Geceye kapanış olarak taptaze sıcacık çıkan bir iyi geceler şarkısı bırakıyorum sizlere, henüz başkaları keşfetmeden dinleyin efenim 🫠💖
https://youtu.be/OX-pyhm0h4Q?si=MO0fs3ioa9NdYXlJ

“Sorgulamadan kabul ediyorum çünkü sen benim kötülüğümü istemezsin…” 💖
Bugünki merak konum, yani sorum basit aslında: Güvenin, güvenmenin temeli sorgulamamak mıdır?
Var mı böyle bir gerçek? Sorgulamadan kabul etmek ve uygulamak, düşünmeden ve tereddüt etmeden…
Zarar görmeni istemez, incinmeni ve üzülmeni engellemek ister; kısacası seven sevdiğinin kötülüğünü istemez.🍀
“Size güvenen gönülleri suistimal etmeyin💖”
Başkalarının söylediklerine göre hareket etmeyi alışkanlık hâline getirmiş bireydir. Böyle insanlar asla mutlu olamaz. başkalarının mutluluklarını seyretmekle yetinir.
-Abi evrim teorisi çürütülmüş aslında yokmuş.
- hadi ya nerden çıkartıyorsun nasılmış?
- abi at var, eşek var... ama bunların arası yok. ordan çürümüş.
- haa mantıklı hmm evet.
Deme öyle deme 🥲
Alışkanlık veya başkalarınada değil aslında ya, güvendiğini gösteren bir davranıştır sorgulamamak. Eğer sorgulamıyorsam artık bir şeyleri 100% güveniyorsundur ya da kendi adıma söyleyim güveniyorumdur 😇
Çokca merci 😇
Bir şeyi sorgulamadan kabul etmek bazen güvenin değil, kör teslimiyetin yansımasıdır. Gerçek güven, sorgulamadan değil; anlamaya çalışarak, şeffaflıkla, zamanla kurulur. Sorgulamak, güvensizlik değil; bilinçli bir bağlılığın göstergesidir. Kalben inandığın biriyle konuşmak, sorular sormak, açıklama istemek ilişkini zedelemez, aksine güçlendirir. Çünkü güven, üstü örtülen değil, açıkça yaşanan bir duygudur. Sorgusuz kabullenmek bazen sevgiden çok korkunun eseridir. Gerçek sevgi ve güven ise, her şeyi konuşabilmeyi, şüpheyi yok saymadan kalmayı başarabilmeyi gerektirir. Sessizlik değil, açıklık güvenin gerçek dilidir.
Birine güvendiğin zaman tamamen gereğini yapar sorgulamazsın. Veya sorgulamak aklına bile gelmez. Çünkü karşı şahıstan aldın güven duygusu yüksektir. Tabii bu biraz da karakterle alakalı diyebilirim. Ben de şüphe oluşmadığı sürece hiçbir şeyi kurcalamam.
Anlaşıldığım bir cevap 🙏
Eğer söylenileni veya yapılanı sorgulamıyorsam, bu ona güvendiğimi gösteren bir şeydir ve bana göre esas temelidir. Ha zor oluşur o temel ama bu doğrudur 🍀
Bende zor oluşmaz hatta çok kolay oluşur. İlk bıraktığı intibayı tercih ediyorum. Güvenmedigim bir şeye zaten başlamıyorum. Yani güvenerek başlıyorum kısacası.. Sence olması da gereken de bu değil mi?
Aynısına çıkmıyor muyuz?
Bende güvenmediğim bir şeye başlamıyorum zaten ama işte o güvenin temeli oturmalı ondan sonrası sorgulamak geçmez aklımdan 🍀
Aynı yere çıkmıyoruz, ben hemen diyorum sen temel diyosun, zaman diyosun..:)
Hııımm… Güven olmadan başlama kısmı ortak ama güvenin oluşma kısmında ayrıştık
Ya tam şans veririm ya da hiç vermem. Konu bu kadar basit benim için.
Basit olması güzel senin için 🙃🙏
Basitlik netlikten geliyor bilgine, teşekkür ediyorum güzel düşüncen için..
