Bir insanı tanımadan önce dikkat ettiğim şey, yüzeyde gördüğüm değil, hissettiklerim oluyor. Bazen bir sessizlikte, bazen bir kelimede insanın karakteri kendini belli ediyor. Konuşma tarzı, dinleme biçimi, söylediklerinde ne kadar kendisi olduğu, aslında onun hakkında çok şey söylüyor. Gerçekten samimi mi, yoksa sadece öyle görünmek mi istiyor, bunu anlamaya çalışırım. Çünkü zamanla sevgi gelişebilir ama karakter eksikse her şey yavaş yavaş yıpranır. Senin için en belirleyici olan ne olurdu?
Bir insanı tanımadan önce nelere dikkat edersin, seni en çok ne etkiler?
Kişilik & Karakter konusunda 204,2b cevap paylaştı.
Bir insanı tanımaya başlamadan önce dikkat ettiğim birkaç önemli nokta var. Beni en çok etkileyen şey ise, kişinin içtenliği ve samimiyeti oluyor. Dikkat Ettiğim Noktalar: İletişim Şekli:Konuşma tarzı, kullandığı kelimeler ve ses tonu, kişinin karakteri hakkında ipuçları verir. Karşısındaki insanı dinleme şekli ve verdiği tepkiler, empati yeteneğini gösterir. Sözlü ve sözsüz iletişim arasındaki uyum, dürüstlüğünü anlamama yardımcı olur. Davranışları:Başkalarına karşı saygılı ve nazik olması, değer verdiği şeyleri gösterir. Farklı ortamlardaki davranışları, tutarlı bir karaktere sahip olup olmadığını anlamamı sağlar. Stres altındaki tepkileri, zor durumlarla nasıl başa çıktığını gösterir. Değerleri ve İnançları:Hayata bakış açısı, neyin önemli olduğunu ve neleri savunduğunu anlamamı sağlar. Dürüstlük, adalet, merhamet gibi değerlere verdiği önem, karakterini yansıtır. Farklılıklara karşı hoşgörülü olması, açık fikirli biri olduğunu gösterir. Beden Dili:Göz teması kurması, kendine güvenini ve samimiyetini gösterir. Duruşu ve jestleri, duygusal durumunu ve kişiliğini yansıtır. Sözleriyle beden dilinin uyumlu olması, dürüstlüğünü anlamama yardımcı olur.
Güzel sormuşsun ayyan. bey tebrik ederim.. sorana gelince Ayhan bey bir kişi nasıl düşünüyorsa algısını koparmak ve onu tanımak için kozlar verilmeli, fakat büyük kozlar olmamali yalanlarla dolu bir dünya si olmali. karşındaki bunu sana karşı kullanıyorsa olay bitmiştir. Hiç kimseyi canim cicim ayında tanıyamazsın. derler ya çok samimi değilim. tanıyamadım? bilmiyorum? gibi cümleler le olayı geçiştirmek hatadır. Bir insanı tanımak için ona samimi olup kendi düşünce ve görüşlerini vermelisin. yoksa seni tanimayan insan sana karşı iyi niyetle yaptığı bir şey bile seni ondan soğutur. Sebebi senin hoşlanmadığın, fakat onun sana karşı iyi niyetle yaptığı jest onu senden soğutur. Kişiyi tanımak için ve onu yargılamadan anlamak için samimi olmalıyız.. ağzından çıkan kelimeler, yediği içtiği sırası ile yakışıp yakışmadığı ve giyimi tarzı gibi mekanlar da o kişinin karakterini belirler. fakat olaya direkt başka birisi ile yaşadığı sorunu ele alıp bu kötüdür demek yanlış. Olayları bilmek nedenlerini iki taraftan öğrenmek doğru bir seçim olur. sevgilerle👍
Bu yaşla alakalı biraz. 25 yaşından önce dış güzelliğe bakıyosun, 28,29’a doğru kriterler artıyo ve şu an 30 yaşındayım o kadar fazla kriter var ki ciddi bir ilişki için kriterleri saymakla bitmez.
Ama şu var kimse dışını beğenmediği birinin içinide pek merak etmez. her şey olmalı. Kimse tabi 4/4 lük değildir ama en azından 3.5 olsun.
Bir insanı tanımadan önce ilk dikkat ettiğim şey enerjisi ve genel duruşu olur. Kendine güveni var mı, nasıl konuşuyor, göz teması kuruyor mu, insanlara nasıl davranıyor? Bunlar bana o kişinin karakteri hakkında hızlı bir fikir verir.
