Narsist insanlarda suçluluk duygusu veya pişmanlık oluyor mu?

Merhaba, önceki evliliğim bir narsistle olmuştu. Eve hapsolmuştum, psikolojik ve fiziksel şiddet görmüştüm. Üniversitemi filan her şeyi bırakmak zorunda kaldım. Yani baya kötü geçmişti hayatım o zaman ve buna sebep olan tek kişi benim eski eşimdi. Sonuçta bitti 2 sene filan geçti ardından ama ben ayrıldığım günden beri hiç konuşmadık. Konuşmak da istemiyorum ama ben mesela birini üzdüğümde veya bir kötülük yapmış olduğumda (hepimiz insanız hata yapabiliriz) kendimi çok kötü hissediyorum ve özür diliyorum. Zaten özür dilemekte zorlanan bir annem var ama onda hissediyorum kendini kötü hissediyor doğru bir şey yapmadığında. O bile yetiyor bana. Özür dilemekte zorlanıyor ama benim eski eşimde hiç bir duygu yok. Sizce psikolojik olarak zaten sorunu var bence dışardan gözükmese de ama iç dünyasında hiç mi suçluluk duygusu yaşamıyor bu insanlar. Ara ara paylaşımlarına baktığımda Twitter’da duygusal sözler paylaşıyor ama hiç duygu gösteren bir insan değil. Arada bana gelip ağlıyordu orada çok üzülüyordum bence çocukluğunda çok aşağılandı ailesinden. Ama yinede kimse ona bu hakkı vermiyor insanların hayatını böyle zulüme çevirmesine. Bazen bir özür dilemek durumu değiştirmese de yapılan kötülükleri daha kolay unutturuyor insana. En azından ben hayatıma daha kolay devam ederim çünkü çok acımasız geliyor bana. Bir özür dileyecek kadar bile bir değerinin olmaması. Ya da neden dilemiyorlar anlamıyorum. Bu insan psikolojisini belki sizlerden de yaşayan vardır. Özür dilemekte zorlanan veya hiç özür dilemeyen. İçinizde neler oluyor?

Narsist insanlarda suçluluk duygusu veya pişmanlık oluyor mu?
Cevapla