Seninle aynı takım yıldızına bakmak kadar zor denk gelmemiz, Yaşanılabilir gezegen bulmak kadar imkansız aşık olmak, Gözlerin... özenle işlenmiş bir zaman yolculuğu gibi... Hangi güç boyutsal kapıları bu kadar küçük yapabilir...
İnanırım her dediğine, Şaşıp kalırım bilmediğine, Belki kavuşursun dilediğine, Ellerinde demir tetik... Söyler misin? Aşkta var mı etik...
Dokunduğun yerleri yakıyordun, Çiçekleri sevemezdin es geçerdin... Biçare kışı beklerdi gönlün, Ateşle lanetlenmiş bülbülün... Elem misali büsbütün...
Bazı ilişkilerin temelinde saflık değil yılgınlık ve yorgunluk vardır. Hani doğru olmasan bile hatalarınla yanlışlarınla kabullenir seni karşındaki insan. Bu durumlar yıkılmışlığı ve tükenmişliği örtbas eder ve insan hayata yeniden bağlanır. Nasipte varsa olur.
1
1 Yorumla
Soran
9 ay
Kesinlikle belkide insan yavaş yavaş birbirinin eksik yanlarını tamamlar bunu bilmeden yapar ya da bilerek. Böylesi denk gelir mi bilemiyorum. ya da bunu düşünmek hakaret sayılır mı onuda bilemiyorum.
Kesinlikle katılıyorum çünkü doğru insanı bulmak için önce kendimizin doğru olması gerekir, her canlı sevgiyi sever mesela bir çiçeği bile sulanmayı unuttuğumuzda solar ya da toprağına sadece görev gibi sertçe suyu boca ettiğimizde açmaz ama nazikçe sevgiyle yaklaştığımızda canlanır ben bazen annemin yetiştirdiği çiçeklere dokunur konuşurum onların bile sevgiye tepki verdiğini hissederim insan da böyledir ilgi ve şefkat görünce açar büyür işte bu yüzden çoğu zaman zihnimizde acaba doğru insan var mı ya da ne zaman karşıma çıkacak diye sorular döner özellikle çevremizde evlenenleri gördükçe ister istemez düşünürüz ama bence her şeyin bir zamanı var Allahın zamanlamasına güveniyorum ben çünkü ben de bugüne kadar tanıdığım insanların doğru insan olmadığını düşündüğümde üzülürdüm, hayıflanırdım oysa mesele onların doğru olmaması değil benim de henüz hazır olmamammış meğerse insan kendini geliştirdiğinde olgunlaştığında içini güzelleştirdiğinde, yani kısacası ruhunu beslediğinde kendine de güzellikleri çeker doğru insan için hazır hale gelmiş olur artık bütün sınavlardan geçtiğinde.. İşte o zaman da doğru insan zaten en doğru zaman ne zaman ise o zaman karşımıza çıkar.
2
6 Yorumla
Soran
9 ay
Elinize sağlık ... Aslında zamanlama konusunda bilemiyorum cevremi değişmedikçe olur mu bilemiyorum. Zaman kadar mekanda önemli sonucta.. hayırlısı olsun
Teşekkür ederim, belki de çevreden kastınız konfor alanını değiştirmek, yeni bir adım atmak olabilir çünkü bazen doğru insan tam da böyle anlarda karşımıza çıkıyor
Ne kadar doğru olursan o kadar yanlışlar seni buluyor. O yanlış insanların yanlış olduğunun farkına varabilecek bilgelik gerekli. Her doğru insanda bilgelik olmuyor maalesef.
Hem doğru insan olacaksın, hem de yanlış insanları uzaktan bile tanıyabilecek bilgeliğe sahip olacaksın ki es kaza yoluna çıkan doğru kişiyi doğru şekilde teşhis edebilesin.
Yanlış kişiler sürekli karşına çıkabilirler zaman ve mekanı yoktur onların.