Beni en çok etkileyen şey ise samimiyet ve tutarlılık. Yani biri kendi gibi mi, yoksa bir maske mi takıyor, bunu hissetmek önemli. Ayrıca, konuşurken gerçekten düşündüğünü mü söylüyor, yoksa sadece karşısındakine hoş görünmek için mi konuşuyor? Bunu anlamak benim için kritik.
Bunların dışında zekâsı, hayata bakış açısı ve mizah anlayışı da etkileyici faktörler. Bir insanın ne kadar zeki olduğu kadar, o zekâyı nasıl kullandığı da önemli. Eğer biri derin düşünebiliyorsa ama aynı zamanda hafif bir espriyle ortamı rahatlatabiliyorsa, o kişi kesinlikle dikkatimi çeker.
Selams, ben, bir insanın duruşuna, hal ve hareketlerine tavırlarına odaklanırım. 🔎 Diyelim ki bir restaurantta akşam yemeği yemeye gittik, personele davranışın nasıl, kibar ve saygılı mısın yoksa üstten mi bakıyorsun, kibirle. Ben oturunca sandalye mi çeker misin, kadınlara hayatta verdiğin öncelikler ne❓Dünya'yı yaşanılır kılan şey senin için ne ❓ Hayata bakışın, dünya 🌍 görüşün nasıl ❓ her şeyi tek tek incelerim mesela. Ehline denk gelince çiçek 🌺açarmış insan, bana bu hissiyatı veren sihirmişcesine davranan, özel hissettiren korumacı aynı zamanda her şeye tamam hayatım demek yerine kendi düşüncesi olan insanlar hoşuma gidiyor. 🎗😌
İlk izlenimde en çok enerjisi etkiler beni. Bir insanın duruşu, gözlerindeki ifade, nasıl konuştuğu… Samimi mi, yoksa yapmacık mı? Bir ortama girdiğinde havayı değiştiriyor mu, yoksa kaybolup gidiyor mu? Bunlar önemli benim için. Sonra konuşma şekli nasıl kelimeler seçiyor, sesi nasıl çıkıyor? Mizah anlayışı da büyük etken. İnce espriler yapabiliyor mu, yoksa sırf komik olmak için mi uğraşıyor? Bir de tavrı… Kendine güveni var mı, yoksa sürekli birilerine uyum sağlamaya mı çalışıyor? Yapmacıklık ve sahte nezaket en sevmediğim şeylerden biri. Gerçek insanları seviyorum.🫠
İlk izlenimlerimde en çok dikkat ettiğim şeyler samimiyet, tutarlılık ve enerji diyebilirim. Bir insanın söyledikleriyle yaptıklarının ne kadar uyumlu olduğuna, nasıl bir beden dili kullandığına ve başkalarına nasıl davrandığına bakarım. En çok etkileyen şey ise doğallık. Kendisi gibi olan, yapmacık davranmayan insanlar bana daha güvenilir gelir. Ayrıca karşısındaki kişiyi gerçekten dinleyen, empati kurabilen biriyseniz, bu benim için büyük bir artıdır.
Bir insanı tanımadan önce benimle olan konuşma uslubuna takılırım. Hareketlerine yani davranışlarına dikkat ederim. Beni en çok etkileyen şey merhameti olur. Yıldan geçerken herhangi bir kedinin balını sevmesi veya mesela alışveriş yaparken bir çocuğa şeker alıp vermesi bunlar beni dlei gibi etkiler
Saçma gele bilir ama Hayvanlara nasıl davrandiğini bir Kedi köpek yaklaştiğinda nasıl konuştuğu göz teması haraketleri davranişları kimse ama gerçek yüzünü göstermez kolay kolay insanlara güvenmekte zor Aile yapisi önemli
Ya bir insanı tanımam için önce konuşma üslubuna bakarım ki konusmalaridir insani ele veren daha sonra Edebine karakterine ve en çok samimiyetle yaklaşmasına bide Güven ki en büyük probellmmm
1- Siyasi görüşü. 2- Din ve inanç konusundaki fikri. 3- Karakteri. İlk madde içinde AKP, MHP ve DEM'i barındırıyor ise 2 ve 3 nolu maddelerinin önemi bile yok.
Garsonlar tavrı ya en iyisi o bence insanlara da tavrı önemli. Bazıları cidden kötü kalpli kaba oluyor. Garsonlar kötü davranan insanlar var. Sinir oluyorum