Daha önce bir kere verdim. Borç vermeyi sevmem ama verdim bir seferliğine arkadaşıma. Hatta aylarca vermediğini hatırlıyorum ama bunun için asla onu sıkıştırmadım, ona hatırlatmadım. Şimdi 2 katı para istiyor ve vermek içimden gelmiyor. Bunu kibarca nasıl söyleyebilirim? :d
Borç isteyen birine kibarca vermeyeceğini nasıl söyleyebilirsin?
Birine kibarca borç vermemeye karar verdiğinizde, doğrudan ve açık iletişim kurmak önemlidir. İşte nazikçe ve saygılı bir şekilde borç veremeyeceğinizi ifade etmenin birkaç önerisi:
Doğrudan konuşun: Kararınızı net bir şekilde ifade edin. Örneğin, "Üzgünüm, ama borç vermeye konusunda şu anda rahat değilim" diyebilirsiniz. Doğrudan olmak, karşınızdaki kişiye netlik sağlar ve yanlış anlaşılmaları önler. Nedenlerinizi paylaşın (gerekirse): Eğer istenirse, neden rahat olmadığınızı veya borç vermeyi tercih etmediğinizi nazikçe açıklayabilirsiniz. Örneğin, "Mali durumum şu anda biraz kısıtlı" veya "Borç vermek benim için stresli olabilir" gibi nedenler paylaşılabilir. Duygularınıza odaklanın: Kendi sınırlarınızı ve duygularınızı ifade etmek önemlidir. Örneğin, "Sizi anlıyorum, ancak benim için borç vermek rahat olmayabilir" diyebilirsiniz. Bu şekilde, karşınızdaki kişiye kendi duygularınızı açıkça ifade etmiş olursunuz. Empati gösterin: İsteklerini anladığınızı ve kararınızın kişisel olmadığını vurgulayın. Örneğin, "Anlıyorum, bu durum sizi zorlayabilir, ama şu anda yardımcı olamayacağımı umarım anlarsınız" diyebilirsiniz. Alternatif öneriler sunun (isteğe bağlı): Borç vermek yerine başka şekillerde yardımcı olabileceğinizi ifade edebilirsiniz. Örneğin, "Belki de farklı bir çözüm bulmak için birlikte düşünebiliriz" veya "Size farklı bir şekilde destek olabilirim, ama borç vermek konusunda rahat değilim" diyebilirsiniz. Unutmayın, sınırlarınızı net bir şekilde ifade etmek sizin hakkınızdır ve karşınızdaki kişiyi incitmek istemiyorsanız bile dürüst olmak en iyisidir. Her zaman nazikçe ve saygılı bir şekilde iletişim kurmaya özen gösterin.
Teşekkürler, hoş bulduk. Sürekli karşıma çıkıyordu googleda KS, normalde ben unutmuştum. Öyle gelip bir iki kafa dağıtayım dedim. Eskiler ah eskilerrr😃
Kibarca hayır diyebilirsin bir açıklama zorunluluğun yok. Yahudilerde okumuştum çok hoşuma gitmişti diyor ki eğer birine borç verecekseniz , gözünüzden çıkarabildiğiniz bir miktar verin size rahatsızlık vermeyecek bir miktar verin. Yani demek istiyor ki borçlu kişiyi darlamıza onuda rahatsız hissettirmeyecek bizide rahatsız etmeyecek bir miktar verin ki unutun o miktarı. Hayat kolaylaştıran bir tavsiye.
Verip vermemesi zerre umrumda değil yani borç verdikten sonra... Bunu takmam yani. Ama borç vermeyi hiç mi hiç sevmiyorum. Kim olduğunun önemi yok para vermeyi sevmiyorum... Şu an önceki istediğinin 2 katı istiyor işte. haha 2 ayda falan ödedi. Ne kadar zamanda ödediği vs de umrumda değil. Arkadaşlığım borç vermekten değilde para istemesinden biter evet. Ben kimsenin bankası değilim ya da altın yumurlayan değilim...:d
Aynen ya. Anası, babası hatta kuzeni vs vardır. Neden ben dimi jfjrj Ben bile annem ve babamdan para almıyorum. Onlar verse bile istemem...18 yaşımdan beri kendim çalışıp kendim kazanıyorum. Bunu üniversite okurken yaptım üstelik... hem çalıştım hemde okula gittim. Bazı insanları gerçekten anlamıyorum ya. Çok hazırcı , açlar. Amacıda büyük ihtimalle ıvır zıvır bir şey... İhtiyaç olduğunu sanmıyorum. Arkadaşlarıyla eğlenecek diye ona para vermem aptalca olur. Kendi çalışıp kazanabilir mesela... İyi ya da kötü bu kendine. Umursamıyorum ya. Direkt vermeyeceğimi diyeceğim şimdi... İster kızsın, alınsın umrumda değil ya.
Hep bunlar merhametimden jfjrj dışarıdan çok sert biriyim evet. Neşeli olsamda insanlara karşı sogukluğum var... Merhametim ve bazen insanlara hayır diyememek yüzünden oluyor. Sal*k değilim kimin ne halt olduğunu gözünden tanıyorum lakin kötü olmuyorum. Kırmamaya özen gösterdikçe beni sinirlendiriyorlar :d
Vayy be 10 sene önce demek... şaka gibi insanlar... Bir utanma, bir yüz kızarması olur insanda. Ama nerde... Yalancıymış işte , kafaya takma salla gitsin aman...
Yaa aslında evet kibar olunmaması gerekiyor. Sınırı aşıyor onun yaptıkları sanırım. Küpemi beğendi hiç kullanmadığım küpemi direkt ona verdim. Yeni aldığım bir hırka vardı. Giyenecektim o beğendi diye ona verdim. Bordo bir ruj almıştım onu beğendi verdim. Vermediğim bir kendim kaldı afedersin hahaha Gözü kalmasın , beni kıskanmasın diye yapıyorum. Ama sanki beni kopyalıyor gibi... Para istemeside ayrı bir hoşuma gitmedi... Huy olarak borç vermeyi zaten hiç sevmiyorum... Ben kimseden almıyorum. Kimsede benden istemesin kafasındayım. Düz olarak diyemedim. Ayıp olmasın diye. Ama ben niye utanıyorum ki. haklısın aslında düz demek lazım...
Bu ay bende çok sıkıştım borçlar var falan de ne borcun var derse kimin borcu yok ki de hatta bende bir miktar senden istiycektim de konu ona dönünce kapatır 😂
Yalan söylememenizi tavsiye ediyorum. Mümkün olmadığını kibar bir dille anlatırsınız. Yine de anlamıyorsa ve tartışma çıkarıyorsa arkadaşlığınızı gözden geçirin
Senden sonra çok sevdiğim bir arkadaşıma borç verdim, aramız bozuldu para yüzünden. Kendi kendime söz verdim, artık sevdiğim insanlara borç vermiyorum kusura bakma... Falan de.
Aynen niye inandırıyorum, haklısın. sadece daha nazikçe halledeyim dedim. şimdi yazdım zaten direkt vermeyeceğimi:d aradı açmadım. Müsait değilim dedim djrj