İyi olmak zorunda olmadığımı, kimsenin iyi olduğu için sevilmeyeceğini
En önemlisi de hayatının genelinde iyi ya da olsan da en son yaptığın şey ile hatırlanıyorsun aradakilerin hiçbir önemi olmuyor..
İyi olmak zorunda olmadığımı, kimsenin iyi olduğu için sevilmeyeceğini
En önemlisi de hayatının genelinde iyi ya da olsan da en son yaptığın şey ile hatırlanıyorsun aradakilerin hiçbir önemi olmuyor..
Söylediklerine katılıyorum. burada gizli profillere sahibiz kimsenin kimseye yalan borcu yok o yüzden şunu rahatlıkla söylüyorum. Gerçekten insanlara elimden geldiği kadar yardımcı olan iyi niyetli biriyim içimde kötülük barındırmam birine en ufak bir yanlış yapsam üzülür vicdan azabı çekerim o yüzden kimseye karşı kötü niyetli davranmam kırıcı konuşmam ağız burun yapmam taktik yapmam dosdoğru iyi bir insan olmaya gayret ederim bu dünya gelip geçici ama enteresan olan durum şu yemin ederim bildiğim herşeyin üzerine yemin ederim benim karşımdaki insanlar kötü niyetli ben iyi davrandıkça onlar daha bir kötü oluyor. Ben bunu gördükçe gerçekten midem bulanıyor. Bir atasözü var. Deveye di. İnsana si. Yaranır. Yemin ederim arkadaşlar olay bu. Ben senim iyiliğini istiyorum ben seni seviyorum diyen kız erkek büyük küçük farketmez söylediği şey yalan insanların ağzımdan yalan akıyor herkesin bir menfaati var ona göre yılan gibi kıvranıyor. İnsanların sözlerine değil davranışlarına bakın❤️
Sondaki söz çok kullandığım bir şey benim de..
Öyle de yapıyorum. Ve kötü olunca nedense insanlara korku saldığın için seviliyorsun. Başarılı bulunuyorsun. İyi olunca saf sanıyorlar.
Bence bu toplumsal değil her ülkede böyledir ama bizim gibi geri kalmış ve fakirleşen ülkelerde millet daha bi yamyam
Bak şöyle örnek veriyim direkt kendi ailemdem ve belki sizde rastlamışsınızdır. Anne babalar iyi davranan sakin çocuğa kötü davranır istediği hiç birşeyi vermez hayatı burnundan getirir. Ama kötü şımarık çocukların adeta kölesi olur şımartır el üstünde tutar. Mesela kayınvalideler iyi geline kötü davranır kötü geline toz kondurmaz.
Doğru tespit... Ama toplum değil genel bişey Türk toplumuna özgü değil kötüden herkes korkup saygı duyar. Gıpta eder hatta kıskanır içten. Çünkü iyilik kazandırmıyor yoruyor ve iyi biri kolayca kötü olamaz.
Bilmiyorum bu bile fazla karşıya
İyi olmak zorunda değilsin evet ama birisini iyi olduğu için sevebilirsin yapmış olduğu hatalardan dolayı sevmeyi bırakabilirsin ama her insan hata yapar zamanla değişirde elbet değişir o sizin sevginizin gücüyle alakalı sevgi herşeyin üstesinden gelir ayrıca tek taraflı hatalar olmuyor her iki tarafta yapıyor o yüzden yok değişmiyor vs demek doğru değil sizde hata yapabilirsiniz aynı tepkiyi sevdiğiniz insandan görmek ister misiniz zannetmiyorum
İnsanlar değişir, 5 yıl önceki ben ile şimdi ki ben bambaşka insanlar, 5 yıl sonraki ben ile şimdiki bende başkası olacak. şu an şunun bilincindeyim insanlara iyi veya kötü olmamanız gerekir. Her zaman gri bir alanda ilişkilerimizi şekillendirmemiz gerekli. Fazla iyi olmanız kullanılmanıza, kötü olmanız ise yalnız kalmanıza neden olur. O nedenle iyi ila gri arasında bir renk tutturun kötülük hayatınızda olmasın. Ama size yapılan bir haksızlık varsada üzülür diye sineye çekmeyin. Kimse kimseye göbek bağıyla bağlı değildir. Hayatınızı yaşayın.
🙏🙏teşekkürler
Cevap
8Cevap
Giden geri gelmiyor sevdiklerimize değer vermeliyiz.
Ne yaparsam yapayım karşı tarafın anladığı kadar önemli yaptığım şeyler. Sevmek isteyen seviyor sevmek istemeyen de bir sürü bahane bulabiliyor
Kesinlikle katılıyorum
Sevmek isteyen sever zaten bahanelere gerek duymaz
Çocukluğumda takılı kaldığımı, istesem de sayıları seven ve duygularını hayallerini görmezden gelen bir büyük olamayacağımı anladım. Yaşım büyüyebilir, boyum uzayabilir. Ama içim hep aynı yaşta kalacak bunu fark ettim
Yani yaşamanın anlamı soğukta düşünüyorum ani İnsan yaşlandıkça ölümü daha çok istiyor ve bir an öyle ölmek lazım
Evet.
Ölümsüzlüğü neden ararlar anlamıyorum bu dünya çok saçma.
Neden doymustur
Herhangi bir insana yarım saatten fazla tahammül edemiyorum.
