Sahura kalkmadan oruç tutmak, gün içinde daha fazla açlık ve susuzluk hissine sebep olabilir çünkü vücut yeterli enerjiyi alamaz. Özellikle uzun yaz günlerinde bu durum daha da zorlayıcı hale gelir. Öte yandan, iftardan sonra tekrar acıkmak da sıkça karşılaşılan bir durumdur, çünkü bazen iftarda yeterince dengeli beslenilmez ya da mide alıştığı gibi dolmadığı için kısa sürede yeniden açlık hissedilir.
Peki, sizin için hangisi daha zor olurdu, sahursuz oruç tutmak mı yoksa iftardan sonra acıkmak mı?
Sahursuz oruç tutmak mı, yoksa iftardan sonra tekrar acıkmak mı daha zor?
Ben Geniş bir aile yaşamında yaşamıştım yakın bir zaman kadar. Şimdilerde de kalabalık sayılır ailem lakin eskiden Annem, dedem, Annem, babam, Kardeşlerim ile Ramazan sahurda iftarda çok farklı bir genişlik de olurdu. Dedemin anılarını dinlemek babamın çocukluğunu dinlerdim bazen de... Soflarınızın yemeği az olsa da sofralarınız Bol bol insanla dolsun, neşeli, mutlu, huzurlu, bereketli olsun inşallah
Sahursuz oruç tutmak kesinlikle daha zor olurdu. Sahura kalkmadığımda gün boyu açlık ve susuzluk daha erken başlar, enerjim tükenir, baş ağrısı ve halsizlik kaçınılmaz hale gelir. Hele ki yazın, sıcak havada susuz kalmak gerçekten çok zor. İftardan sonra acıkmak ise bir şekilde idare edilebilir; biraz meyve, yoğurt ya da hafif atıştırmalıklarla açlığı bastırmak mümkün. Ama sahursuz oruçta gün boyunca aç kalmak ve susuzluk çekmek dayanılmaz olurdu. Bu yüzden benim için sahursuz oruç çok daha zor.
Sahursuz oruç tutmak daha zor oluyor. Çünkü aradaki saat farkı daha fazla oluyor. Ama bazen bol su içince iftarda az miktarda gıda tüketimi oluyor. Ve tam doyum olmayınca, sahuru daha erken yapma isteği olabiliyor.
Sahursuz oruç tutmak daha zordur, çünkü vücut sıvı kaybı etkiler, yeterli enerji alamaz ve enerjisi düşük hale gelir aynı zamanda psikolojik olarak da etkiler. Özellikle çalışanlar için zordur.
Yıllardır sahuru bir iki bardak su ile yaparım. Yemek yediğim vakitlerden daha rahat tutuyorum su ile çünkü günlük enerjiniz midenizdekini sindirmeye harcanıyor ve güçsüz kalıyorsunuz.