Gerçek arkadaş doğruları da yanlışları da söylemeli. Sadece yanlışları konuşan birisinden iyi bir arkadaş olmaz, sadece iyi düşünceli söyleyen birisi de samimi değildir; menfaatçıdır.
Gerçek dost , gerçek arkadaş, seni olduğun gibi kabul eden, seni yargılamadan dinleyen ve seninle birlikte hem iyi hem de zor zamanlarda yanında olan kişidir. Gerçek arkadaş, birbirinizi destekler, güven verir ve aranızdaki bağ derindir. sadece güzel anlar paylaşmakla kalmaz, sana hatalarını söyler ve aynı zamanda seni motive eder, seni geliştirir ve zor zamanlarında sana yardımcı olur. Gerçek arkadaşlık, karşılıklı saygı, güven ve dürüstlük üzerine kurulur bence.
Sahtedir. Bana inandırıcı gelmez ve beni rahatsız eder. Sık sık hatalarımı söyle derim çevreme ve söylemediklerinde tam olarak güvenemem de. Dost acı söyler çünkü. Bana dürüst olmayan biriyle nasık sohbet edebilirim ki?
Ben en yakın arkadaşımın iyiliği için onu eleştiriyorum bazı konularda fakat o sinirleniyor sesini kaldırıyor duymak istemiyor. 8yillik arkadaşım bu yüzden benden uzaklaşıyor ama anlamıyorum ben sadece kötü yanlarını söylemiyorum ki