
Hiç'lik makamına erdiysen eğer, değmez sana ne gam, ne keder.
Sığınacak limanın yoksa eğer,
bilmez misin? Allah sana yeter...

Hiç'lik makamına erdiysen eğer, değmez sana ne gam, ne keder.
Sığınacak limanın yoksa eğer,
bilmez misin? Allah sana yeter...
Hiçlik makamı, tasavvufta çok özel bir kavramdır ve kişinin ego, benlik ve dünyevi arzuları aşıp özüyle, yani saf varlığıyla buluşmasını ifade eder. Bu, kişinin "hiç" olmayı kabul ederek kendini daha büyük bir bütünün parçası olarak görmeye başlamasıdır. Bir anlamda dünyanın geçiciliğini, maddi değerlerin sınırlılığını, bireysel gururu ve benliği bırakma hâlidir. Bu kavram, kişinin ilahi düzene teslimiyetiyle ilgilidir. "Hiç" olmak, yok sayılmak ya da önemsizlik anlamına gelmez; aksine, insanın benliği dışında var olan o sınırsız güce ulaşabilmesi, böylelikle daha derin bir anlam ve maneviyat bulabilmesi demektir. Hiçlik makamı ruhsal bir olgunluğu, alçakgönüllülüğü ve insanın kendini olduğu gibi kabul etmesini temsil eder. Bu aşamaya ancak büyük bir içsel yolculuk ve farkındalıkla ulaşılabilir. . Buda iman ve ibadetle olan bir yolculuktur aslında..
Yapay zeka mı yazdı bunu acaba 🤔
Hiçlik makamı vardır elbet ama erişilmesi için zahmeti çok fazladır bence, o makama gelen insanlar gerçekten o makama nasıl gelebildiler bilmiyorum ama sanırsam dünyanın boş olduğunu, baki olanın ahiret hayatı olduğunu kavriyorlar ve sadece ona göre yaşıyorlar.
Cevap
3Cevap
benim makamım yok
7 adet nefis mertebesi makamından illaki bir tanesine sahipsin ama farkında olmayabilirsin biz de tam olarak hangisi olduğumuzun farkında olamıyoruz
Bence hiçlik olmaz. Orta da bir yer demek gibi hiçlik. En azından bir yönü olur insanın.
Hayır abi nefis manasında yani nefsini öldürmüş manasında kibir egodan sıyrılmış tüm kötü hasletlerden sıyrılmış
Tasavvufta ve eminim hakikatte de çok üstün bir yere var yani bunun hani bazı insanları vardır olgundur böyle bizim sinirlenip çok kızacağımız şeylere kızmazlar
benim az kaldı mng sqym parasını pulunu atını tımarını
Kankacığım sen olayı yanlış anladın 😄 Allah iyiliğini versin
Kızlardan En İyi Cevap seçilmiş, ancak hala cevabını paylaşarak katkıda bulunabilirsin.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar