İnsan birini neden unutmakta zorlanır: Onu hâlâ sevdiği için mi, yoksa kendinden bir şey kaybettiği için mi?

Bazen birini unutmakta zorlanmamızın nedeni ona duyduğumuz sevgi oluyor. İçimizde hâlâ bitmemiş bir bağ, eksik kalmış bir cümle, yaşanamamış bir ihtimal var. O kişi gitse bile, biz onunla kurduğumuz hayalleri ve duyguları bırakmak istemiyoruz. Ama bazen de mesele o kişi değil, bizim içimizden eksilen şeyler oluyor. Mesela;Onun yanında kendimizi değerli hissediyorduk. Onunla beraberken daha mutlu, daha canlıydık. Ona verdiğimiz emekler, fedakârlıklar vardı. Yani giderken sadece “o insan” gitmiyor, bizden bir parçayı da alıp götürüyor. O yüzden unutmak zor oluyor. Belki de gerçek sebep, hem onu hâlâ sevmek hem de kendimizden kaybettiğimiz parçayı geri bulamamak.
İnsan birini neden unutmakta zorlanır: Onu hâlâ sevdiği için mi, yoksa kendinden bir şey kaybettiği için mi?
Cevapla