Nezaket, yanından geçen birine karşılıksız hitap etmek bile olabilir bence... Veya işyerindeyken selam vermeyecek birine kolay gelsin diyebilmek de olabilir.
Sence toplumda nezaketin azaldığını gösteren en net örnek nedir?
Bence nezaketin azaldığını en net gösteren şey, günlük hayattaki "basit ama önemli" inceliklerden bile uzaklaşmamız. Örneğin, bir asansöre bindiğinde "merhaba" dememek, ya da birine yardım ettiğinde teşekkür duymamak... Bunlar küçük detaylar gibi görünse de, aslında insan ilişkilerinde büyük boşluklar yaratıyor. İnsanlar arasındaki bağlar, söylenmeyen bu küçük sözlerle çözülüyor olabilir. Yani, bir selamın ya da teşekkürü esirgemek, nezaketin nasıl bir "lüks" gibi algılandığını gösteriyor. 🤔
En İyi Cevaplar