İnsanlara kendimi kulllandırmamak için hayır demeyi öğrenmek için ne yapmalıyım?

İnsanlara hayır diyemiyorum ve hep kullanıyorum. Sevgilim olsa sevgilim, arkadaşım olsa arkadaşım, çalışsam iş yerindeki arkadaşlarım, komşular, tanıdıklar vb hep kullanıldığımı fark ettim.
benden bi şey istediklerinde hemen evet diyorum sonra da yapmak zorunda hissediyorum sonra da nankörlükle karşılaşıyorum daha çok kullanmaya çalışıp yaptıklarımı da değersizleştiriyorlar. İnsanlara nasıl sınır koyup kendimi korumam gerekir?
İnsanlara kendimi kulllandırmamak için hayır demeyi öğrenmek için ne yapmalıyım?
Cevapla