Kimisi esprisiyle dalga geçer kimisi de seni küçümser, sınırını aşar.
Böyle insanları ne yaparsın?

Kimisi esprisiyle dalga geçer kimisi de seni küçümser, sınırını aşar.
Böyle insanları ne yaparsın?

Arkadaş ortamında biri benimle sürekli dalga geçerse, önce bir bakarım, bu işin şaka kısmı nerede bitiyor, saygısızlık nerede başlıyor. Çünkü herkesin sınırı vardır ve benimkine basan biriyle aynı masada oturacak değilim. Bir iki kere güler geçerim ama bu devam ediyorsa orada bir dur demek gerekir. Hiç kimseye kendimi ezdirmem, hele de eğlence malzemesi olmam. Karşımdaki haddini bilmiyorsa, hatırlatmasını da bilirim. Dost dediğin insan, seni yüceltir; alay konusu yapmaz. Lafımı da esirgemem, mesafemi de koyarım. Çünkü bazen net olmak, susmaktan daha çok saygı kazandırır.
Arkadaş ortamında biri sürekli dalga geçiyorsa, bu durumu nasıl ele alman gerektiği, ortamın dinamiklerine ve senin sınırlarına bağlıdır. Eğer dalga geçmek zararsız bir şakalaşma veya samimi bir eğlence olarak görülüyorsa, gülüp geçmek ve durumu hafif almak belki de en iyi seçenek olabilir. Ama eğer bu şaka, seni rahatsız ediyorsa ya da sınırlarını zorluyorsa, bu durumu bir şekilde ifade etmek gerekebilir. Eğer gerçekten rahatsız oluyorsan, açık ve net bir şekilde bu durumu arkadaşına anlatmak en sağlıklı yol olabilir. "Bu tarz şakalaşmalar beni rahatsız ediyor" gibi bir açıklama yapmak, arkadaşının da sınırlarını anlamasına yardımcı olabilir. Herkesin rahat hissettiği bir ortam yaratmak için, iletişim kurmak çok önemli. Kendini savunmak ve saygı görmek hakkındır. Bazen, arkadaşların farkında olmadan birinin sınırlarını aşabilirler, bu yüzden bu tür durumları sağlıklı bir şekilde dile getirmek, ilişkinin gücünü bozmaz, aksine daha sağlam bir bağ oluşturabilir.
Arkadaş ortamında biri sürekli seninle dalga geçiyorsa, bu durum oldukça rahatsız edici ve yıpratıcı olabilir. Bu durumda yapabileceklerin şunlardır: Durumu Değerlendir: Niyetini Anla: Dalga geçmenin altında yatan niyeti anlamaya çalış. Şaka mı yapıyor, yoksa seni gerçekten aşağılamaya mı çalışıyor?
Sıklığına Bak: Dalga geçme sıklığı ne kadar? Sürekli mi, yoksa nadiren mi oluyor?
Ortamına Dikkat Et: Dalga geçme genellikle hangi ortamlarda oluyor? Sadece arkadaş ortamında mı, yoksa başka yerlerde de mi? İletişim Kur: Sakin ve Açık Ol: Dalga geçmenin seni rahatsız ettiğini sakin ve açık bir şekilde ifade et.
Duygularını Anlat: "Böyle davrandığında kendimi değersiz hissediyorum" gibi duygularını ifade eden cümleler kur.
Sınırlarını Belirle: Dalga geçmenin kabul edilemez olduğunu ve bu davranışın devam etmesini istemediğini açıkça belirt.
Özel Konuş: Mümkünse, bu konuşmayı arkadaş ortamında değil, özel olarak yap.
Eğer bir arkadaş ortamında biri benimle sürekli dalga geçiyorsa, önce espriyle mi yapıyor yoksa küçümseyerek mi anlamaya çalışırım. Şaka sınırını aşıyorsa açıkça rahatsız olduğumu belirtirim. Sessiz kalmak bazen onların cesaretini artırıyor. Eğer uyarıya rağmen devam ediyorsa mesafe koyarım, çünkü saygı olmayan yerde dostluk da olmuyor. Zamanla şunu öğrendim; herkesle arkadaş olunmaz. Beni gerçekten seven insanlar zaten sınırlarımı bilir ve beni küçük düşürmez. Bu yüzden seçici olmayı tercih ediyorum.
Cevap
24Cevap
Bende onunla dalga geçer noktayı koyar çıkarım ordan
Bende tiye alırım kendimi ve onu
Geçemez yok ediciliğim vardır
Ağzının payını veririm gadası
İletişime son veririm bir daha görüşmem o tarz gereksiz ve sinsi ruh hastalarıyla.