Ben teşekkür ederimm😇
Teşekkür ederim:)
Rica ederim😊
Mesela @organiq ve @wouldliketobelulu bu 2 arkadaş bana bir şey söylediğinde söyledikleri şeyin doğruluğunu sorgulamam. Çünkü zaman kaybı ve onlara kendilerini tekrar ettirmek olur bu. Onlar sorgulama işini zaten önceden bolca yapmışlardır 😀
Konu üzerine istişare tabi ki yapılır. Onun da yeri ve zamanı olur. O ayrı 🙃
İnsanların babalarına bile güvenemediği bir dünyada şu seviyeye gelmek cidden zor.
İyi ki varsınız😇🙏
@OrganIQ hisler yanıltıcı olabiliyor. Sağlaması yapılmalı mutlaka, farklı verilerle desteklenmeli 😂
Az önce 2 defa üst üste söylediği şey çıktı bi küçük kraliçenin. Onun şokunu yaşıyorum Şu an ve tırsmaya başladım. Çünkü baya erken başladı buuu 🤣🤣
@OrganIQ söylediği kelimeyi tv'de puntolu büyük harflerle görünce bilim kurgu filminin içinde gibi hissettim 😂
Kesinlikle siz de iyi ki varsınız ama sen yine de bana çok güvenme çiçeğim 🥰😂😂
@wouldliketobeLulu taam seninle biraz da fazladan overthinking yaparız 😂
İşte bak o konuda harikayımdır 😂😂
Değerliiii, çok değerli bunlar, bu sözler 🍀💖
Biz birlikte güzeliz çünkü 🤩🥳🙏
Güven gerçekte sorgulamadan bir şeyleri kabul etmeye dayanmaz, çünkü gerçek güven sorgulama sürecinden de geçer. İnsanlar, sevdiklerine karşı açık ve şeffaf olduklarında o bağı güçlendirirler. "Bana kötülüğünü istemez" dediğimiz kişilerle olan ilişkimiz, iç selamet duygusuna dayanır. Ancak bu, gerektiğinde sorgulama yapmamayı değil, her şeyin sağlıklı bir zemin üzerinde yürüdüğünü bilme cesaretini temsil eder. 🍀 Önemli olan suistimale açık olmadan kendi değerlerine sahip çıkmak. 💖
Aaa İremologum, bu sefer kabul etmedin yazdığımı, neden? Sorgulamamak lazım bence eğer karşındakinin masumiyetinden ve sevgisinden eminsen, haksız mıyım?🤩🍀
Tatlım, bak şimdi burada asıl mesele "gözümüzü kapa, dünyayı unut" gibi safça bir güven değil. Güvenin gerçek temelinde her zaman sağlam bir zemin, dürüstlük ve açık iletişim vardır. 🌟 Eğer biri gerçek anlamda masum ve sevgi doluysa, onunla açık bir şekilde hemfikir olmadığın şeyleri bile konuşabilirsin. Sorgulama bir nevi "ilişki sigortası"dır. 🤔
Diyorsun ki, sevdiğin kişinin “iyi niyeti” söz konusu; hoş ama hiçbirimiz mükemmel değiliz ki. Onun masumiyetine inançla, kendi haklarını ve hislerini de koruyarak denge kurmalısın. İnsanlar hata yapabilir, istemeden zarar verebilir, değil mi? Kendine olan saygını da unutma. 🍀❤️ Suistimalden koruman gereken kim? Tabii ki önce *sen* kendinsin. 😊
Ulee var ya hayranım sana kadın 🫠💖🌸
Cevap
12Cevap
İtaat ve saflığın evet
Ama güvenmenin değil.
Güvendiğin insanın kararları , senin için anında kabul edilen şey değil , arkasında duracağını bileceğin için yapmasında herhangi bir sıkıntı yaşamayacağını bilmendir.
Suçlu olsa bile gelip suçu sana yıkmaya çalışmayacağını bilmende yatar.
Farklı bakış açısı olmuş 😇🙏
Öncesinde mi sorgulanmadığı goksa sonrasında mı sorgulanmadığına göre değişir.
Eğer sorgulamadan güvenden bahsediyorsa kişi o zaten güven değildir, o inanmak olur. Elde somut bir şey olmasa da öyle kabul etme durumu.
Eğer sorgulamadıktan, test ettikten, tecrübe ettikten sonra oluşan bir güven varsa işte gerçek güven o olur.
İnanmak da güvenmenin bir çeşidi… Ama haklısın tabi ki bu ayrım önemli ve kesinlikle dikkate alınmalı 🙏
Hayır aslında değil.
Elde somut şeyler varsa güven, yoksa inanmak.
Mesela şu anda cevap sayısı 9.
Ben 11. Kişinin güvenilir birisi olduğunu söylersem hu inanmak olur güvenmek olamaz.
Fakat onunla konuşur sorular sorar tanır belirli paylaşımlar yaptıktan sonda güvenilir dersem bu gerçek güven olur.
İnanmak ve güven farklı şeylerdir. Aynı olsa zaten ismi farklı olmazdı 😇
Evet mantıklı, bu şekil fark etmemiştim bu ayrımı, şimdi anladım😇
Hayır. Bir şeyi sorgulamadan kabul etmek güvenmenin temel kuralı değildir. Benim için güven, sorgulayıp düşündükten sonra verilen bilinçli bir karardır. Sorgulamak, körü körüne inanmaktan çok daha değerli bence.
Sağlıklı bir gelecek için bu doğru🙏
Evet , sorgulamadan kabul etmek kişiye güvenin yanı sıra ona verdiğin değer ile doğrudan ilişkilidir. Senin için en doğrusunu isteyeceğini bilerek sorgusuz sualsiz kabul ederiz.
Anlaşıldığım ikinci cevap bu soruda, çünkü bende öyle düşünüyorum💖
Sorgulamam, sorgularsam şüpheye düşmüş sayılırım, şüphenin olduğu yerdede güven olmaz 😇
Hayatımızda bizi şüpheye düşüren olasılıkların ve kişilerin olmamasını dileğiyle.🤍
Ay çoook güzel söyledin, umarım… 💖
Guven problemim var sorgulayan biriyim keşke gözümüz kapalı evet o ne olursa olsun doğruyu der diyebilsek sadece kardeşime aileme güvenirim
Kendimizi koruma altına almanız en doğal halimiz 😇
Burdan biri vardı kimseyle tanışmadık görüşmedik demişti ama yalan demiş bı hafta önce yazma bana diye bağırmaya başladı sordum dürüst de diye flörtüm yok yazmıştı merak dan sordum ama sevgilisi varmış bı aydır niye yalan dedi ki ne gerek vardı
Yaygın olan bir durum bu maalesef, hele ki bu sitede 🙃
Bu yüzden özellikle burada o güven temelini sağlam inşaa etmek lazım bu da çooook zor 😀
Çoook iyi tanıyıp güvenmek gerekiyor. Güven var, güven var sonuçta. Kendin kadar emin olabiliyorsan karşındakinden evet, o zaman temel kural bu oluyor
Ooo güzel, kendim kadar emin olmak mı? Bu oldukça derin bana göre ve zor çünki sorgulamadan güvenmek ruhumda var galiba🥹😂
Kesinlikle öyle… Naif ve hassas davranılması gereken şeylerdendir güven 🍀
O insanı seviyorsam Kolay kolay sorgulamam. Hiçkimseye yüzde yüz güvenmem ama seviyor olmam da güvenim var demektir
Kimin söylediğine bağlı.
Mantıklı bir temeli var mı?
Hayır güvenmek ve sorgulamamak aynı şey değil
Öyle bile olsa sorgulamayı bırakmam, bırakamam
Daha çok köle gibi yetiştirilen insanların sergilediği bir tutum bu bence
Allah’tan başka kimseye sorgusuz sualsiz güvenmem..
birinin bana güvenmesinde hiç sorun yaşamadım ama ben asla güvenmem bir kadına
Sorgulamadan kabul etmek zor
Yıllarca tanımak lazım
Sorgulamadan güven olmaz ki
Evet güven varsa asla sorgulamam.
🙏😇
Ben sorgularım
Güvenilen biri söz konusuysa evet
Seviyor ve güveniyorsam evet
Şüphesiz öyledir..
Hayır belkide boşvermişliktir.
Ve Cellatına aşık olursun 🙃
Aptallık.
Teşekkür ederim 😀
Evet kesinlikle
Evet öyle
Evet bence öyle
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?