Çünkü çoğu zaman herkesin isteğine göre şekillenen biri, kendisi olmaktan uzaklaşır. İnsanlar da içtenliği değil, yapay bir uyumu hisseder. O yüzden çabaladığı hâlde sevilmez; çünkü özünü kaybetmiştir.

Çünkü çoğu zaman herkesin isteğine göre şekillenen biri, kendisi olmaktan uzaklaşır. İnsanlar da içtenliği değil, yapay bir uyumu hisseder. O yüzden çabaladığı hâlde sevilmez; çünkü özünü kaybetmiştir.

İnsan memnun edilebilir bir canlı değil çünkü. İnsanı Allah bile memnun edemez. Bir başka insan nasıl etsin? İnsan kadar nankör canlı yoktur. İnsan uğraşmaya da değmez.
Çünkü insanları asla memnun edemezsin. Ne yaparsan yap bir kere işine gelmediği bir şey yaptığında hemen sana sırtını döner. Çünkü herkes kendi istediği olsun ister hep. Herkesi memnun etmeye çalışmak, seni sen olmaktan uzaklaştırır. Sen karşındaki ne isterse ona dönüşmeye başlarsın. Bir nevi şekil değiştirirsin ama insanlar bunu hisseder. Samimiyetin azaldığını, içtenliğin yerine “rol” geldiğini anlarlar. Ve işin tuhafı şu: İnsanlar seni “sen olmadığın” halinle kabul etmeye başlar. Ama o halin, senin gerçek halin değil ki zaten. Bir de şu var. Herkesi memnun etmeye çalıştığında, bazı insanlar seni kullanmaya başlar. Çünkü hayır demeyen birine, sınır koymayan birine, kimse değer vermez. Çok acı bir şey bu ama gerçek. Çünkü kıymet dediğin şey, bazen “dur” demekten geçer. “Ben de varım” diyebilmekten geçer. Ve belki de en kötüsü: Sen herkesi memnun etmeye çalışırken, kendi kalbini ihmal edersin. O kırık kalp de zamanla kendini geri çeker, küser, sessizleşir. Sonra ne olur biliyor musun? Sevilmediğini hissedersin ama asıl mesele, senin kendini sevmeyi unutmuş olmandır. Herkesi memnun etmeye çalışmak, en yalnız yol bazen. Ama fark edince işte orası iyileşmenin başladığı yer.
Çünkü bir insan herkesi memnun etmeye çalıştığında aslında kendini kaybetmeye başlar; sınırlarını siler, kendi renginden ödün verir. Herkese iyi görünme çabası, zamanla yapay bir maskeye dönüşür ve insanlar gerçeklikten uzaklaştığını hisseder. Sevilmek, uyum sağlamakla değil, kendin gibi olmakla mümkündür. Sürekli onay bekleyen biri, bir yerden sonra yorgun, silik ve sahte görünür gözlere. Oysa insanlar en çok samimiyete, tutarlılığa ve özgünlüğe çekilir. Kendini unutup herkese yaranmaya çalışanın iç sesi susar, ama dışarının sesi hiçbir zaman yeterince alkışlamaz. Ve en acı tarafı da, bu çabanın sonunda geriye ne sen kalırsın, ne de gerçek bir sevgi…
Önceliği başkası olan kimsenin mutlu olduğuna ve olabileceğine inanmıyorum... Sizin yaptığınız fedakarlıklar sizin göreviniz haline geldiğinde insanlar değer vermemeye başlıyor. Örneğin çekirdek ailesine vaktini kısıp kaynana ve anneye ayıran bir kadın hiç bir zaman kimseyi memnun edemez. İşi ne gelsim yapsın derler ama o kadın her gün gitmeyip bir gün gittiğinde diğer gün evinin işine baktığında daha çok değer görür.
Böyle birinin niyeti iyi olsa bile kendini tüketmesi kaçınılmaz. İnsanlar, doğallık ister, rol yapmayı değil. Düşünsene, kimse samimi olmayan bir uyumu istemez. İçten olmayan bir çaba, her zaman yapay durur. O yüzden önce "sen" ol ki, seni gerçekten sevenler yakına gelsin. Özünden ödün vermemek, sevilmenin anahtarı. 😉🗝️
Cevap
15Cevap
İnsanoğlunu memnun etmek zor , ne kadar çabalarsan. okadar yıpranirsin
Herkesi mutlu edeyim derken kendini unutur oysa en çok bize ihtiyacı olan kişi yine biziz
Bir insan herkesi mümkün edemez çünkü
Hiçbir insanı hiçbir şekilde memnun edemeyiz bir yerden etsen başka yerde yok olmaz sonunda da farkında olmadan kaybolur gideriz öyle karşı tarafta kiymet bilmez çünkü sen ona memnun etmeye çabalarsin ben memnun olmasam da bu enayi çabalıyor eee bu konfor alanı ben güzelce sömüreyim...
Çünkü herkese göre yaşar.
Kendini tanımaz.
Karakteri yoktur.
Kendine ait bir yaşamı yoktur.
Doğru ve yanlış tanımı da yoktur.
İnsan ilk önce “ben” demeli fakat başka insanların hakkını çiğneyerek , adaletten , ahlaktan uzak hareket ederek değil.
Vicdan muhakemesini iyi yapabilmeli.
Valla her yamugu yaptığı halde tolere edip hiç bir şey olmamış gibi davrandıklarımda oldu ama boş yani, bence insanları tek hatasında silmek en dogrusu
Dürüst kişiler pek sevilmiyor.
İnsanlara yardım eden, memnun etmeyi çalışan kişiler tarafından hiç sevilmez. İyiliğin karşılığı hep kötülük oldu..
Bir çizgisi olmadığı için herkesi memnun edersen kendini yok saymış olursun bu da sana duyulan saygıyı eksiltir mesafeleri ortadan kaldırır. Bazen neyi nasıl kimin için yapman gerektiğini bilmen gerek, kendinden ödün vermeden.
İnsan herkesi memnun etmeye çalıştığında kendi isteklerini geri plana atar. Zamanla insanlar seni sen olduğun için değil, onlara ne sunduğun için sever. Böyle olunca samimiyet biter, gerçek sen kaybolur.
Çünkü herkes işine geldiği gibi davranır oldu. Artık kimseyi mutlu etmek için çabalamiyorum.. kendi kendimi mutlu etmenin yollarıni buldum onları deniyorum
Kişiliği oturmamıştır, insanlara kölelik ederek sevileceğine inandırılmıştır. Ama öyle bir dünya yok
Çünkü herkesi memnun edemez. Bunun için kendinden ödün vermesi gerekir ve bunu sürekli yaparsa karşı taraf için saygı duyulacak bir yanı kalmaz.
Doğru bazen büyük küçük her konuda bazen zor memnun edebilmek
Çünkü çoğu insan nankördür bunun için çoğu zaman memnun olmazlar
İnsan her zaman nankördür kendisine it arar kısacası ☺️
Herkesi memnun edip Sevilenler sadece or@spulardir
Ve bundan para kazanırlar
Herkesi memnun etmeye çalıştığı için sevilmez.
Herkesi memnun etmek isteyen insanı samimi bulmuyorum çünkü
Çünkü insanların beklentisi sürekli değişir ve yükselir.
basit ve ezik gorulur. ucuz ya da bedava seylwrin kiymeti yoktur
Sen zaten cevabını vermişsin zaten bahar. Aynen katılıyorum., 👍
Herkesin beklentisi farklı, sen kendin olamazsan sevilmezsin.
Bazen sadece bazı insanlar diğerlerince sevilmez...
Neden memnun etmeye çalışır bilmiyorum. Ama sevilmeme nedeni nankörlüktür.
Herkese iyilik yaramıyor kuzum🌸
Sevgisiz kalmıştır hayatı boyunca hep eleştirilmiştir
Cevabı vermişsin zaten :)
Dans?
Hımm. Ortam romantik olsun, sen seç :)
Hep erteliyosun ama... Neyse kıyamam, sen ne zaman istersen.
Sana da...
İçindeki sevgi eksikligi birilerini memmnun ederse sevilecegini sanması bilinçaltında bi görev haline getirmiştir
Çünkü bazı insanlar nankördür
Özünü kaybeden, dalından kopan yaprak gibi akıbeti rüzgar olur.
Herkesi memnun etmeye çalışan kişi; kendini basitleştirir. Biraz ulaşılmaz , anlaşılmaz olmak lazım.
Hiç uğraşamam
Kendisi olamadığı içindir
Sevilmek değer görmek istediği için ama boşuna...
Kendi gibi değildir çünkü
Herkesi memnun etmeye çalıştığı için.
Onlar yalakadan farksızdır o yüzden
Nankörlük olur
O kişi ben
Fazla değer verme
Veya belli etme
İnsanoğlu
Hiç bir fikrim yok
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?