Ego kötü bir şey mi? Az ve öz olarak nasıl tanımlarsınız?

Ego kötü ya da iyi olarak sınıflandırılamaz; daha çok nasıl kullanıldığına bağlıdır. Ego, bir kişinin kendine dair farkındalığı, benlik algısı ve bireyselliğini tanımlar. Sağlıklı bir ego, kişinin kendini değerli hissetmesine, sınırlar koymasına ve kişisel hedeflerine ulaşmasına yardımcı olabilir. Ancak, ego aşırı şişerse, yani kişi kendini diğerlerinden üstün görmeye başlarsa veya kibirli olursa, bu zararlı olabilir. Aynı şekilde, ego zayıf olursa kişi kendini yetersiz ve değersiz hissedebilir.

Önemli olan dengedir: Ego, kişinin özgüvenini beslerken başkalarına saygı göstermeyi ve empatiyi de koruması gerekir.
Ego kötü bir şey mi? Az ve öz olarak nasıl tanımlarsınız?
Ego kötü bir şey mi? Az ve öz olarak nasıl tanımlarsınız?
Cevapla