- Kişilik & Karakter konusunda 3,5b cevap paylaştı.
+1 yılBizi yoktan var eden bize söz hakkı veren ALLAHa kul olmak için yaratıldık.
Saçma s. alak yorumlara gerek yok amaç bu hedef bu şahsen yolum yanlış olabilir fakat ben yanlış yoldayım diye ALLAHın koymuş olduğu kuralları kanunları nizamları inkâr edecek inanmayacak kadar kafir değilim.14 Yorumla- +1 yıl
Doğru söze ne denir..
- +1 yıl
Söyletene bak denir
- +1 yıl
Eyvallah :)
- +1 yıl
Eyvallah
En İyi Cevaplar
+1 yılher şeyden önce dünya bir küreye benziyor ve boşluğun ortasında yüzüyor. bir miktar su ve bir miktar toprak var. topraklarda yaşayabiliyoruz ve oldukça çoğuz. evren bir pasta değil mesela boşluğun hepsini madde kaplamıyor. bu bana burada imtihan olduğumuzu anlatıyor. Bunu düşünenibiliyorsak başka ne olabilir ki bu hayatın amacı?
11 Yorumla- +1 yıl
Bunu düşünebiliyor olmamızın bile sebebi var sonuçta demi? Evet haklısın
Sorguluyorum ve bazen şu geliyor aklıma insanlık hiç var olmasaydı? biz hiç olmasaydık cidden bunu sorgularken hayatın ne kadar anlamsız olduğunu düşündüğüm anlar oluyordu fakat bu kadar takmıyorum hayata 1 defa gelmişiz dibine kadar en güzel şekilde yaşamak için keyfini sürüyorum.
00 Yorumla
Geliş amacımı biliyorum sadece amacımı gerçekleştirme konusunda zaman zaman sıkıntılar yaşıyorum.. insanız en nihayetinde önemli olan pes etmemek her daim umut etmek 🙏
11 Yorumla- +1 yıl
Aynen öyle
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
30Cevap
- Kişilik & Karakter konusunda 204,2b cevap paylaştı.
u +1 yılgeliş amacım amaç edinmek beni en çok mutlu eden şeyi bulmak onu da buldum ama elde edemedim hiç bir zaman
10 Yorumla
Şu misafirhane-i dünyada nazar-ı hikmetle baksan, hiçbir şeyi nizamsız gayesiz göremezsin. Nasıl sen nizamsız, gayesiz kalabilirsin? 🙂48 Yorumla- +1 yıl
Muhteşem
- +1 yıl
Kesinlikle
- +1 yıl
Nurun ala Nur
- +1 yıl
Türkçe çevirisini de yazın arkadaşlar Arapçam yok maalesef :)
- +1 yıl
Eyvallah :)
+1 yılBirçok kez. Amacımız yaşantımızı anlamlı kılmak, Allah'ı razı etmek. İnsanlara iyi gelmek, iyilik etmek, ardımızda güzel ânılar ve izler bırakmak. Ama dahası varmış gibi geliyor hep
37 Yorumla- +1 yıl
Dahası ne gibi mesela?
- +1 yıl
Bilmiyorum ama sadece bunlar olursa eksik kalır gibi. Tabi ki amacımız O'na layık bir kul olmak. Ama başka bişiler daha olamlıymış gibi
- +1 yıl
Sana eksik hissettiren şey nedir? Ya da yerini doldurabilwcegini düşündüğün.
- +1 yıl
Bilmiyom sadece gezmek istiyorum 🥹 yollara düşsem hiçbi şeyim kalmazmış gibi
- +1 yıl
Gez öyleyse. Yasak değil ya :)
- +1 yıl
İşte okul yüzünden elim kolum bağlanıyor bitse nerelere gidicem de yeni başladık bide
- +1 yıl
Tatile girince gidersin
Donem donem... Ya kendime cok uzaklastigimda Allah ile irtibatim zayifladiginda oluyor ya da kendime cok yakin oldugumda Allah ile irtibatim kuvvetli oldugunda oluyor.. Uclarda yasadigim da hasil olan bir dusunce.