Doğru kişi ise gerçekten hava ve su gibi ona ihtiyacın olduğunda bulacak ve buluyor seni 💫
Günaydın Psi 🍀
5
11 Yorumla
Soran
9 ay
Ne güzel dedin kuzen , bir yerde hep eksik aradım belkide. O bilgelik yok.. herşeyde bir sorunda aradım.
Yeteri kadar doğru muyum onuda bilemiyorum. İnsan bi hayli garip..
Yeteri ne kadar, mükemmellik mi? İnsan gibi bir varlığın mükemmel olması mümkün mü? Mümkünse bile ne kadar doğru? Mükemmel olursan mükemmeli aramaya, istemeye başlarsın.
Senin için doğru olan kişiyi bulmak bu kadar zorken mükemmeli nasıl bulacaksın? 🤷♀️
Doğru insanı bulmak için kendini olmak yeterlidir. Çünkü, doğru insan seni olduğun gibi kabul etmesini bilir. Fikir, karar ve eylemlerine saygı duyar. Seni değiştirmek yerine, sana hitap eden şeyler kendisine hitap etmiyorsa, çok dahil olmayarak saygı duyar. Yıkıcı değil, yapıcıdır. Bu durumda kişinin kendisinin de yapıcı, saygı duyan biri olması gerekiyor. Böylelikle orta nokta bulunur ve bireyler uzun bi' birliktelik yaşayabilir.
1
5 Yorumla
Soran
9 ay
Çok güzel dediniz. Bu dönemde dediğiniz gibi insan olmak ve bulmak zor gibi... Zira herkes birbirini değiştirmeye çalışıyor gibi bir izlenim alıyorum insanlardan.
Herkes kendi doğrusuna sıkıca sarılmış ve onun dışında herşeyi hatalı buluyor gibi.
Kişiyi olduğu gibi kabul eder, olduğum gibi kabul etmesini beklerim. Aksi taktirde kişiyi hiç tanımamış gibi siler, yoluma daha dinç bir ben ile devam ederim.
Bu ne kadar derin, bir o kadar da duygu yüklü bir anlatım... Doğru insanı bulmak aslında önce kendi içsel doğruyu bulmakla mümkün, çünkü aşkta etik de sevgi de, karşılıklı olarak aynaya baktığımızda kendimizi tanıyabilmekle başlar. 🌟 “Bir” olmayı hissetmek için önce kendi bütünlüğünü sağlamak gerek. Gözlerinle baktığında yıldızlar kadar ulaşılmaz gibi hissettiğin aşka, belki başka biri yürekle bakar ve o imkânsızlığı aşar. Ama unutma; doğru olmak, önce yüreğinde dürüst olmaktır. 💫
Evet geçen bir yoruma denk geldim.. beynim durdu telefonu kapadım. 1,2 saat kendime gelemedim . Girip tekrar okuyacağım derken bi baktım kaldırılmış ahahha
Doğru insan diye bir şey olduğuna inanmıyorum artık. Çünkü herkesin bir eğrisi var mutlaka. Ama insanlar artık o kadar tahammülsüz ki en ufak bir şeyde "yanlış" kelimesini yapıştırıyor karşı tarafa. Sen ne kadar doğrusun? İnsan ilk önce bunu kendisine sormalıdır. Bazı biten ilişkilerde insan bunu sormalı kendine. Benim hatam neydi? Biz bu soruları kendimize sormadığımız sürece ne doğru insan oluruz, ne de doğru olanı buluruz.
Bizler birer aynayız kendimizi degistirmedikçe karşımıza çıkan insanlarda farklı yansımalar bekleyemeyiz aynı dili konuşmak gibidir iki doğru insanın anlaşması ve farklı gezegenlerde farklı oluşumların mesafesi kadar uzak olabilirler birbirlerine...
1
5 Yorumla
Soran
9 ay
İnsan Ayna metaforu güzeldi. Belkide dediğin gibidir...
