İkilemde kalmak, bir kişi veya grubun iki seçenek arasında kararsız kalması, hangisini seçeceğine karar verememesi durumudur. Genellikle her iki seçeneğin de avantajları ve dezavantajları olduğu için bir tercih yapmak zorlaşır.
Mantığın mı yoksa duyguların mı seni daha çok ikileme sürüklüyor?
Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
Beni en çok ikileme sürükleyen şey duygularım oluyor. Mantığım ne yapmam gerektiğini söylüyor, yolumu çiziyor ama işin içine duygular girince işler karışıyor. Bazen mantığımın doğru dediği şeyi hislerim kabul etmiyor, bazen de tam tersi oluyor. Özellikle sevdiğim insanlara karşı duygularım ağır basınca mantığımı devre dışı bırakabiliyorum. Bu da bazen yanlış kararlar vermeme sebep olabiliyor. Keşke her şeyi mantık çerçevesinde değerlendirebilsem ama insan bazen sadece kalbini dinlemek istiyor.
0
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(25-29)
1 yıl
Genelde duygularım daha çok ikilemde kalmama sebep oluyor. Mantığım bir şekilde çözüm üretmeye çalışsa da, duygularım bazen ne yapmam gerektiğini netleştirmemi engelliyor. Özellikle önemli bir karar verileceği zaman, içimdeki duygularla mantıklı seçimler arasında denge kurmak zor olabiliyor.
Duygularımı hareket ediyorum mantığım ikileme sürüyor. Mantık işin içine girdiği zaman her şey değişiyor gerçekten. Nasıl yapman gerekiyor nasıl yaklaşman gerekiyor öyle kararlar veriyorsun.
Mantıktan çok duygular , ikilemde bırakır. Duygular , çünkü yanıltıcı olabiliyorken , mantık seni yarı yolda bırakmıyor asla ve gerçeği gösteriyor tüm çıplaklığıyla. Bu nedenle ben genellikle , duyguları arka plana almayı seçiyorum , çok önemli kararlarda.🎈🎀
Mantığım çoğunlukla doğru kararı veriyor. Ama duygularıma danışınca hep bir ikilem arasında kalıyor. O yüzden her ikisini de dengede tutmaya gayret ediyorum.