Tüm ilişkiler çıkar üzerine mi kuruludur? (Açıklama kısmını da okuyun lütfenn)?

Tüm ilişkiler çıkar üzerine mi kuruludur? (Açıklama kısmını da okuyun lütfenn)?

biz bunu dün arkadaş ortamında tartışıyoduk ve çıkar üzerine kurulu olduğuna biraz daha inanmaya başladım denebilir. İlişkilerden kastım sadece aşk değil tabiki arkadaşlık, aile, her hangi bi canlı ya da cansız varlığa duyulan sevgi de dahil her şeyi kapsıyor bu.

Peki ben neden çıkar üzerine kurulu olduğunu düşünüyorum; en basitinden aşkta bile karşıdakini seviyoruz diyoruz karşılık alınamayınca zamanla bırakıyoruz ya da karşılık almasam bile ben hâlâ onu severim diyen kişiler durduk yere sevmeye devam etmiyor, o kişiyle olmak ona ve ruhuna iyi geldiği için o kişiyi sevmeye devam ediyor. Sana iyi hissettirmeyen sende duygular uyandırmayan birini sevmezsin neticede.

İkinci örnek anne çocuk ilişkisi. Neden çoğu kişi evlatlık almaya sıcak bakmıyor, çünkü onu doğuran ondan bı parca olmayan çocuğa onunkiymiş gözüyle bakamaz. Kendisinden bi parca olduğu için, ona karşı koruma büyütme 'iç güdüsünü gerçekleştirmek için ya da susturmak için ' çocuğunu sahipleniyor. Hiçbir annenin çocuk yapmadan önce çocuk istiyorum dediğini duymadım hep anne olmak istiyorum derler, annelik duygusunu hissedebilmek için anne olmak istiyorlar. Öyle bişey olmasaydı evlatlık alınan çocukla öz çocuğunuz gözünüzde aynı olmalıydı, ama öyle bişi de yok. d

son bı örnek daha veriyim sürekli beslediginiz, sevgi verdiğiniz bir köpek size karşı sadakat ve sevgi hislerini gösterir. Başından beri yemek vermediğiniz, zaman ayırmadığınız bir köpek size karşı bı yabancı gibidir ve size bağlanmasını beklemeyin. Gerçi bişey beklediğimiz için hayvan besliyoruz o da ayrı bir çıkar konusu. (Kedi alırsam psikolojime iyi gelir mi diye az soru görmedim sitede)

ööyle işte durduk yere kimse kimseyi sevmiyor, her zaman arka planda karşılık yerine geçicek hisler ya da serotonin, dopamin hormonları devreye girip size alacağınız çıkarı peşinen vermiş oluyor. Merak edip okuduğunuz için çok teşekkür ederimm💕🧚🏻‍♀️

Tüm ilişkiler çıkar üzerine mi kuruludur? (Açıklama kısmını da okuyun lütfenn)?
Cevapla