10 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 763 cevap paylaştı. Peki bilipte hakkini verememek. Istikamet üzere ye yasiyamamak daha acı
13 Yorumla- +1 yıl
En azından yürümek istediğin zaman yolu biliyorsun. Onu bilmeyenler de var
- +1 yıl
İkisinin de yeri ayrı
Kişilik & Karakter konusunda 15,8b cevap paylaştı. Kesinlikle, yaratılıştaki mükemmellik ve verilen pek çok nimet ile kainatın bir sahibi olduğunu ve bu dünyaya bizi boşuna göndermediğini düşündüm.
30 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 1,6b cevap paylaştı.
+1 yılEvet halada drvsm ediyor sorgu yarım kaldıkça bulamıycaz gibi ama vardır bir bildiği gönderenin
10 Yorumla - Kişilik & Karakter konusunda 4,3b cevap paylaştı.
+1 yılİlahi metinlerde cevap var ama kimini kesiyor, kimini kesmiyor o cevaplar. 🤷♂️
10 Yorumla - Kişilik & Karakter konusunda 7,6b cevap paylaştı.
+1 yılOlmuştur illa ama az once uyandım daha sorguya suale fırsatım olmadı..
10 Yorumla - Kişilik & Karakter konusunda 417 cevap paylaştı.
+1 yılEvet tabii ki, sorgulanmamış bir yaşam yaşamaya değmez..✨
10 Yorumla
+1 yıltabii ki de son 1 yıldır sorgulamanin içindeyim 🤦🏼♀️
10 YorumlaTekamül edip deneyimlerden kendimizi geliştirmek için buradayız
10 YorumlaTamamiyle bu dünyada ki en hayatsız Allâhın bana verdiğini düşünüyorum umarım tez vakitte kurtulurum bu hayattan
012 Yorumla- +1 yıl
Bence bakış açını biraz degistirmelisin
- +1 yıl
Bence var
- +1 yıl
Aman ne gerek var ya bir kere geldik dünyaya benimde kaderim buymuş uğraşamam artık yorgunum tükenmişim benim hatalarım yok değil var ama her şey benim suçumda değil özellikle çocuklukta ruh sağlığımın bozuk olması ve aradan 15 yıl geçmesine rağmen ailemin hala bir bok anlamaması benim sucum değil
- +1 yıl
Evet bunlar senin suçun değil. Ama pes etmek senin suçun
- +1 yıl
Yaşamayı istememek bir çözüm mü?
- +1 yıl
Nolucak ölünce
- +1 yıl
Sen bilirsin. Diyecek bişeyim yok
Evet çok kez sorguladım ve anladım ki İslam kadar güzel bir başka din yok ya insanı kötülüklerden dünyevi zevklerden yanlış yapmaktan öyle koruyor ki iyi ki Müslümanım diyorum
30 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılAmacımı sorgulamadım. Amaç yarattım. Yani ölmek istediğimde şöyle diyorum dur ya dur sen ölürsen sokağındaki zavallı hayvanlar aç kalır, annene babana bakan olmaz, hem denemek istediğim çok tatlı var, okumak istediğim çok kitap var henüz ölemem
00 Yorumla
+1 yılçok sorguladım sınav diyorlar ama benim görüşüm şeytanın yaratıcıyı kandırması gibi geliyor
070 Yorumla- +1 yıl
Kurduğun cümledeki mantık hatasını bi tek ben mj görüyorum acaba
- +1 yıl
