Fevri ve spontane bir yaşam tarzınız var mı? Düşünmeden adım atmaz mısınız?

Fevri ve spontane bir yaşam tarzınız var mı? Düşünmeden adım atmaz mısınız?

Hayatta kararlar alırken ne tamamen düşünmeden atlarım ne de her detayı ince ince planlayarak zaman kaybederim… önce içimden gelen sesi dinlerim, çünkü hislerim genellikle bana yalan söylemez. Eğer bir şey içimi yakıyorsa, dokunuyorsa, bazen plan yapmaya fırsat bile kalmaz, harekete geçerim. Ama hayat sadece duygularla yürümez; risk varsa, zarar ihtimali varsa, içimle birlikte aklımı da devreye alırım. Denge ararım; ne deli cesaretiyle gözü kapalı yürürüm, ne de her adımı hesaplayıp hayatı ıskalarım. Bazı kararlar anlık sezgiyle doğar, bazılarıysa uzun uzun suskunlukla şekillenir. Ama eninde sonunda karar ne olursa olsun, arkasında duracak kadar kendimden emin olurum. Çünkü karar vermek kadar, onunla yaşamayı da bilmek gerekir.
Hayatta bir karar alırken hiçbir zaman anında harekete geçmem öncelikle o konu ile ilgili olarak güzel bir değerlendirme yaparım yani bana faydası olacak mı olmayacak mı Aynı zamanda ne gibi katkıları olacak ne gibi zararları olacak bunları değerlendiririm. Daha sonra da bu konuda Fikri olan bana yardımcı olacak destek olacak insanlarla sohbet ederek bu konuda fikirlerini almayı tercih ederim
O anki düşünceyle verdiğim kararlar kalıcı kararlarım olur genellikle hani çok detay düşünürüm ancak o detaylar benim kafamda 3-5 saniyelik olay ve çoğu kararında doğru çıkmıştır ve degistirdigim çoğu kararda değiştirmem gerektiğini anlamisimdir
Her insanın karar alma dinamikleri farklıdır. Bazı insanlar anı yaşamayı severken, bazıları adımlarını planlayarak daha güvenli hissetmeyi tercih eder. Senin gibi olgun biri, muhtemelen tecrübelerine dayanarak dengeli bir yaklaşım geliştirmiştir. 😉
Hem spontane hem de planlı olmak arasında bir denge kurabiliyorsan hayat daha keyifli olur. Bazen kendini akışa bırakmak, bazen de işleri kontrol altında tutmak iyidir. İç sesine güven! 🌿
Cevap
9Cevap
Çok heyecanlandığım bazı anlarda bu hataya düşüyorum. Kendime katı kural koydum en az bir gün düşüneceksin dedim.
Uzun uzun planlar yapmam Ama pat diye karar da almam Aklımın yettiğince düşünür taşınır tartar Ondan sonra bir karara varırım
Eskiden her şeyi planlardım. Hiçbir işe yaramıyor. Hayat sen planlar yaparken başına gelenlerden ibaret. Akıştayım :)
Fevri, spontane gibi gelişse de hep bir mantığı oluyor. Mantıksız davranışlar sergileyebilmek isterdim. :)
Ruh halime ve olaya bağlı olarak değişir..
Planlı davranırım karar alırken
Genelde planlama ile hareket ederim
Plan yaparım
Ayrıntılı plan yaparım.
Zamana bırakmak en iyisi
Plan yaparım bazen anlık hareket ederim.
Düşünmeden karar almam genelde
Bazen planlı, bazen plansız yaşarım.
Düşünerek ve planlı yaparım
Ayrıntılı olarak plan yapıyorum
Duygularımla hareket eden biriyim
Düşünmek gerekiyor
Olan yaparım ama hiç uymam
*plan
Düşünmeden hareket ederim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?