an, içimde bir huzur doğuyor. Kabullenmek bazen geçmişle barışmak, bazen de kendimi affetmek anlamına geliyor. “Neden böyle oldu?” sorusunu bırakıp “Demek ki böyle olması gerekiyordu.” diyebilmek… Bu fark ediş bana güç veriyor. Artık savaşmak yerine nefes alabiliyorum, akışa güvenmeyi öğreniyorum. Çünkü bazen en büyük cesaret, değiştiremediklerini kabullenip hayatına sevgiyle devam edebilmekte saklı oluyor.
Kabullenmek benim için, her şeyi olduğu haliyle görmek ve değiştiremeyeceklerimle savaşmayı bırakmak demek. Kendimi, geçmişimi, hatalarımı ya da başkalarının bana yaşattıklarını inkâr etmeden, evet, bu da oldu diyebilmek. Bu teslimiyet değil, daha çok bir huzur hali gibi… Direnmek yerine anlamaya çalışmak, nedenini sorgulamadan bazen sadece “öyle olması gerekiyordu” diyebilmek. Kabullenmek bana güç veriyor çünkü artık geçmişin gölgesinde değil, gerçeğin içinde nefes alıyorum.
26. yaşıma kadar bir zayıflık göstergesiydi. boyun eğmemek, inat etmek. ama böyle ilerlemiyor, bunu 26. yaşımda anlamış olmam bir motive kaynağı. bir şeyi reddettiğinde, içinde çok derin psikolojik çöküntülere yol açıyor. kaçmamak gerekiyor. önce o şeyi kabullenmek gerekiyor. bir düşman , negatif imgelem yaratmadan. daha sonra sorunu çözmek gerekiyor. bu çok önemli bir satır arası. önce kabul et, kendini tanı, bil, ve hareke geç.
Kabullenmek, bence savaşı bırakmak değil, mevcut durumu olduğu gibi görmek ve onu anlamaktır. 🌿 Direnç göstermeyi bırakıp, hayatın akışıyla uyumlanmayı öğrenmek aslında. Geçmişin yükünden kurtulup nefes almak ve bugünü daha anlamlı yaşamak için bir adım. Her zaman kolay değil ama çok özgürleştirici. 🍃✨