Biraz geç yanıt verdim kusura bakmayın. Bilgisayarım bozuldu onu araştırıyordum. Dogru insanın hep uzakta oldugundan dem vururlar ya evet mesafe önemlidir düşüncelerde yakınlaşabilmek marifettir ama benligine mesafeli olanın bir ötekine uzaklığı en uzaktan daha uzaktadır , belirsizlik yaratir paydası sıfır olan sayı gibi. o yüzden kendini tanımalı aynaya baktığında ne istediğini görmeli nedir eksik yanın aydan parlak geceden karanlık yönlerin bilmeli. Ve bu bakış zamanla umudu dostlugu sevgiyi arayışımızı belirginlestirecektir kendi doğru insanlarımızla bu yollarda buluşabiliriz diye düşünüyorum
Geçmiş olsun... Bende uyumuşum kusura bakmayın o zaman 🙏 Burası anında cevap verilebilecek uygulama değil . Herkesi işi falan oluyor ve müsait olunduğunda cevap verilmesi olağandır.. teşekkür ederim..
Evet hakikaten düşüncelerde yaklaşabilmek marifettir... Mükemmel bir bakış açısı evet dediğin yöntem kendini bilmek lakin bu uzun sürüyor... Ömür bitiyor ve insan emin olamamanın pençesinde
Açıkçası uygulama umrumda değil sizin insanı düşündüren sorunuza istinaden özürdü🌿 haklısınız ömür geçiyor yinede yalnızlığı yaşamın akışına bırakmakta fayda var bizim olmasa da onun bir bildiği oluyor bazen
Teşekkür ederim 🙏 sizinde cevaplarinız düşündürüyor.. Hatta bazı arkadaslar yorum paylastıklarında bi bakıyorum sabah olmuş düşünürken sızmışım o derece beğendiğim yorumlar oluyor.
Yalnızlıkla ilgili bir sorunum yok.. kafayı yemediğim müddetçe... Birbirimize karışmıyoruz o yalnız, ben yalnız
İnsan kendini tanıyorsa tam anlamıyla, hiç bir zaman doğru insanı bulamaz ya da doğru insan onu bulamaz.. O yüzden hayır doğru doğruyu, eğri eğriye kavuşmaz. Doğruyu eğri, eğriyi doğruya şekillendiren biziz belkide o yüzden öyle..
1
3 Yorumla
Soran
9 ay
Belkide... Farklı ve güzel bir bakış açısı olmuş Eline sağlık...
Bir es bulabilmek icin illa ki dogru insan olmak gerekmiyor bu hayatta. Dogru insan dogruyla eslesir, yanlis insan yanlisla... ama bazen de dogru yanlislikla yanlisa takilir gider, taa ki ona uygun olmadigini farkedene kadar..
Doğru insan doğru olmak cart curt yok arkadaş herkes kendi kalbine göre birini buluyor kötü olan kötüyle anlaşır ömür boyu sürer kader ne zaman bir araya getirir o meçhul
1
3 Yorumla
Soran
9 ay
Kestirip atmışsınız ama dediğinizde doğruluk payı var elinize sağlık
Olay bulmak değil ki olmak. Önemli olan zaten dığru insanı bulmak değil, kendini düzeltmek ve doğru olmak. Aksi takdirde doğru insanı bulduğunda yanlış olduğun için anlamaz duymaz hissetmezsin
1
1 Yorumla
Soran
9 ay
Haklısın.. insan kendini tanımalı elbette.. ne yazıkki kendini tanıyınca . Ömür denilen şey bitiyormuş
Hayatın yazılı olmayan kurallarında doğru insanların yanlış insanlarda heba olduğu görülüyor. Yani sen ne kadar doğru olursan ol bahtına bir yamuk düştüyse eğri büğrü kalırsın.
Çok garip ya nedensellik gibi... Kaç kızı ağlatıyorlar hep iyilerine denk geliyorlar.. biz duygularla oyamaya kıyamıyoruz çok garip. Belkide dediğin gibidir bize göre karışık.
Bülbülüm altın kafeste amman öter aheste aheste. Doğru kişi tanımına ben inanmam ruh eşiniz olan biriyle mutlu olmayabilir insan, sahi mutlu olmak mühim gözlerine baktığında…
1
17 Yorumla
Soran
9 ay
Bülbülün yaşıyor ama kafeste çok garip yaşamak sayılırsa bu