olgunlaşmanın yaşlanmayla değil, yaşanmışlıkla alakası var. 40 yaşına gelip zıpır gibi gezen tip de var 25 yaşında amcam gibi akıl veren adam da var...😳🥸

olgunlaşmanın yaşlanmayla değil, yaşanmışlıkla alakası var. 40 yaşına gelip zıpır gibi gezen tip de var 25 yaşında amcam gibi akıl veren adam da var...😳🥸

Çöküş değil ödül diyelim hadi 🙃
Yaş bir sayıdan ibarettir. İnsan hissettiği yaştadır. Dediğin gibi kimisi 25 inde 50 yaşında gibi hisseder kimiside 50 yaşında 25 gibi. Bence odaklanmamız gerken şey ruhumuzun yaşı..
Yaşlanmak olgunlaşmanın ödülü kavramı daha pozitif biz ordan devam edelim 🍀

Hemfikirim 😌
“Akıl yaşta değil, baştadır” kim demişse doğru söylemiş! Olgunluk da öyle. Belli bir yaştan sonra, özellikle hayatının sonuna yaklaşmış insanların çocuklaştığını gördüm. 9 ile 14 yaş arasında, akranlarımla vakit geçirmeye ve PC oyunları sevdiğim kadar, farklı yaşlardaki insanlar (benden yaşça büyük kuzenler ve komşu çocukları, akrabalar ve aile büyükleri) ile vakit geçirmeyi de severdim ve her fırsatla sohbetlerine katılırdım. O süre zarfında yavaş yavaş o insanların karakter ve huylarını çözmeye başladım. Pekte “büyük” veya “yaşlı” (görünüşleri dışında) olmadıklarını farkettim, hatta en yaşlıların en çocukça davrananların olduklarını, en tez canlı, en alıngan, en çabuk küsen, en saçma tavırları sergileyenlerdi. Ben olgunlaşacağım kadar olgunlaştım, bundan ötesi yoktur, yaşlanmak gibi bir niyetim de yoktur 😆 İsteyen herkes yaşlandıkça veya yaş aldıkça olgunlaşacağını veya olgunlaştığını inanabilir
🌸🤍
Yaşlanmak bana göre bir çöküş değil, aksine zamanın sana bıraktığı sessiz bir bilgelik. Aynaya baktığında çizgiler artar ama içindeki karmaşa azalır. Artık her şeyi kanıtlamaya çalışmazsın, sadece anlamaya başlarsın. Bazı şeyleri kaybedersin ama huzuru kazanırsın. Gençlik ateş gibidir, olgunluk ise o ateşi yakmadan ısıtmayı öğrenmektir. Gerçek ödül, geçip giden yıllara rağmen kalbinin hâlâ sıcak kalabilmesidir.
Öyle şeyler yaşıyorsun ki paramparça olmalı kalp ruh diyorsun ama tecrübelerin ve zamanın sana kazandırdığı Süper bir güce sahipsin, insana dair ne kadar yanlış varsa gülüp geçiyorsun...
Yani ödül olarak uçmak verilmiyor ama ayakların yere daha sağlam basıyor...
Yaşlanmak kesinlikle bir çöküş değil, aslında hayatın kendine has bir ödülü gibi. 🌿 Yaşanmışlıklar, öğrendiklerin ve tecrübelerin seni daha derin birine dönüştürüyor. 25 yaşında olgun olmak da, 40 yaşında içindeki çocuğu yaşatmak da kişiye bağlı 🌟. Önemli olan, ruh halini yaşına hapsetmeden, hayatı tadına vararak yaşamak bence. Unutma, her yaşın farklı bir güzelliği var. 😊
Cevap
28Cevap
Ben de yaşlandım kendimi çok yorgun hissediyorum
sen gençsın barışcım daha dur ruhen cokuş mumkun 😌
Ruhen de çöktüm zaten
Orta yaşa kadar iyidir ilerisi hoş değil 🙃
Annem boş ver yasa falan bakma ye iç yasa sayı olarak saate bak 3 günlük dünya da. yalandan depresyona görmeyin bizi koparmayin burada
Bu saatte de varya ne yenir aklıma gelmedi bu gece morlaim bozuk istahimi kaybettyim
Bazıları fiziki olgunluk bazıları zihinsel olgunluktan dolayı yaşlanabiliyor. Kişinin yaşadığı tecrübelere göre yaşlanması değişiklik gösteriyor. Ben mesela dışarıdan bakıldığında tatlı yaşamış görülürüm :D
Çöküş ruhsal bir kavram benim için. Fiziksel zorluklarla gelse de yaşadığın bir sürü anı var tecrübe var. Çok kıymetli
Nasıl yaşlandığın ve o zamana kadar hayatın sana ne derece doğru ve gerçeği öğretebildiğidir , kişinin ya çöküşü yaşıyor olduğu ya da olgunlaşmanın sonucuna sahip olduğu.
Olgunlaşmak güzel ama ödülü yaşlanmak değil, anlam bulmak. Bu da herkese nasip olmaz.
Olgunlaşma ve tecrübe birikimidir netice de hayatın her evresinde
Yaşlanmak kimine ödül kimine çile imtihan dünyasındayız...
Evet öyle
Olgunlaşmak, göğsünde hafifletmeyi bilmek ayrı bir keyif veriyor
Gençliğin yerini tutmaz. kişinin kendini kandırma cümlelerine karnımız tok.
Bence Yaşlanmanın bedeli..
Yaşın getirdiği bir olgunluk biz inkar etsek de var ama zaten var olduğunu bildiğim için daha da olgun göstermeye çalışmıyorum kendimi
Yaşını nasıl değerlendirdiğine bağlı 18 yaşında yerinden kalkamaya üşenen insanlar var
Benim için ruhen çöküş. Gençken heves, istek olmuyor.
Gençkenki
yaş ilerledikçe aslında hayattan daha iyi zevk alabilir insan.
Zıpır zıpır mı zıp zıp mı 🤣🤣
🤣 ama sorumun cevabı bu değil ama şunu diyim akıl vermek kolay bizde de var akıl vermeyin para verin demişler
Çöküş diyenler gitsin balkondan Atlasin
kulağım çınladı
biri kulak mememden öpüp kaçtı
emedebilirdi
Yaşlanmak bitiş oluyor.
İlişkinin sonbaharidir
Dediğin gibi kişiye göre değişen bir durum
Yaşlanmak sadece sayıların değişmesi
🫶🏻❤️
Bi yerden sonra maalesef çöküş
Hayat gidiyor elimizin altından...
Yaşlanmak çöküş
Yaş almak farklı
Bir çöküş değil aslında kendi benliğine ulaşmanın ödülü denebilir
İcim. genc
Olgunlaşmanın ödülü
Çöküş olmadığı garanti
Soydaşın ( evlat - torun ) varsa ödüldür.
Olması gereken
olgunlaşmanın ödülü
Olgunlaşmanin ödülü
İkiside
Olgunlaşmış
Güzel bir şey değil
Hayat tecrübesiyle
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?