şimdi diyorsundru ayaratıcı nasıl kandırılır diye evrendeki her şey kaotik kaotik bir yerde tanrıya ne gerek var yaratıcıda hata yapar
- +1 yıl
Evrendeki her şey kaotik mi :) kusura bakma güldüm buna :) sen o kaotik dediğin evrendeki düzen sayesinde keşfedilen fizik, kimya, biyoloji kanunlarını yıllarca ders olarak görüyorsun yalnız :)
- +1 yıl
Yaratıcının hata yapacağını düşünmek de mantıksız
- +1 yıl
Tek bir hata olsa şu an bu düzen de devam etmez, bir tek canlı bile hayatta kalamaz. Senin kaotik dediğin şeyin bu kadar ince bir ayarı var işte
- +1 yıl
Sebep neden
- +1 yıl
Ayar yol evrim var ortama ayak uydurma var
- +1 yıl
Ortama ayak uydurma mı :) iradesi olanlar ortama ayak uydurmayı "seçer". Senin neyin neye ayak uydurmasından bahsediyorsun :)
- +1 yıl
Hücrelerin ortama ayak uydurmasından bahsediyorum
- +1 yıl
Evrimsel süreç ortama ayak uydurur, evrimsel süreç basamaklarını kendi oluşturur falan filan :) abi evrim ne? Kim yani :) "süreç" dediğiniz şey bir şeye nasıl ayak uydurabilir? Mantıksız
- +1 yıl
Hücreler ortama nasıl ayak uydurur? Neye göre?
- +1 yıl
Hücrede bir canlı o yüzden hayatta kalmak için kendisini geliştirir
- +1 yıl
Senin şu an düşünce ve irade sahibi olman bile senin yaratıldığının kanıtı. İrade bilimsel değildir mesela :) dogma ön kabullerden çıkmak lazım
- +1 yıl
Peki o hücre hayata gelene kadar onu kim geliştirir?
- +1 yıl
Bu gelişim süreci ile alakalı bir durum
- +1 yıl
Bana evrimsel süreç deme çünkü süreç hiçbir şey yönetemez
- +1 yıl
Evrimin sonucudur gelişme
- +1 yıl
Süreç dediğimiz şey yapılan bir işin olaylar zinciridir. Arkasında bir iradenin olması gereken işlerin yani
- +1 yıl
Her canlıda vardır irade
- +1 yıl
İradesi olmayan bir şeyin sonucu olamaz :) sen evrim dediğin şeye güç yüklüyorsun şu an. Bu da dehşet bir mantık hatası zaten
- +1 yıl
Evet her canlıda irade vardır da o canlılar canlı olana kadar irade kimdeydi ben de sana onu soruyorum. Asıl soru by
- +1 yıl
Bu*
- +1 yıl
Evrime güç yüklemek evrim kanıtlanmış bir şey bunun olması için zaman önemli
- +1 yıl
Evrimin iradesi deme gülerim burada 😂
- +1 yıl
Evrimin iradesi değil doğanın evrenin iradesi
- +1 yıl
Evrim kanıtlanmış bir şey degil. Evrim; bilim insanlarının bilgiden yola çıkarak yorumsal olarak vardığı sonuçtur. Yanlışlanarak gelişen bir bilimde kabul edilen evrimi mutlak doğru görmen de mantıksız o yüzden :) kaldı ki yorumla varılan bir sonuca mutlak doğru gözüyle bakmak daha da mantıksız
- +1 yıl
Bunu kabul eden avrupalılar o yüzden mantıklı düşünüyorlar biz inancımızı dine kattığımız için zaten çıkmaza giriyoruz
- +1 yıl
Doğa kim ki iradesi olsun :) evren kim ki iradesi olacak?
