
Mesaj atsa, arasa ya da yanınıza gelip zor durumda kaldığını söylese ne yaparsınızz 🤠

Mesaj atsa, arasa ya da yanınıza gelip zor durumda kaldığını söylese ne yaparsınızz 🤠
Önceden yaptığı kötülükler çoksa açıkçası etmem. Daha evvel bu düşüncede değildim. Kim olsa insancıl bakımdan destek olurum derdim. Ama kötüler büyük ölçüde nankör davranış biçimleride sergiliyorlar. Bu sebeple artık kişi ve yaşanmışlıklara göre bir yol izliyorum.
Ederim. İşte şu benim merhametim var ya lanet olsun diyorum bazen. Şantiye şefimiz vardı rahmetli. Bana derdi çok merhametlisin. İşçilere ağır iş vermiyorum diye öyle derdi. Ama onlar bu iş için buradalar acı mı derdi. Konuşmadığım bir insana şu anda durumuna göre yine yardım ederim. Sağlık ve maddi yönden elimden geleni yine yaparım. Ne kadar konuşmasak da benim içimde bir yerlerde merhamet duygumu hala duruyor. Eski dosttan düşman olmaz derler ya yine de insanlığımı kaybetmiyorum işte. Elimden ne gelirse yaparım ihtiyacı olsun yeter ki. Bir yere getir götür veya isterse bir süreliğine maddi ihtiyaçlarını karşılarım. Sonuçta düşmez kalkmaz bir Allah bizimde aynı şeyler başımıza gelebilir.
Konuşmadığım biri olsa bile zor durumda kaldığını görürsem yardım ederim. Çünkü insanlık bunu gerektirir. Kırgınlıklar ya da uzaklıklar, bir insanın zor durumda olduğunu görüp sessiz kalmam için yeterli bir sebep olamaz. Vicdanım rahat etmezdi. Yardım ederim, ama sonrasında tekrar bir bağ kurup kurmamak tamamen duruma bağlı olurdu. Her şeyden önce insan olduğumuzu unutmamak gerek.
Aramızda ne geçmiş olursa olsun, gerçekten zor bir durumda ise elimden geleni yaparım. İnsanlık, ilişkilerdeki dargınlıklardan daha büyük bir şey. O an yardım etmiyorsam, kim olduğumla çelişirim gibi geliyor. Ama tabii, bir sınır da koyarım; yardım ederim ama tekrar hayatıma almak zorunda değilim.
Cevap
48Cevap
Neden konuşmadığıma göre değişir. belki de ederim bilmiyorum.
Ederim, çünkü neden etmeyeyim
Yardım ederim ne olursa olsun...
Zor durumda olup benden yardım isteyen birine yardım ederim tabi ki. İyi niyetimi suistimal edenler de oluyor ama onları Allah'a havale ediyorum.
🥰🌸
Yaşadım yaa aslında en kötüsünu bile yaşadım
Bikirim bir zarar gördüm 2 inci zararı kötülüğünu görürsem bir dilerim ne durumda olursada olsun
İşiim olmaz herşeyden önce bir insanız ene olsada insan saygisini hattini aşmaması gerek
Insan insana lazım oluyor elbet bir gün
Her zor durumda olan birine yardım edecek değilim.. hele de üstüne konuşmadığım kişiyse.. benim derdim bana yeter zaten..
Bu hayattan öğrendiğim bir şey varsa o da insanları umursamaycan yoksa pişman olun.. zor durumdaysa kendi başının çaresine bakacak.. Bu benim sorunum değil.
Etmek gerek. Allah icimizde ki gereksiz öfke'yi, Kini, Gururu yok etsin diyesim var. Yüce Rabbim hepimizin yardimcisi olsun doğru davranmamizi nasip etsin
o kişinin kim olduğuna bağlı. birde neden onunla konuşmadığıma bağlı. konuşmuyoruz diye yabancılaşmazlar. konuşmadıklarımızın da bir değeri vardır elbette, konuşmamamızın bir sebebi yoksa.
Neden konuşmadığıma göre değişir kimseyle sonsuza kadar iletişimde olamamam ama bazı bitişler vardır bitmek değil ara vermektir.
Herkese hak ettiği şekilde.. Biri vardır, o an cebimde para olmaz ama ben ona milyonları bulurum.. Biri vardır, cebimde milyonlar olsun kuruş vermem.
Giderim, insanlık sadece samimiyet değildir. Mutlaka paylaşımlarımız ve yaşanmışlıklarımız vardır. O an herşeyi bir kenara bırakıp sadece bir insan olduğu için yine giderim.
Etmem o kadar iyi biri değilim, kimseyle kolay kolay konuşmayı, arkadaşlığı falan kesmem kestiysem ciddi ve haklı sebeplerim vardır yani işi düştüğü anda bana yazıp benden yardım istiyorsa umurumda bile olmaz.
