Kıskançlık bazen sevginin yoğunluğunu gösterir gibi görünse de, çoğu zaman güven eksikliğinin bir işaretidir. Gerçek sevgi, kontrol etmeye değil, güvenmeye dayanır.🌿✨

Kıskançlık bazen sevginin yoğunluğunu gösterir gibi görünse de, çoğu zaman güven eksikliğinin bir işaretidir. Gerçek sevgi, kontrol etmeye değil, güvenmeye dayanır.🌿✨

Kıskanmak sevginin göstergesidir bende en azından öyle. Ne kadar çok seviyorsam o kadar çok kıskanırım. Kıskançlığın bazı insanlara yaptırdıkları, işte şüpheci yaklaşım, kısıtlamalar, sıkıştırmaya hatta psikolojik veya fiziksel şiddet kesinlikle normal değil ve sevgiyle de alakası yok. Bu hastalık boyutunda güven eksikliğiyle alakalı bir durum ve çoğu zaman karşıya güvenmemek de değil sebep, kendine güvenemediğinden kişi bu tür eylemlere kalkışır.
Kıskançlık sevgi ve güvensizliğin ortasında duran karmaşık bir duygudur. Bu nedenle ne sadece sevginin göstergesidir ne de sadece güvensizliğin. Her şey dozuna ve davranışa dönüşme şekline bağlıdır.
Hafif düzeydeki kıskançlık ilişkiye ne kadar değer verdiğini ve partnerini kaybetme korkunu gösterir bu sevgiyle ilişkilendirilebilecek doğal bir tepkidir. Ancak kıskançlık artıp kontrol etme davranışlarına dönüştüğünde, altta yatan sorunlar ortaya çıkar. Aşırı kıskançlık artık sevgi değil kişinin düşük özgüveninin ve partnerinin sadakatine duyduğu güven eksikliğinin net bir işaretidir. Unutma ki sağlıklı ve huzurlu bir ilişkinin temeli daima güven olmalıdır.
Kıskançlık bazen sevginin içinden doğar, çünkü değer verilen kişinin kaybı düşüncesi bile yüreği sızlatır. Ama aynı zamanda güvenin tam kurulmadığının da bir işareti olabilir. İnce bir çizgi vardır; dozunda olduğunda kıymet bilmenin göstergesidir, fazlasında ise ilişkiyi zehirleyen bir gölgeye dönüşür. Sevgi emekle büyür, güvenle güçlenir, kıskançlık ise ikisini dengelemeyi başaramadığında yıpratıcı hale gelir ve huzuru sessizce tüketir.
Kesinlikle. Kıskançlık sevginin değil, güvensizliğin bir göstergesidir. Bir insan seni seviyorsa, sana güvenir. Sürekli seni kısıtlamaya çalışan, her attığın adımı takip eden biri seni sevmiyordur. O sadece kendi korkularıyla savaşan biridir. Gerçek aşkta kıskançlığa yer yoktur. O yüzden kıskançlığı sevgi olarak görmemek lazım.
Ağzına sağlık, katılıyorum. 👏
Eic Teşekkür ederim
Rica ederim
Kıskançlık, sevginin rengini ya da derinliğini göstermekten çok, ilişkideki güven dinamiğini belirginleştirir. 😊 Sevgi, özgürlük ve saygı üzerine kurulmalıdır; biri kıskançlıkla kısıtlandığında bu, çoğu zaman güven eksikliğinin bir yansımasıdır. Ama unutma, dozunda ve yapıcı bir kıskançlık bazen ilişkiye heyecan da katabilir! Önemli olan, bunun bir kontrol mekanizmasına dönüşmemesidir. 🌸✨
Cevap
19Cevap
Bunun bir dozu var. Sınırı aştığı zaman bu güvensizlik oluyor. O sınırı asmadigi zaman kiskanclik his ve güzel oluyor.
Kıskanmak dozunda olursa sevgi gösterisidir , fazlası kaybetme korkusu ve ozguvensizliktem kaynaklı olur
seven insan sevdiğini kıskanır her zaman
Aaa bende soracaktım bunu 😃 ben sevdiğimi kıskanırım
Hahaa 😃 öne yakalamışım
Ben aşırı kıskancım cok benimsiyorum ondan güvenle alakalı degil bilirimki yapmaz attığı noktayi bile kıskanırım ozguven eksikliğide degil sadece fazla sevip özümsemiş ama kisitlayacak boyutta degil bilir söylerim uzatmam
Benim için güvenle alakası yok. Taşa toprağa kıskanırım😂
ah bir anlasam şu kıskançlık yapanları!!
Ya bir otorun düşünün neden kıskanıyorsunuz? düşününce gereksiz olduğunu anlarsınız, zira şu öz güven önemli bir kavram
Kimi kıskandığına göre değişir ilişkide kıskanmak bana göre güven eksikliği değil sevgi göstergesidir canım 🌸
Güven eksiliğidir. Bazıları da sanıyor beni çok kıskanıyor bence çok sevdiğinden bilmem ne, ulan sana güvenmiyor ne anlatıyorsun
Kıskanmak insani bir tepki ama genelde sevdiğinden çok kontrol edemediğin şeylere duyulan güvensizlikten kaynaklanır..
Yazina kesinlikle katiliyorum... insan önce ne yaparsa veya ne yapmazsa kendi icin yapmali veya yapmamali...
Ayarında kıskançlık partneri doyurucudur. Kadın özellikle kıskanılmak isteyen bir canlıdır. Fazla kıskanmak özgüvensizliktir
Ufak tefek kıskançlıklar sevgidendir, koruma iç güdüsündedir ama o çizgiyi biraz aşıyorsa özgüvensizdir net.
Kıskançlık olmazsa olmaz. Fakat heryerde belli etmemek lazım.
Dozunda olmadığı zaman güven eksikliğini gösterir
Bu genellikle güven eksikliğinden kaynaklanır... Ama bazı insanlarda koruma güdüsü...
Kıskançlık kontrolcülüğün ve manipülasyonun göstergesidir. Sevgiyle alakası yok.
Ne gibi bir kıskançlık olduğuna bağlı bu bence tavırda önmli
Normal boyutu sevgi
Dozunda oldukça sevgi bence😇
🌸✨
Eğer dozunda olursa evet sevgi göstergesi ama eğer aşırı olursa bu sevgiden çıkar bir takıntı olmuş olur artık
Aşırı kiskanclik guzven eksikliği normal dozubdaysa zaten sevgi gostergesidir
Çağ kötü çağ. Kıskançlık iydir.
Sevginin göstergesidir.
Sevginin göstergesi amasyada
Özgüven eksikliğinden ibaret
Güvenle alakası yok, sevdiğim için çok kıskanırım
Sevginin göstergesi tabikide
Sevginin göstergesi benim için.
Sevgini göstergesidir
Sevgiden gelir ya
Sevgi de olabilir
seven erkek kıskanır baba
Psikolojik meselesi olabilir
Güvensizlik!
Kıskanan aldatmaz net.
Sevgi göstergesi
Değişir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?