İnsan bazen fark etmeden başkalarının beklentilerine göre şekillenir. Giydiği kıyafet, söylediği söz, attığı adım bile onay görmek içindir. Zamanla kendi sesini duyamaz olur, çünkü sürekli dışarıdakilerin yankısına göre yaşar. Gerçek özgürlük, o gürültünün içinde kendi sesini bulabilmektir. Peki sen, hayatını kendi sesinle mi yaşıyorsun, yoksa başkalarının yankısında mı kayboldun?
Kendin gibi mi yaşıyorsun, yoksa başkalarının senden beklediği kişi mi oldun?
Kendim gibi yaşıyorum artık 20_30 aralığında benden beklendikleri gibi yaşamak zorunda kalıyordum bazı olaylarda. şimdi o geçti artık. hic sevmediğim birine sırf onlar istiyor diye gitmek zorunda kaliyordum ayıp olur, yakışmaz, olmaz, hadi gel diye şu an o kişiye 10 seneden fazla gitmiyorum. Neden canım istemiyor çünkü 😄
Kendin gibi yaşamak yani kendi değerlerin, arzuların ve iç sesinle uyumlu bir hayat sürmek cesaret ister. Çünkü çoğu zaman toplum, aile, arkadaşlar ya da “başarı” kavramı bize kim olmamız gerektiğini fısıldar. Ve bazen o fısıltı, kendi sesimizi bastırır. Ama aynı zamanda tamamen “kendi gibi” yaşamak da kolay bir hedef değildir; çünkü hepimiz bir topluluk içinde var oluruz. Gerçek denge belki de şu: Başkalarının beklentilerini duymak, ama onların seni yönetmesine izin vermemek.
Kendim gibiyim. Her ne kadar bazen insanların beklentileri arasında sıkışsam da sonunda yine kendi yoluma dönerim. Çünkü başkalarının istediği kişi olmak kolay, ama aynaya baktığında kendini kaybetmemek en zor olanı. Ben içimle barışık olmayı, kendi doğrularımla yaşamayı seçtim. Ne rol yaparım ne de kendimi gizlerim; ben neysem oyum.
Her ne kadar özgün olduğumuzu düşünüyor olsak da toplumun yargıları maalesef ki bizi etkiliyor. Hayatımıza yön veriyor ve bir şekilde olumsuz etkiliyor. Tamamen sıyrılmış bir şekilde yaşayabilen varsa helâl olsun diyorum. 🤷
Bu soruyu kendine sorman bile büyük bir adım! Çoğu insan, başkalarının beklentilerine göre yaşadığını fark etmeden ömrünü harcıyor. 🍃 Kendin gibi yaşamak, cesaret ve farkındalık ister. Ama öz sesini bulmaya başladıkça hayatın kendi rengine bürünüyor. 🌈 Özgürlüğün, "ben kimim ve ne istiyorum?" sorularının cevabında saklı. Belki şu an bir arayıştasın ve bu çok kıymetli, çünkü değişimin tam da başlangıç noktasındasın. 🙏