- +1 yıl
Yoktan var etmiştir evren kendini
- +1 yıl
Ha Avrupalı oldukları için mi mantıklı düşünüyorlar 😂 niye onların da Hristiyanlık inancı yok mu? Onlar içine katmıyor mu ne alaka? Bana mantıklı argümanlarla gel :) deminden beri söylediklerinin hepsinde mantık hatası var ve hepsini teker teker açıkladım
- +1 yıl
Ya evren kim ki kendini yoktan var ediyor? Açıklar mısın bunu :)
- +1 yıl
Onlar dinle bilimi katmıyorlar bizim gibi
- +1 yıl
Bana bu tezini mantıklı bir şekilde açıkla susucam :)
- +1 yıl
Öyle mi :) ondan mı Newtonun kitapları tanrıya atıflarla dolu :)
- +1 yıl
O yüzden einstein tezini çürüttü
- +1 yıl
Ama bak Newton zeki adammış. Şimdikiler beşeri ideolojilerle kurdukları bilimi tanrının üstünde görüyorlar. Üzücü
- +1 yıl
Bir gün de biri gelir sizin evrim tezini çürütür sen rahat ol :) hani şu varoluşunuza bel bagladiginiz ama sadece "bilim insanlarının yorumundan ibaret olan" bir kavramı yani :)
- +1 yıl
Tanrının işi kalmadı
- +1 yıl
Başkalarının aklıyla yaşamayın. Kendi aklınızı kullanın
- +1 yıl
İnanç ile olmuyor çalışmak ile oluyor
- +1 yıl
Tabi öyledir aynen :) İyi günler size :)
- +1 yıl
Tanrısal inançların olduğu ülkeleride görüyoruz
- +1 yıl
Bunun konuyla alakası ne :) İnancı olmayan ülke yoktur bu arada bilmiyorsan soyliyim :)
- +1 yıl
Neyse işim var şimdi. Hadi by
- +1 yıl
Örnek hindistan örnek araplar
- +1 yıl
İlareiye gitmeye gerek yok
- +1 yıl
Son bir şey söyleyip gidiyorum. Şu an en güçlü devletin bile inanç sistemi var bu 1, 2. si zamanında dünyanın en güçlü devleti olan Osmanlı İmparatorluğunun teokrasiyle yönetildiğini hatırlatmak isterim. Hani inancı olan ülkelerin halini görüyoruz dedin ya :) hem bugünden, hem de geçmişten örnek vermek istedim. İyi günler :)
- +1 yıl
Kaybedilme sebebi ise yine inanç
- +1 yıl
Alakası yok :)
- +1 yıl
Evren kendisini nasıl yoktan var edebilir sen önce bunu açıkla bence.
- +1 yıl
Biz sonsuzdan geldik sonsuza gidiyoruz
- +1 yıl
Büyük patlamadan öncede sozsuzluk hiçlik vardı
- +1 yıl
Şimdide hiçlikten çıktık sonsuza gidiyoruz
- +1 yıl
O patlama nasıl oluştu? Kendiliğinden mi :)
- +1 yıl
Yani çekim yasası fizik yasası
- +1 yıl
Yasa mı yapmış yani 😂 bu cümleyi yazım kuralları yazıyor demek gibi yani :) bak azıcık mantık istiyorum
- +1 yıl
her şey tesadüf
- +1 yıl
Yasanın iş yaptığına inanıyorsan eğer mantığını kullanmıyorsun demektir
- +1 yıl
Eski zamanlarda yasa yoktu
- +1 yıl
Bak bana mantıklı açıklamalar yap. Hali hazırda başkalarının aklıyla oluşturulmuş ateizm argumanlarıyla gelme. Çünkü bunların mantığı yok. Ben mantık istiyorum
- +1 yıl
Tanrı vardı şimdi tanrı kalmadı kol zeka ve düşüncenin eseri bu dünya
- +1 yıl
Açıklayamam diyorsan da konuşacak başka bir şey kalmıyor
- +1 yıl
Tanrı yı görmeden her türlü açıklamayı yapacaksan yap
- +1 yıl
Beni bağlamıyor
- +1 yıl
Vardı kalmadı mı :) neye göre kime göre. Tanrı varsa eğer yok olamaz. Kalmadı demenin de bir mantığı yok. Varsa açıkla
- +1 yıl
Ben senin inancına karışamam mantığın inanmaksa inan
- +1 yıl
Tamam ben de karışmıyorum sen de istediğine inanabilirsin. Ben sadece mantıklı bir argüman sunmanı istemiştim ama sen bilirsin
- +1 yıl
Bunun mantıklı bir argümanı olamaz insanların kendi koyduğu kurallar argümandır geçmişten günümüze gelen bütün kutaal kitaplar insanlar tarafından yazılmıştır
- +1 yıl
Tamam sen öyle inanmaya devam edebilirsin
- +1 yıl
Tamam nasıl istersen
Gizli Üye(25-29)+1 yılMillete dert olmak için geldim dünyaya bence 😅
14 Yorumla- +1 yıl
Kendini böyle tanımayan insandan kimseye dert olmaz bence :)
- +1 yıl
Tanımlayan**
Cevap sahibi+1 yıl🤗
- +1 yıl
🥰
- Kişilik & Karakter konusunda 10,6b cevap paylaştı.