Çok fazla kafa yormamayı vurdumduymaz olmayı umursamamayı bir insana haddinden fazla bağlanmamayı yenilgiyi kabul edip ders çıkarmayı kendimi sevmeyi bütün bunları başardıktan sonrada mutlu olmayı öğrendim ☺️☺️
Her seyi fark ediyor insan aslinda. En basta dunyanin bambaska bir yer oldugunu. Kucukkenki o tozpembe sadece cikolata yiyip oyun oynansigi dunya olmadigini. Insanlarin gercekten iyi niyetli olmadigini falan
Acıtıyor ama gerçekleri yaşayarak öğreniyor insan hayat böyle tecrübe ediliyor
Küçükken yok terbiyeli ol yok insanlar ne der ne düşünür diye büyütülüyoruz sonra tak al sana gerçekler.
Umutlarla değil gerçeklerle büyütülsek belki her şey daha iyi olurdu
Yaş kaç bilmiyorum ama geçmiş nesil aslında büyüsede saygı sevgiyi kaybetmediğinden bu zamanında öyle olacağını düşünerek yetiştirdi. Çünkü 80 lerin 90 ların büyükleri bile o terbiyeyi kaybetmediği için
27 yaş
Şimdiki gençler biraz daha uzak bu fantastik şeylere. Hatta fazla duygusuz.
Savunma sistemleri güçlü aslında olması gereken bu ama bize biraz tuhaf geliyor. Ben 90 ların çocukluğunu yaşayan biriyim. Sabah akşam dışarda çocukluk yaşayan ağalarda gezene kum toprak bilen biriyim komsuluk duygusunu yaşayan biriyim. Ama şuana bakarsak kapalı alan yaşayan çocukların duyguları biraz sert olması tuhaf sayılmaz
Bende aynı şekilde yetiştim
Dediğin mantıklı zaten. Bana göre tuhaf ama kim aynı jenerasyonda ve erişimde olursa olsun sanırım sonuç böyle bir nesil olurdu.
Olmaz desemde aklım olacağını çok net söylüyor bazen el bebek gül bebek yetiştirmek yerine gerçekklerle yetiştirlmek daha sağlıklı olabilirdi
Seni bilmem de ben el bebek gül bebek yetişmedim 😃
Yeni nesil de gerçeklerle değil teknolojinin sahteliği ve ikiyüzlülüklerle (insanlar artık çocuklarina öyle deme şöyle yapma ayıp üzülür gibi şeyler demediği için çocuklar artık roller ile büyüyor diye düşünüyorum) büyüdüğü için zihinleri farklı işliyor ama bu bence gerçeklik değil yarattıkları ikiyüzlülükleri daha rahat görüyorlar.
El bebek gül bebek yetişmek bide erkek çocuğu için 😀 yani kısmende olsa haklılık payın çok yüksek ama yinede teknoloji sosyal medyadan ziyade bana göre aile daha etkili rol oynuyor uğraşmamak için telefona yönlendirince napcaklar ki
Evet aileler böyle yapıyor sonra da hep telefon elinde diyorlar 😃işten gelip eline kumandayı alıp sohbet bile etmeyen anne babalar diyor bunu
Anne baba olmakta bir meziyet had geçmişte belki imkan kısıtlıydı ama şuanda o çocuğu yapıp kendi haline bırakırsan yarın suçlayamazsın
Evet gerçekten olabilmek meziyet ama ne kadarı olabiliyor tartışılır.
Bazı çocuklar anne baba kavgası eksikliği vs bir sürü sorunla çocuk büyütüp iyi bir beklentide oluyor sanki boşanma diye bişey yok.
Aa olur mu boşanırsalar çocuk kötü etkilenir sonra kim hayatı zehir edecek kendilerine çocuğa
Sorma sorma... Gerçekten çok tuhaf bir düşünce 🥲
Bazen mantık yürütemiyorum hem mutsuz olup hemde düzelir umuduyla bekleyen kadınıda erkeğide bu zamana kadar düzelmediyse düzeleceğini ne yolla düşünüyorsun yani
Bende. Demin birisi sormuş ikinci kez aldatıldım tekrar affettim diye yazdım uzunca ama anlar mı o da bilinmez. Beklentisiz olmak gerek. Kabul et ya da ayrıl . Herkeste acaba düzelir mi kafası. Ya ne düzelecek aldığın şey bu işte. Birisi seni değiştirmeye çalışınca kabul etme ama sen sonuna kadar değiştirebileceğine inan. Oldu canım ne ala...
Hayır inanıyorsun aynı travmaları insan çocuğuna nasıl yaşatır ki?
İnsanları gerçekten olduğu gibi kabul etmeyi bilmiyoruz. Seviyorsun saygı duyuyorsun bir kaç seyi sineye çekince bu bensiz yapamaz ya da bu bana mecbur moduna bürünüyor çoğu insan. Değişmiyorsun sen çok ruhsuzsun oluyor. Birinci hataydı ikinci de hatadır o aldatmada o çok seviyordur ya yazmasaydın şimdi sevdiği adama toz konduramaz yazık gerçekten yazık
Kesinlikle yazık
Bazı şeylerin kontrolümde olmadığını
Kimseyi takmıyorum artık
Kötülüğe iyilik yapılmayacağını fark ettim
Kendimi
Aferin sana dogru
Teşekkürler keşke erken fark etseydim diyorum da olsun
Doğru. Ve buna göre yaşamam önemli.
Teşekkür ederim
Kimmiş o
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?