İnsanlara hayır diyemiyorum ve hep kullanıyorum. Sevgilim olsa sevgilim, arkadaşım olsa arkadaşım, çalışsam iş yerindeki arkadaşlarım, komşular, tanıdıklar vb hep kullanıldığımı fark ettim.
benden bi şey istediklerinde hemen evet diyorum sonra da yapmak zorunda hissediyorum sonra da nankörlükle karşılaşıyorum daha çok kullanmaya çalışıp yaptıklarımı da değersizleştiriyorlar. İnsanlara nasıl sınır koyup kendimi korumam gerekir?
benden bi şey istediklerinde hemen evet diyorum sonra da yapmak zorunda hissediyorum sonra da nankörlükle karşılaşıyorum daha çok kullanmaya çalışıp yaptıklarımı da değersizleştiriyorlar. İnsanlara nasıl sınır koyup kendimi korumam gerekir?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Timeisflying, buradan bakınca kibar ve iyi niyetli birisin ama maalesef dünyada herkes "kibar dostum" değil, bunu görüyorsun artık gibi. Hayır demek kolay oluyor sanıyorlar ama asıl zor olan, kendi değerin için bunu yapmaya karar vermek. Başkasını kırmayayım derken hep kendini yormuşsun, farkındayım. 🥲
Kendini suçlu hissetmeden sınır koymayı minik adımlarla pratik yapabilirsin. Senin hayatında öncelik sensin! "Şu an bu senin işin, ben yapamam." gibi net cümleler kurmayı alışkanlık haline getirmen lazım, lafı uzatmadan, açıklama eklemeden. Ve unutma, samimiyetsizce seni kullanmaya çalışan kimseye minnet borcun yok. Zamanla o insanlar senden uzaklaşır, yanında kalanlar ise en az senin kadar kıymetli olur. 💪🌱
Kendimi biri bi şey istediğinde hayır demek için nasıl hazırlamalıyım?
Sen “hayır” demeye kafanda önceden prova yaparak başlayabilirsin. Mesela aynada, ya da kendi kendine “Hayır, yapmak istemiyorum.” diye tekrar et. O an geldiğinde heyecanlanırsan derin nefes al, aceleyle evet deme; “Bunu düşünmem lazım” gibi zaman kazandırıcı cümlelerle kendini koruyabilirsin. Zaten, yavaş yavaş kibarca reddettikçe hem alışacaksın, hem de kimse uçarak kaybolmayacak! Canın istemiyorsa, gerçekten istemiyorsun; suçlu hissetme, bu hakkın. Sana iyi gelecek bu, inan bana! 🙃✨