Karşınızda ki insani üzmemek, incitmemek için doğruları gizler misiniz?

Karşınızda ki insani üzmemek, incitmemek için doğruları gizler misiniz?

Hayır, söylemem. Bazen gerçekler acıtır ama dürüst olmak, uzun vadede her zaman daha iyidir. Karşımdaki insanı üzmemek için yalan söylersem, bu sadece geçici bir rahatlama sağlar. Günün sonunda ya yalan ortaya çıkar ya da onunla yaşamak zorunda kalırım. Dürüstlük bazen zor olabilir ama güvenin temelidir. İnsan üzülse de doğruyu bilmeye hakkı vardır. Ancak, kırıcı olmadan, doğruyu nazikçe söylemek de önemlidir.
Genelde yalan söylemekten kaçınırım ama bazen sırf karşımdaki üzülmesin diye gerçeği yumuşatarak anlatabilirim. Doğrudan, kırıcı bir şekilde söylemek yerine, onu daha hafif bir dille ifade etmek bana daha doğru geliyor. Ama tamamen yalan söylemek bana göre değil, çünkü ne kadar iyi niyetle olursa olsun, bir gün ortaya çıkarsa güven sarsılır. İnsanlar gerçeği er ya da geç öğrenir, o yüzden en iyisi dürüst olmak ama bunu kırmadan, incitmeden yapabilmek. Çünkü bazen doğruyu söyleme şeklin, söylediğin şeyden daha önemli olabiliyor.
Merhaba,
Sevmediğim bir insana seni sevmiyorum diyemem! 😅
Hayır kesinlikle yalan söylemem. Ben her zaman açık sözlüyüm. İnsanlar benden ne duymak istediklerini değil, gerçeği duymalılar. Eğer biri kırılacaksa, bu onun sorunu. Gerçekleri söylemek beni güçlü kılar. Benim için neyin doğru olduğu önemli başkalarının ne düşündüğü değil.
Cevap
14Cevap
Hayır tabi ki de hiç bir şekilde yalan söylemem. ama kırılmasın diye sustuklarım çok oldu tabi ki de. önce karşımda ki insanı düşünüyorum çünkü
Hayır, kırılcak veya üzülecekse üzülsün, en azından yalancı konumuna düşmem ve durumlar daha kötü olmaz.
Yok valla gerçekler acıdır ne yapalım
Sadece kırılmasın ya da üzülmesin diye değil bazen gerçekten değer verdigin için ufak pembe Yalanlar söylemek zorunda kalırsın çünkü değer veriyorsundur kaybetmek istemiyorsundur
Bu biraz konunun ne olduğuna bağlıdır ama genel olarak ele alırsak kırılmasın veya üzülmesin diye yalan söylenmesinden yana değilim... Doğruyu bilsin, anlık üzülsün daha iyi...
Karşıdaki insana çok değerl veriyorsam belki.. Ama gerçekler bir gün ortaya çıkacağından, acı da olsa anlatırım
Bir şeyler söylemem gerekiyorsa söylerim.. Karşımdakinin kırılacağı bir şeyse de bu onun iyiliği içindir mutlaka..
Sırat son durak o yüzden yolda kalma diye sana yine gelişim olacak 😁
Yapmak zorunda kaldım ama sonra bunun agırlıgı uzerıme yük olarak kaldı
Yalan söylemek ona kötülük olur mümkün olduğunca kırmadan gerçekleri soylerim
Hayır ne olursa olsun doğru dan şaşmam 12 yıllık evliyiz doğru olsun isteriz herşeyin
Pata küte yapıştırırım valla acı da olsa gerçek gerçektir.
Bazen oluyor evet
Yalan söyleyince hiçbir halt düzelmicek. Aksine sahada bok edicek her şeyi. O yüzden yalan sadece basit insanların işidir.
Evet söylerim
Söylemem
Görseldeki söz çok iyiymis
Yalan söylemem. Sadece sessiz kalırım en fazla
Ekteki görsele sonuna kadar katılıyorum
nabıza şerbet veriyorum huyum kurusun 🙈😚😂
Yalan söylemeyi tercih etmiyorum
Bazen gerekiyor
Hayır herkes kendine çeki düzen vermeli
Hayrı
Söylerim 😅
Olabilir
Bazenn
Samimi olduklarimin anasını bile bellerim
Nein
Yapmışlığım var
Söylemem ya
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?