Misal sabah kalktın şöyle güzel bir kahvaltı hazırlayabilirsin ailene bugün sizin için uyandım ellerimle kahvaltı hazırladım falan diyebilirsin git anneni babana sarıl mesela bir isteğin bir rızan var mı yapayım de arkadaşlarının birşeye ihtiyacı olduğu zaman elinden geldiğince yardım et dert sıkıntı olduğunda dinle onları sevgini değerini hissettir onlara yoldan geçen birine bir kediye bir köpeğe mama al mesela biri sana kötü söz söylediğinde ya da kavga esnasında kötü söz söyleme kalbini kırmamak için merhametli ol affedici ol insanlara karşı
Aynen öyle senin kafanda iyi biri tanımı ne demekse o kişi gibi ol bak etrafına kime çok iyi diyorsun en basitinden misal Ayşe abla nasıl biri nedne iyi biri diye düşün mutlaka çok iyi biri diye anlatacağın bir sürü özelliği vardır ordan yola çıkarak değiştirebilirsin kendini
Kötülükleri bir insanın başkasına zarar vermesidir ve bundan pişman olmamasıdır insanları üzecek şeyler yapmaktır kötülük halbuki iyilikle herkes mutlu ve iyi olur ama kötülük yaparsan sen hariç herkes üzgün ve mutsuz olur vicdan ise yaptığın şeyden pişman olmak kendini sorgulamak bu yüzden kötü insanlara vicdansız denilir vicdanın yok mu denir vicdani olsa belki yapmayacak ama kötü insanda vicdan yoktur
İyi olmak kötü olan herşeye sonuna kadar katlanmak değildir eg en bir şey seni rahatsız ediyor ve üzüyorsa burada kötü olan kişi karşı taraf olur senin onu engellemen seni kötü yapmaz iyilerin de bir sınırı bir sabrı var sonuçta engellemen daha iyi olur
Yok iyi olarak sormadım onu farklı konu bana zorbalayan şerefsiz vardı sence direkt engelleyimmi yoksa hiçbirçey yapmayım görüldümü hangisi beni kazanmış yapar
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Ben kaldım çok şükür bu içten gelen bir şey insanın içi saf kötülük dolu ise istese de yapamaz iyi kalmayı
Lütfen anlatır mısın insan isterse değişir
Hayatta ne gibi kötülüklerle karşılıyorsun
Bu dünya cehennem kötülük dolu zaten bu cehennem dünyada kötüler gibi olmadan teltemiz iyi nasıl olurum bana cevabını söyler misin
Misal sabah kalktın şöyle güzel bir kahvaltı hazırlayabilirsin ailene bugün sizin için uyandım ellerimle kahvaltı hazırladım falan diyebilirsin git anneni babana sarıl mesela bir isteğin bir rızan var mı yapayım de arkadaşlarının birşeye ihtiyacı olduğu zaman elinden geldiğince yardım et dert sıkıntı olduğunda dinle onları sevgini değerini hissettir onlara yoldan geçen birine bir kediye bir köpeğe mama al mesela biri sana kötü söz söylediğinde ya da kavga esnasında kötü söz söyleme kalbini kırmamak için merhametli ol affedici ol insanlara karşı
Hm yardımlasma dostunun yanında olmak ayrılmamak gibi kısacası
Aynen öyle senin kafanda iyi biri tanımı ne demekse o kişi gibi ol bak etrafına kime çok iyi diyorsun en basitinden misal Ayşe abla nasıl biri nedne iyi biri diye düşün mutlaka çok iyi biri diye anlatacağın bir sürü özelliği vardır ordan yola çıkarak değiştirebilirsin kendini
Ben hiç kimseye iyilik te yapmadım kötülükte kendimle yaşadım yine de iyi bir insanmıyım?
Tabiki iyi bir insansın nasıl iyi kötünün zıttı ise kimseye bir kötülük yapmamış olman da seni iyi bir insan yapar
Peki kötülük ve vicdansızlık nedir
Kötülükleri bir insanın başkasına zarar vermesidir ve bundan pişman olmamasıdır insanları üzecek şeyler yapmaktır kötülük halbuki iyilikle herkes mutlu ve iyi olur ama kötülük yaparsan sen hariç herkes üzgün ve mutsuz olur vicdan ise yaptığın şeyden pişman olmak kendini sorgulamak bu yüzden kötü insanlara vicdansız denilir vicdanın yok mu denir vicdani olsa belki yapmayacak ama kötü insanda vicdan yoktur
Çok teşekkür ederim
Rica ederim ne demek 💜✨
💫💙
Bir şerefsizi engellemelimiyim yoksa takipten cıkartayım sadece görüldü mü? Hangisine yaparsam kazanmıs iyi olurum?
İyi olmak kötü olan herşeye sonuna kadar katlanmak değildir eg en bir şey seni rahatsız ediyor ve üzüyorsa burada kötü olan kişi karşı taraf olur senin onu engellemen seni kötü yapmaz iyilerin de bir sınırı bir sabrı var sonuçta engellemen daha iyi olur
Yok iyi olarak sormadım onu farklı konu bana zorbalayan şerefsiz vardı sence direkt engelleyimmi yoksa hiçbirçey yapmayım görüldümü hangisi beni kazanmış yapar
İkiside olabilir görüldü atarsan sana tekrar yazar engellersen de çok büyük bir şok dalgası yaşar
Peki en çok hangisini yapmalıyım sence
Engelle bence
Son mesaj yazmasını bekliyimmi engellemek için direktmi engelleyim
Yazacağına eminsen yazsın öyle engelle yazmaz diyorsan bas engeli
Engellemem beni en çok kazanmış mı yapar diyorsun yani
Evet
Teşekkür ederim..
Önemli değil
merhametli edepli ol
Hm teşekkürler
Aklınız başınızda olsun, herkese güvenmeyin yeter.
Çok zor