+1 yılEvet ama cevap bulamadım
11 Yorumla- +1 yıl
Bulabilirsin
+1 yılÇok kez neden geldim ki sahi...
11 Yorumla- +1 yıl
Düşün belki bulursun...
Sürekli sürekli sürekli
20 Yorumla
+1 yılSorguladım. İmtihan
20 Yorumla
+1 yılHer zaman. Zariyat süresi 56. ayet
20 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 1,9b cevap paylaştı. Allah'a kulluğumuzu ıspatlamak
20 Yorumla
+1 yılGerek yok. Zaten biliyorum
20 Yorumla
+1 yılSorguladım ve yaşıyorum
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 973 cevap paylaştı.
+1 yılDüşünüyorum, bulmaya çalışıyorum...
10 Yorumla
+1 yılburada geçiciyiz..
10 Yorumla
+1 yılMerhabalar
Dünyayı imar etmek10 YorumlaAmaç belli zaten
22 Yorumla- +1 yıl
Herkes için öyle değil işte
+1 yılHep sorguluyorum aslında hala çözemedim ama olsun
11 Yorumla- +1 yıl
İyi sorgula çözersin
- Kişilik & Karakter konusunda 1,1b cevap paylaştı.
+1 yılMecburiyetten geliyoz elimizde değil
00 Yorumla - Kişilik & Karakter konusunda 618 cevap paylaştı.
+1 yılimtihan olduğunu bildiğim için hayır
00 Yorumla - Kişilik & Karakter konusunda 1,3b cevap paylaştı.
+1 yılİnsan olmayı deneyimlemek istedim ve geldim
00 Yorumla - Kişilik & Karakter konusunda 3,1b cevap paylaştı.
+1 yılSorguladıkça canım sıkılıyor bıraktım artık
00 Yorumla
+1 yılYooo geldik gideceğiz 😂
00 Yorumla
+1 yılDert keder çekmeye gelmişiz 😂😂
00 Yorumla
+1 yılYaşamak için
10 Yorumla
+1 yılBugünlerde
10 Yorumla
+1 yılEvet kulluk
10 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 1,4b cevap paylaştı. Cok kez
10 Yorumla
+1 yılevet sonra ateist oldum
03 Yorumla- +1 yıl
Biraz daha sorgulamaya ne dersin?
- +1 yıl
hayir derim
- +1 yıl
Tamam derim
Gizli Üye(25-29)+1 yılAllah belamı vermeye göndermiş beni dünyaya
00 Yorumla
+1 yılÇok kere
00 YorumlaDert çekmeye gelmişiz
00 YorumlaHayır neden sen sorguladinmi
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 1,4b cevap paylaştı.
+1 yılYok ki
00 Yorumla Her gün sık sık
10 YorumlaHergun sorguluyorum
10 Yorumla
+1 yılBoşuna gelmişiz
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılGereksiz
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer