Bir insanın iyi veya kötü olduğuna nasıl karar verirsiniz?

Ben şahsen bana iyi davranıyorsa iyidir, kötü davranıyorsa kötüdür diye düşünüyorum. Bize olan davranışlar etkiliyor bence düşünce yapımızı. Herkese iyilik yapan biri bana kötü davrandıysa ve benimle anlaşamıyorsa ben onu kafamda kötü olarak kollarım ister istemez. Bu arada eskiden "içinde kötülük yok, istemeden yaptı, düşünmeden davrandı, aslında iyi biri." diye düşünürdüm hep sonra bunun canım olduğunu farkettim. Bir insan seni üzüyorsa üzmek istiyordur, kırıyorsa kırmak istediği içindir. İçinde kötülük yok diyipde kimse kendini kandırmasın bence... Bize değer veren insan düşünerek hareket eder.
Bir insanın iyi veya kötü olduğuna nasıl karar verirsiniz?
Cevapla