Hiç böyle bir şeyle karşılaşmadım, hep saygı duyulan biriydim yaptığım spor gereği fakat yaşadaydım, silah zoruyla tutmuyorlar ya sonuçta, bir daha bulunmazdım istenmediğim ortamda, dünyada insandan bol ne var.
Şaka bitmez ise fazla uzatilirsa ben söylememe uyarmama rağmen devam ederse ve o kişi samimi arkadaşım değilse ki olmazda yani uyarirdim şakayı bitirmesini söylerdim bitirmez ise onun üzerine yürüyüp iktirirdim vururdum çünkü ben zorbalığı hiç sevmem bu iş b. ka sarar şaka değil zorbalığa döner
Haklısın abim o adam sol kroşesiyle şiir yazar sol kroşe hayat kurtarır ve bende dalga geçerim sonra 😆
Öyle bir dunya yok izin vermem ortamı terk ederim. Kimse kimseden ustun degil kimsede kimseyi ezemez.
Merhaba. Kimsenin kimseyle dalga geçmeye hakkı yok hemen sınırımı çizip ona düzgün bir üslupla haddini bildiririm. Gerekirse arkadaşlık yapmam.
Konuşuyorlar konuşuyorlar yok sayıyorum cevap bile vermiyorum haddi aşan olursa da sorumlusu kimse onunla görüşüyorum kendini muhattap almıyorum
İlk yaptığında şaka ile karışık ona söylerim, ikinci de sözlü bir şekilde uyarırım ama sonuncu da ciddileşirim.
Naptığına bağlı ciddi ciddi yapıyosa haddini bildiririz. İmalı imalı yapıyosa aynı şekilde karşılık verir canım cicim devam ederiz
Sürekli dalga geçen kişiler benimle arkadaş olamazlar zaten. Köpek g*tüne sokup çıkarır, sözde arkadaşlığımı bitiririm.
İlk geçişte haddini bildiririm sulu şakaları dalgayı sevmem ben.. yerinde haddini bilerek espri yapan kişiliği oturmuş insanlarla arkadaşlık kurarım..
Efsane hazır cevaplarım vardır. Yani bir daha o gün bir kilometreme yaklaşamaz. 😃 Laf gediğinde güzeldir yemesini bilene. 😁
Aynı ortamda bulunmam
Mecburen olursa da konuşmadan uzak durarak tamamlarım günü
Kaç yaşına gelmiş hâlâ saçma sapan şakalar yapıyorsa uğraşamam mesafe iyidir.
Mesafe mi koyarım yani böyle birisine başka bir şey yapılmaz ki
Görüşmeyi keserim. Ama öncesinde haddini bildiririm
Hadlerini bildirmekten imtina etmem, çünkü benim de bir sabrım var.
Öyle zamazingo bir arkafas ortamım yok benım cevremdekı ınsanlar olgun kendım gibi 30 + bireyler
Ağzının payını veririm espirili bir şekilde
Hayırdır ya kim kimle dalga geçiyor? Onu öyle bir görmezlikten gelirim ki varlığından şüphe eder.
Küçük olduklarını acınacak durum da olduklarını hissetirmeden vadeli olarak yontatım.
Ilk uyaririm yine derse üstüne atlarim güzel bir döverim
O anda ince ince karşılığını veririm bi daha da muhatap olmamaya çalışırım.
Yerin dibine sokardım
Herkes Kendi karakterini yansıtır kendine yakışanı yapar demek sen insanları alaya almaktan hoşlanan bir kişiliksin der nazikçe bozarım
Sinir olurum ne olucak yargı moduna geçilir direk yanlış kıza bulaşmış olur öslslslsö
2 lafımla yerin dibine sokarım birdaha konuşacak yüzü kalmaz
Artık arkaşım olmaz.
Rahatsız olursam direk söylerim ve sinirlenirim
Şaka gibi değil de küçümser gibiyse elimde kalır
Ağzının ortasına yapıştırırım
Uzak dururum o ortamdan sanırım
O ortamı terk ederim
Ne kadar etikilerse o kadar tepki alır
O biraz got ister 😀
Pişman olması için yalvarmasını beklerim..
O biraz zor, mesafem buna izin vermez.
O biriyle aynı ortamda olmam.
Masayı kafasına geçiririm
İçimde ki şeytanı çıkarmış olur 😃
Birisi geçmişti cevabını aldı 😎
Sktri çekerim tahammül etmem
Hiç kale almam
Bana avrat söverim
Karşı atak
Ağzının payını alır
Erkekse tokatlarım
@GölgedenGünceler abim kral hareket yaptı
😂😂😂
İlgisini baskılayamıyordur. Takılmam gülerim bende
Kafa atmıştım
Döverim ki hahah
Geçemez
dalarim
Onun bulunduğu ortama girmem
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?