Günaydın kurbaneler😂😂😂 Valla benim anlık değisiyor , aradaki bağ ve hatalara bağlı, bazen merhamet bazen kırgınlik baskindir.
Birine karşı merhametiniz mi yoksa kırgınlığınız mı ağır basar?
Cevapla
Beğen
Paylaş
Takip Et
15 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Gizli Üye
(30-35)
9 ay
Eğer karşımdaki insan bana büyük hatalar yaptıysa kalbimi kırdıysa affedersin kısacasını söyleyeyim şerefsizlik yaptıysa hiçbir zaman vicdan yapmam ve umurumda olmaz yok o adam sonradan pişman olmuş pişmanlığını meydana getirmiş ya da işte vicdan azabı çekecekmişim zerre umurumda olmaz herkese karşı vicdan azabı çekilmez. Vicdan yapılmaz şöyle bir şey oluyor birtakım olaylar yaşıyoruz belli bir zaman sonra insanlar bu yaşadığımız olaylar karşısında ya acaba şöyle yapsam iyi mi olurdu böyle yapsam iyi mi olurdu diye bir vicdan muhasebesi yapıyor ben hiçbir vicdan malzemesi muhasebesi yapmam eğer hatan varsa zaten gider güzel bir şekilde hatamı kabul eder ve özürümü dilerim ama onun dışında adam bana yamuk yaptıysa şerefsizlik yaptıysa vicdanım zerre sızlamaz burnundan getiririm. Sonrasında da niye böyle yaptım diye düşünmem hak ediyor ki yaptım derim. Hayatta vicdanın yapılacak adam var vicdan yapılmayacak adam var.
Merhamet konusuna da gelecek olursam karşımdaki adam beni kırıp üzerken bana yapmadığı kalmazken o merhamet etmiyorsa ben hiç merhamet etmem, merhamet etmeyene merhamet edilmez
Merhametimin sonsuz olduğu insan sayısı çok azdır ama yaşadıklarım bana çok kazandırmış oldu gözünün bebeği bile olsa yaptığı hataları yaptığı yanlışları görmezden gelmeyeceksin, geri geldiğinde asla affetmeyeceksin yani kısacası merhamet göstermeyeceksin. Çünkü insanlara ne kadar merhamet gösterirken kendilerini o kadar önemli gördükleri gibi seni de zaafların sanmaya başlıyorlar.
sen değil ben sana bağımlıyım sensiz yapamıyorum diyen insanların, aylar sonra gelip sensiz olmuyor diye dil dökenlerin ne kadar aşağılık ya da karaktersiz olduğunu gördükten sonra bırak merhameti nezaketi bile haketmez kimse...
Kimseyi kırgın değilim, kızgın olduğum bir çok şey var ama özellikle kendime daha çok kızmışımdır.
Çok merhametliyim ama kırıldıgımda kendi içime çekilir susarım çünkü kırılmak çok kötü bir duygu kırıl ama kırma demişler, yardıma ihtiyacı olan herkese ederim tepkisiz kalamam merhametinden dolayı elimden geleni yaparım ama insanlık namına, kırgınlıgım geçmez sonra yine uzaklaşırım
Çünkü ikimiz ikiziz yawrum her şey geçer ama kırgınlık çok zor bende bitmesi hatasını anlayıp çaba gösterse bile affederim ama unutmam asla eskisi gibi olamam insanların zaten en son ne yaptığına bakacaksın her şey orada belli olur zaten, hem hemso hem huydaş hem burçdasız bu kadar tesadüf olamaz 🥲😅
Bu kişiye ve konuya göre değişir, ufak tefek sorunlar kırgınlıklar karşısında affediciyim ve uzatmam ama yalan ve ihanet olursa, o zaman geri adım atmam mesafemi koyarım
Buna söylediğin gibi durumlar ve bağların yoğunluğu gerçekten çok etkiliyor. Kimine karşı merhamet ağır basar, hatalarını görmezden gelirsin, kimine karşıysa kırgınlık kalbini kaplar. Ama sanırım kişisel olarak, içimi kemiren o kırgınlığı taşımaktansa, merhametle biraz daha huzurlu hissetmeyi tercih ederim. Yoksa insan kendine yük ediyor o kırgınlığı. ☕🌼
Merhametim ağır bastıkça daha çok kırıldım hep. Yapılanları, söylenen kötü ağır sözleri sineye çeke çeke karşı tarafa tekrar kırması için yol açmış oldum. Biraz bu konuda kendimi değiştirmeliyim.