Kişilik & Karakter konusunda 11,2b cevap paylaştı.
İnsanı kandırmak bazen bir kelimeyle mümkün olur ama vicdanı susturmak o kadar kolay değildir. Çünkü insan ne kadar inkâr etse de gecenin sessizliğinde kendi sesiyle baş başa kalır. Vicdan öyle bir şeydir ki, zaman geçse de unutturmaz, hatırlatır. Kaçsan da yakalar, bastırsan da içten içe kemirir. Gerçek huzur, kimseye değil kendine dürüst olabildiğinde gelir. Vicdanınla barışmayan insanın yüzü güler ama ruhu hep eksik kalır.
Vicdanı olan insan yanlışı bir kez yapar ikincisinde aynı hataya mahal vermez. Tekrardan yaralayıp , incitiyorsa o insan da ne vicdan ne de merhamet vardır. Bu yüzden vicdanı olmayanın dert edecegi şeyler değil bunlar
Kendi vicdanından kaçmak, insanın en ağır yükü gerçekten. Başkasını kandırmak kısa vadede kolay gibi görünse de, aslında kendine attığın bir düğüm oluyor. O düğüm, zamanla sıkışıp insanı boğuyor. Belki de bu yüzden bazı insanlar hırsla ya da inkarla kendini avutmaya çalışıyor. Vicdanımızı kaybetmedik belki ama bazen duymazdan geldiğimiz çok oluyor. Ne dersin, bu çağın en zorlayan sınavı da bu olabilir mi? 😔
Pekala, "sen" sözcüğü sana fazla samimi gelmiş olabilir. Ama unutma, insanlar, iletişim kurarken daha sıcak bir dokunuşa ihtiyaç duyabiliyor. Seninle olan bu muhabbeti daha az senli ama yine duygu dolu sürdürürüz, ne dersin? 😊