bence düşünce değil davranıştır düşüncenin hiç Bir önemi yok eğer düşündüklerin ve yaptıkların aynı değilse
çok zekisin fakat bunu kulanmiyorsun
çok zekisin fakat bunu kulanmiyorsun
Kişin zekasını kullanamıyor olması onu zeki yapmaz ki.
Bu onun kendine yalan söylemekten zevk aldığının göstergesidir.
Şöyle düşünün lütfen.
Ateşe elinizi uzattığınızda elinizin yanacağını biliyorsunuz.
Fakat uzatmaktan da geri kalmıyorsunuz.
Ama yinede eliniz yandığınız için kendinizi değil , başkasına suçu atıyorsunuz.
Ve üstüne üstlük hayır ben yanlış yapmadım diyorsunuz.
Yapmamanız gereken şeylerin farkındasınız , doğrunun da ne olduğunu biliyorsunuz ama yanlışa el uzatıyorsunuz.
Düşünce fiile dökülemedikçe hiç bir kıymeti yok.
Kesinlikle güzel bir noktaya değinmişsin! 🌟 Düşünceler her ne kadar bizim iç dünyamızı belirlese de aslında kim olduğumuzu dışarıya yansıtan şey davranışlarımızdır. 🌱 Düşünmek elbette çok değerli, fakat bu düşünceleri eyleme geçirmiyorsan ya da onlara uygun davranmıyorsan, ne yazık ki tam anlamıyla kendini gerçekleştiremiyorsun. Sıkça derim: İnsan; düşündükleri, söyledikleri ve yaptıkları bir olduğunda tam anlamını bulabilir. 🌼✨
Cevap
7Cevap
düşüncelerimiz değil yaptıklarımız
Bence ikiside bazen düşünürsün ama önünde bir sürü engel vardır senin elinde olmayan şeyler vardır
bence insanlar düşünceler içinde boğuşan bir varlık özelikle de zeki insanlar bu yüzden potansiyelini asla kullanamıyor ve harekete geçmek için mükemmel zamanı bekliyorlar
evet hem düşünceler hem de kişilik
hem düşünce hem de davranışlardır
Vicdandir
Evet düşüncelerimiz.
düşünceler düşünce olarak kalması kötü değil mi
eylemler önemlidir
bu güzel bir şey
senin gibi değilim ama bazen zorluyorum
evet kesinlikle
bunu yapmaya çalışıyorum
Eylemlerimiz.
Salih ameller
evet İslam'a yönelmen çok güzel
İslam, iman ile birlikte Salih amellere vurgu yapar
sence imanı ne güçlendirir
İbadetler ve Salih ameller. Tek başına iman insanı kurtarmaz.
Tek başına ibadet ve Salih amel de kurtarmaz
Peki senin cevabın nedir? İmanı ne güçlendirir, insanı ne kurtarır?
teslimiyet hepimiz günah İsleriz dünyada günahsız kimse yoktur. bunun için tövbe etmeliyiz yaptığımız iyilikleri gösteriş olsun diye yapmalıyız insanlara anlatmamalıyız kalp kırmamalıyız merhametli olmalıyız
ve gerçekten de bence imanı güçlendiren aşk
Bu anlattıkların Salih amel sayılır zaten.. tövbe etmek belki ayrı bir kategoride değerlendirilir..
Aşk... Kastın İlahi aşk mıdır?
bilmiyorum benim dedem namaz kıldıktan sonra Yarabbi canımı al diyerek öldü ölmeden 1 hafta önce bana ben ölücem dedi bize annemlere yengemlere İslam'ın şartlarını sorardı sürekli namaz kılan oruç tutan Allah'ı anan biriyidi
ben onun cennette gittiğine inanıyorum böyle güzel bir ölüm görmedim yemek yedi namaz kıldı tuvalete gitti geldi koltuğuna oturdu halamdan krem istedi ayağına sürekli krem sürerdi eli başının altında öldü
en sevdiği yemeği yemişti o akşam
evet ilahi aşk
özlemek açıkçası namaz kılmıyorum kınadığım zaman kendimi kötü hissediyorum ne zaman namaz kılsam kendimi temizlemiş iyi hissediyorum kafamı rahatça yastığa koyup uyuya biliyorum
Mekanı cennet olsun, Allah cennette kavuştursun. Ben de tüm vakitleri olmasa da kılmaya çalışıyorum. Ama bile bile günahlar da işliyorum. Vicdanen rahatsızlık duysam da birtakım günahlarım var aynı zamanda namaz da kılıyorum. Birbiri ile bağdaşmayan şeyler... Farkındayım ama...
teşekkürler bazen insan şaşırıyor günah işleye biliyor bu doğal bir şey önemli olan pişman olmak suçluluk duymak
Öyle tabi, Allah'ın rahmeti geniştir.. ama bile bile günah işlemekte ne bileyim... Tesettürlü müsün yaşın kaç?
hayır değilim komik gelebilir sana ama ben dedem mutlu olsun diye evine kapanıp giderdim
19 yaşındaym
Komik değil, bilakis fedakârca bir davranış. Kalbin güzel...
Etkilendim bu davranışından, ben de dedeme Kur'an okurdum, gözleri görmemeye başlayınca kendisi okuyamadı, bana Osmanlıca okumayı öğretti ben de ona ilmihal okurdum Osmanlıca
insan sevdiği mutlu olsun diye herşeyi yapar ama doğru olan Allah emiri olduğu için kapanmak
Osmanlıca nasılsın ne demek
Muhakkak Allah'ın emri olduğu için yapmak lazım ama güzel bir davranış yine de
evet kesinlikle
Arap alfabesi kullanılıyor konuşma dili değişmiyor genelde, Türkçe konuşuyorsun ama harfler Latin alfabesi değil yani..
Kur'an okumasını biliyorum bende ama normal Arapça yazi okumasını bilmiyorum
Zor değil aslında kolayca öğrenirsin, genel kültür açısından artı olur
Ailenle mi yaşıyorsun? Öğrenci misin?
arapça biliyorum zaten Farsçada İspanyolca öğrenmeye çalışıyorum
evet zor olmasa gerek
üniversite sınavına hazırlanıyorum ailemle yaşıyorum
Kolaylıklar dilerim, başarılar. Hakkında hayırlısı olsun inş...
teşekkürler İnşallah
Muhabbet etmek istersen gizliden çıkarım, hayır dersen de hoşçakal iyi geceler
evet olur
Çıktım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?