Bazen bazı sorular öylesine çıkar karşımıza… Ama içimize öyle bir dokunur ki, cevabını düşünmek bile acıtır. Bu da öyle bir soruydu benim için.
Üç kişinin hayatını çok merak ediyorum Annemin, babamın ve bebekken vefat eden abimin. Hepsi bu hayatta öyle zorluklar yaşamış ki… Ben sadece sonuçları gördüm, izlerini taşıyan halleriyle tanıdım onları. Ama o süreçleri, o acıları, o sessiz çırpınışları bilmiyorum.
Keşke görebilseydim neler yaşadılar… Hangi gecelerde ağladılar, kimseye belli etmeden neleri içlerine attılar. Belki o zaman, zaman zaman onlara kızdığımda… Bir şeyleri anlamadan kırıldığımda… Kendimi durdurabilirdim. Daha çok sarılır, daha az yargılardım belki de.
Bilmiyorum… Ama bazen sadece bilmek ister insan. Sebebini, geçmişini, suskunluğunun nedenini…