Hain düşman olmadıkça insanlık namına hiçbir yardımı esirgemem
Ederim elimden geldiğince o kadar da düşmedik. L*net olsun içimde ki insan sevgisine.
Yardım ettim daha yardımın karşılığını da vermedi verdiği gibi engelleyecem 1 yıldır bekliyorum
Neden konuşmamış olduğuma göre değişir. Mesela çölde kalsa bir yudum su bile vermem en sonki eski sevgilime. Çünkü nankör olduğu için ona iyiliğe de geçmez. Günün sonunda insanı pişman eder.
Tabii , bu herkes için geçerli değil. O yüzden kişiye göre değişir.
Yardım ederim çünkü eğer yardım etmezsem vicdanım rahat etmez. Zaten konuşmadığım bir insan da çok zorda kalmasa benden yardım istemez diye düşünüyorum.
Ne yaptığına bağlı eğer çok kötü bir şey yapıp bana çok zarar verdiyse etmem kendi başının çaresine baksın ya da benim ona çok iyiliğim dokunup o bana çok kötü bir şey yaptıysa asla olmaz.
Konuşmama sebebine bağlı bana ihanet ettiyse sürünsün umrumda olmaz ama zamanla konuşmayi bıraktıysak ederim neden etmiyim
Öncelikle neden artık konuşmadığımız çok önemli. Tolere edilebilir bir şey ise yardım ederdim diğer türlü it görsün yüzünü derdim
Sanmıyorum yani aramızda daha önce konuşmama sebebinin ne olduğuna da bağlı
Borç istemek haricinde bir yardımım dokunacaksa, ederiz yani. Insanlara genel yaklaşımım bu şekilde.
Evet yardım ederim ama sonrasında iletişim devam etmez.
Düşmanında olsa yardım ederim benden yardım isterse
Merhabalar hanımefendi
Evet yardımcı olurum, elimden ne geliyorsa yapmaya çalışırım.
neden artik konusmuyoruz, ne konuda yardima ihtiyaci var. ona gore degisir cevabim
Kişisine bağlı, çok çok değerli olması lazım
Kişiye göre değişir o bana ne anımsatıyorsa yardım etmiceğim bi kaç kişi var.
2 sene önce cevabı evetti. Şimdi, zor durumu neyse onu artırırım
Neden konuşmadığımıza da bağlı İyi niyetimi suistimal etmediyse yardım ederdim
Koşa koşa giderim başım bu yüzden çok ağrıdı ama asla değişmiyorum
Allah rızası için eğer iş bende bitiyorsa yardım ederim ama yuzune dahi bakmam.
Konuşmama sebebime bağlı büyük bir şey ise yardım etmem ama normal derece ise yardımcı olurum
Tabi ki yardım ederken tanıyıp tanımıyor oluşuma takılmm
Konuya bağlı ama sanmıyorum o kişinin mesaj atacağını
Kendimi yormayacak kadar ederim yardım edicem diye paralamam kendimi
Duruma göre değişir ya yardim ederim ya da etmeyebilirim
Aramamasını rica ederim cunku kesin ıaı dostunu ıcın arıyordur son care dıye
Neden konuşmadığıma göre değişir ama insanı olarak tabiki genede koşarız adamlık budur
Eğer ağır hatalar sebep olmamıssa tabıkı yardım ederim Allah için yaparım bunu..
Neden konuşmadığımıza bağlı. Genelde iletişimi azalttıklarımla yeniden konuşmam.
Düşman bile olsa yardım ederim. Egom icin değil. Geçmiş güzel günler için.
Elbette ederim.. Aksi bir durumda icim rahat etmez :))
Kin tutamıyorum yardım ederim maalesef ahshhs
Kinliyimdir biraz.. Eğer bunu bile yapamacağım kadar kırıldıysam kılımı bile kıpırdatmam..
Aslında kim olduguna ve neden konusmayı kestigimize baglı ama menfaatci bir kisilikse kesinlikle yardım etmem
Asla yardım etmem aklıma bazı kişiler geliyor ve öldüklerinde mezarlarına sıçıcam ona eminim.
eger kısı zor durumda ıse konusup konusmamam onemlı degıl netıcesınde ınsandır elımden gelen bırseyse neden yapmayım sokaktakı kedıye kopege bırseyler yapmaya calısan ben ınsana neden yapmayım
Maalesef yardımcı olamam.
Kahretsin içimdeki insanlık sevgisi
Evet kendi insanlığımızı kaybediyoruz unutuyoruz
etmemek gerek ögrettiler
umursamam. artık konuşmadığımız biriyse sebebi bellidir
ben ederdim ya nolursa olsun o kişi bi zamanlar hayatımdaydı yani
Benim param yok doktor değilim polis değilim ne isteyebilirki benden
Kilim bile kıpırdamaz
Aramızda düşmanlık yoksa yardım ederdim
çok zor durumda kalmalı
Yardım ederdim
Tabii ki ederim
Neden konuṣmadığım önemli.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?