Borderline bozukluğu olan birine karşı bu durumda nasıl tavır almalıyım?

Sevgilimin borderline kişilik bozukluğu var. Bunu pek anlamıyorum açıkcası. Ama bu hastalık yüzünden aramızda pek çok sorun çıktı. Bana ısrarla sorunundan bahsetmesine rağmen yaptıklarını hiç bir zaman hastalığına bağlamadım. Hatta ilgi gösterip zaman ayırıp araştırmadım bile çünkü bana kalırsa, tamamen yanlış bir düşünce tarzı olsa bile, yaptıklarını bana; değer vermediğinden, omurgasız biri olduğu için yapıyordu. Onu anlamaya hiç uğraşmadım. Ve onu hep suçladım istediğim gibi biri olmadığı için ama olduğu kişiyi de hiç anlamadım. Hastalığını hala anlayamıyorum biraz kalın kafalıyım "anasini s----cem ha hastaysa hasta s----ler" gibi bir düşünce yapım var bana öğretilen buydu ama diğer taraftan olabilecek en yapıcı bakış açısını benimsemek istiyorum çünkü bu kişiyi çok seviyorum. Ona karşı herkese davrandığımdan daha sığ davranıyorum onu değiştirmeye çalışıyordum hiç gözümü açıp ona geniş bir şekilde bakmadım. Çünkü davranışları o kadar rahatsız ediciydi ki yalanlar, entrikalar, zamansız soğumalar... Yine kendi düşüncelerimde kayboldum sadece lütfen tavsiyelerinizi çekinmeyin.
Borderline bozukluğu olan birine karşı bu durumda nasıl tavır almalıyım?
Cevapla